Renault a prezentat la începutul lunii iulie primele imagini și informații tehnice despre noua generație Captur, care va beneficia inclusiv de o versiune plug-in hybrid ce va fi disponibilă pe piața începând din primăvara anului viitor.
La vremea respectivă, constructorul francez a publicat doar informații sumare despre această versiune, afirmând că va avea un motor pe benzină de 1.6 litri și două motoare electrice, fără să menționeze puterile acestora.
Publicația L'Automobile Magazine a aflat însă informații suplimentare de la oficialii Renault prezenți la Salonul Auto de la Frankfurt.
Astfel, unitatea pe benzină de 1.6 litri va avea 90 de cai putere, în timp ce principalul motor electric va genera echivalentul a 70 de cai putere, iar al doilea motor electric circa 30 de cai putere. În total, sistemul de propulsie PHEV va avea circa 160 de cai putere.
Detaliile despre baterie sunt deja cunoscute încă de la prezentarea oficială. Aceasta va avea o capacitate de 9.8 kWh și va asigura o autonomie de 45 de kilometri în regim electric (WLTP) în regim mixt sau 65 de kilometri în mediul urban.
Versiunea PHEV va fi cunoscută în gamă sub numele oficial de E-Tech Plug-in, în oglindă cu versiunea hibridă fără încărcare la priza E-Tech disponibilă pe noul Clio.
Pe de altă parte, sursa citată susține că sistemul plug-in hybrid de pe noul Captur va fi disponibil și pe Renault Megane facelift, care va fi prezentat oficial în perioada următoare. De altfel, presa internațională specula încă din primăvara acestui an că Megane va primi și o versiune PHEV împreună cu facelift-ul.
În primul rând motorul electric de 30 cai este pentru REGENERARE şi atât, nu va produce niciodată mişcare,
apoi cel de 70 cai este făcut să meargă 90-99% când maşina merge doar electric !!
în rarele cazuri când eşti deja pe motorul termic şi în plus faci accelerări puternice (depăşiri ) doar pentru o mică perioadă de timp se folosesc cei 90 cai termici şi O PARTE din cei 70 electric !
Poate doar 20-40 cai...
Maşina Renault Captur atât versiunea E-tech non plugin cât şi versiunea E-tech plugin o să fie UN MARE SUCCES !
Şi Megane şi Clio cele hybrid E-tech !!
PS: cine tot vorbeşte de baterii că sunt naşpa...
https://youtu.be/rsHzaBQsK2s
Tesla care a mers 350.000 mile (peste 550.000 km) şi care au încercat doar FAST CHARGE are o degradare a bateriei de doar 13% !!!
Pentru un uz normal general o degradare de 13% se obţine în 23 de ani !!!
Ceea ce confirmă extrapolarea matematică făcută de Data Boy cu datele de la grupul de Tesla Belgia, Olanda acum ceva ani care spuneau o degradare de maxim 20% în 20 de ani.
Motorul cu combustie interna si cel electric sint pe fata. Pe spate nu e nimic pentru ca ar creste costurile iar Renault e o firma care face masini low cost.
Atât cele 2 motoare electrice cât şi cel termic sunt întrun bloc motor comun, totul pe faţă (soluţie excelentă dealtfel) acest E-Tech şi este în copie de fapt funcţională a lui E-power de la Nissan.
Citeste in dex definitia motorului si pe cea a generatorului si nu mai spune prostii pe aici.
Edikkk are dreptate, zice clar:
"Generatorul este tot... un motor electric... doar că este folosit... invers."
Asadar nu are cum sa plece pentru ca e invers: deci sta. Logic, nu??? ;))
Mai corect spus, în termeni de electrotehnică, o mașină electrică reversibilă poate fi motor electric sau generator electric.