Renault a anunțat luni seară că va introduce o versiune hibridă pentru hatchback-ul Clio și variante plug-in hybrid pentru sedanul Megane și SUV-ul Captur începând din 2020, iar oficialii constructorului francez au detaliat noutățile în cadrul Salonului Auto de la Paris.
Astfel, sistemele hibride vor fi alcătuite dintr-un motor pe benzină de 1.6 litri și două motoare electrice amplasate între transmisie și unitatea cu combustie termică. Unul dintre motoarele electrice va fi folosit pentru pornirea motorului, celălalt pentru propulsie, iar ambele sisteme hibride vor fi capabile să recupereze energie la frânare.
Renault afirmă că versiunile plug-in hybrid ale lui Megane și Captur vor oferi o autonomie electrică de circa 50 de kilometri, iar varianta hibridă de pe Clio va permite la rândul ei rularea în regim electric pe distanțe scurte.
"Cea mai bună strategie de marketing este să avem această tehnologie pe cele mai vândute modele", explică Gregoire Ginet, managerul de produs pentru trenuri de rulare, motivele pentru care francezii au ales cele trei modele pentru dezvoltarea tehnologiei.
Ghosn: "Ne îndreptăm spre sfârșitul motoarelor diesel"
În paralel cu introducerea noilor versiuni hibride, Renault va reduce la jumătate gama de motoare diesel în următorii ani, iar acest tip de propulsie va fi oferit în continuare doar în anumite segmente în care este popular.
"Vom spirijini nișele și anumite segmente, dar este evident că trendul nu este în favoarea diesel. Trebuie să interpretăm trendurile politice, iar acestea vor determina tehnologia câștigătoare", a explicat Carlos Ghosn, CEO-ul Renault.
În plus, oficialul afirmă că prețul, costul total al deținerii unei mașini și valoarea de revânzare sunt elementele cruciale care îi interesează pe clienți, nu neapărat tipul de motor.
"Clienții se întreabă de ce să cumpere un diesel dacă peste 3-4 ani vor rămâne blocați cu o mașină pe care nu o pot vinde. Este evident că ne îndreptăm spre sfârșitul diesel. Este sfârșitul jocului", a adăugat Ghosn.
Via Automotive News
@ daniel popescu : oare motorul de 1.6 e sce-ul aspirat, in prezent disponibil pe duster? sau va fi un alt motor conceput de la zero pentru acest nou tren de rulare?
Încărcare electrică la casă pentru 50km autonomie, pentru uzul zilnic şi în weekend poţi să baţi ţara liniştit.
Dacă sunt un sistem PHEV fără cutie vitează mecanică (dual clutch, etc) ci ceva gen eCVT atunci ar avea fiabilitate excelentă şi o bună versiune de trecere către cea full electrică.