La începutul acestui an, Honda a oferit primele imagini și informații referitoare la noua generație CR-V (foto). În momentul lansării, SUV-ul producătorului japonez a fost disponibil doar cu un motor pe benzină de 1.5 litri VTEC în două versiuni de putere.
Cu toate acestea, niponii au anunțat că pregătesc și o variantă cu sistem hibrid de propulsie. Acum, Honda a publicat primele informații referitoare la versiunea CR-V Hybrid.
Modelul folosește un motor pe benzină de 2.0 litri i-VTEC, un motor electric și un set de baterii (arhitectură de tip hibrid cu sistem de propulsie în paralel). În total, sistemul oferă 184 de cai putere și 315 Nm. Alături de acest ansamblu, Honda CR-V Hybrid integrează un motor/generator secundar și o transmisie cu raport fix despre care niponii spun că este mai rafinată decât cutia e-CVT întâlnită pe majoritatea vehiculelor hibride.
La baza noului CR-V Hybrid se află tehnologia i-MMD (intelligent Multi-Mode Drive) care oferă trei moduri de rulare.
EV Drive folosește energia înmagazinată în baterii pentru a alimenta motorul electric care angrenează roțile.
În acest mod, motorul pe benzină este oprit. Cel de-al doilea mod de rulare se numește Hybrid Drive. În acest caz, motorul cu combustie internă alimentează un generator secundar care suplimentează energia din baterii. Roțile sunt puse în mișcare exclusiv de unitatea electrică. Cel de-al treilea mod disponibil poartă numele de Engine Drive și utilizează atât resursele motorului electric, cât și pe cele ale propulsorului cu combustie internă pentru performanțe maxime.Așa cum era normal, japonezii au gândit și un mod nou pentru informarea șoferului. Tehnologia se numește Vehicle Driver Information Interface și oferă date cu privire la modul curent de rulare, procentul de energie și un grafic al surselor curente de putere.
Producția lui Honda CR-V Hybrid va demara în luna octombrie, iar primele livrări vor avea loc în primăvara anului viitor.
Încă nu avem informații despre garda la sol a versiunii CR-V Hybrid.
Varianta echipată cu motorul de 1.5 litri i-VTEC are o gardă la sol de 191 mm (tracțiune față) sau 201 mm (tracțiune integrală).
E important de stiut. Totusi este vorba de 1 (unu) milimetru !!
Offtopic: la cum se prezinta traficul in Bucuresti in zilele astea doar masinile electrice, cele hibride (benzina + electric) si cele cu motor aspirat pe benzina vor putea rezista. Cele turbo benzina si diesel vor fi "masacrate" de statul in coada si mersul de melc.