Primăria Capitalei a anunțat recent o nouă formă pentru proiectul prin care intenționează să introducă așa-numita taxă Oxigen pentru circulația mașinilor în București, fără să ofere însă detalii concrete cu privire la implementarea efectivă a sistemului.
Mihai Teodorescu, șeful Direcției Transporturi din Primăria Capitalei, a dezvăluit însă pentru publicația Hotnews o serie de detalii importante.
Astfel, în zona centrală a Bucureștiului, Primăria va implementa un sistem de monitorizare prin camere video prin care va identifica automat mașinile care au motoare cu normă de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2, întrucât acestea nu vor avea dreptul să circule în această parte a orașului. Sistemul va identifica mașinile după numărul de înmatriculare.
"Sistemul se numește ANPR (Automatic Number Plate Recognition). În prima fază vom avea 50 de intersecții cu 150 de camere, iar acestea vor fi montate pe stâlpii de semaforizare", a declarat Teodorescu.
În restul orașului, cel puțin în faza inițială de implementare, verificarea platii taxei Oxigen va fi făcută fizic în mod aleatoriu de polițiștii rutieri, polițiștii locali sau "împuterniciții" primarului, fără să fie clar cum vor fi desemnați aceștia din urmă.
"În prima fază, toată lumea va fi oprită fizic.
De exemplu, dacă polițistul rutier te oprește pentru centură, poate verifica dacă ai plătit și vinieta de București și te poate sancționa. Se va face control aleatoriu", a adăugat Teodorescu.Plata taxei va putea fi făcută la benzinării sau prin aplicațiile dezvoltate de primărie prin introducerea numărului de înmatriculare.
Proiectul prevede că toate mașinile care circulă în București, indiferent de județul în care sunt înmatriculate, vor plăti taxa Oxigen dacă au motoare non-Euro, Euro 1, Euro 2, Euro 3 sau Euro 4. Taxa poate fi plătită pentru o zi, o lună, 6 luni sau 12 luni, iar valoarea anuală a acesteia variază de la 500 de lei pentru mașinile Euro 4 până la 1.900 de lei pentru mașinile non-Euro.
Proiectul urmează să fie dezbătut în ședința Consiliului General din 24 octombrie, iar dacă va fi aprobat va intra în vigoare începând din 1 ianuarie 2020.
Via Hotnews
Altfel aceasta taxa n-are nici un rost.
Sau parcari la capetele de linie de metrou, tramvai, autobuz.
Sau noi linii de metrou, ocolitoare, sistematizari cu cap nu giratorii aberante...
@ Tatraus "As baga taxa si pe euro6,inclusiv pe electrice."
Iti sugerez sa nu te opresti aici, sa pui si pe pasta de dinti si pe laptele praf.
Cat despre cresterea acestor taxe la valori mai mari si taxarea tuturor masinilor nu sunt de acord. Asta trebuie facuta in paralele cu imbunatatirea trasnportului in comun. Daca nu le oferi oamenilor o alternativa cat de cat buna, nu poti sa le ceri sa renunte la masina dupa ce multi ani de zile te-ai bazat pe asta.
Nu stiu cum este in majoritatea oraselor mari europene, dar cunosc Londra destul de bine. Aici poti folosi transportul in comun fara mari probleme, sunt multe linii de metrou, overground, trenuri, DRL, autobuze, piste de biciclete, parcari langa statiile de metrou de la periferie, practic conditiile necesare pentru a pune o taxa mare pentru intrarea in centrul orasului.
Eu ma consider norocos in Bucuresti, locuiesc in Tineretului si lucrez in Pipera, pentru mine chiar este mai rapid sa merg cu metroul la munca.
Mi-ar placea sa se creasca pretul calatoriilor cu metroul, dar acei bani sa fie folositi pentru imbunatatirea retelei de metrouri, pentru ca nu putem avea un metrou bun si gratis sau foarte ieftin.
PS: Doar pentru cealalta masina a mea benzina Euro 4 va trebui sa achit taxa.
Sincer cred ca 70%-80% din masinile non-euro, e1, e2, e3, e4 vor circula fara sa plateasca pt ca astia suntem noi romani.....suntem si saraci si sistemu asta e facut in mare parte sa 'fure' tot de la omu necajit...
Va fi o harababura
La un euro 4 sa platesti inca 500 lei pe an doar sa te duci la lucru si la supermarket(bucuresteni de rand)
1. Daca platesc X lei, nu mai polueaza masina cand intru cu ea in oras sau ce?
2. Cum exact vor fi folositi banii colectati? (intrebare retorica)
Referitor la cei cu masini clasice din centru: "taxa nu se aplica in zilele de sambata, duminica si in sarbatorile legale, dar nici pe timpul noptii". Cei cu masini de colectie le scot in principiu doar in weekend si nu are nimeni nimic cu ei.
La fel este si pentru cei care merg cu masina la supermarket, daca sunt putin organizati nu au de ce sa o plateasca.
Pentru mers la serviciu insa se recomanda o masina mai mica dar cu euro5 macar.Optiuni exista, cu 3-5k euro se poate cumpara un ursulet sau un "cinciar" din 1900 toamna sau un clio (de exemplu) euro 5 in stare foarte decenta.
Masina nu e lux prietene.....e o necesitate...
Oameni au nevoie de mobilitate
Nu te obliga nimeni sa mergi cu masina, nici cu bicicleta si nici cu RATB-ul.....e o alegere....fiecare alege pt el.
Eu nu vreau de exemplu sa ma duc la lucru cu bicicleta pe frig sau ploaie.
Cu autobuzu la fel...conditi mizere, asteapta in frig, ploaie dupa el....
Gandestete ca multi bucuresteni lucreaza in zona 'cealalta' a orasului...ar trebui sa schimbe cateva autobuze diferite si o gramada de bani cu chestiile astea...
Nu toti bucuresteni au salari de 3000 lei cash in mana....sunt multi care iau 1500-2000 in mana......adica mai nimik
Gandestete ca mai trebe dusi si copii la scoala....i lasi sa mearga singuri 4-5-6 kilometri.....sau i trimiti zilnic cu taxi-ul...astea ajung la sute de lei pe luna....
Nu mai gandi ca strainu ca tu nu ai mii de euro salar....
Si cu masinile astea cazane....atat ne permitem....
Doar masinile de colectie fara atestare istorica pot circula numai in weekend sau de sarbatori legale, cele cu atestare pot circula oricand .Scrie clar pe Retromobil Club RO ca acestea sunt scutite de la orice taxa si impozit inclusiv vinieta. Taxa oxigen este o vinieta a mediului urban .
E un lux sa mergi pe Transfagarasean? E un lux sa mergi o data pe an la mare? E un lux sa te mai si distrezi din cand in cand?
Omule eu cred ca tu suferi din cauza imaturitarii...
Locuiesc in zona Sibiu...aproape de Trans...
Vara asta am fost de 2 ori si nu am avut parte de aglomeratie(poate lucky me)
Hai sa mai scoatem niste bani din buzunar, sa mai consumam ceva din planeta si sa o numim "salvarea planetei"...
Asa cum termitele consuma lemnul, asa si oamenii consuma planeta lasand in urma un imens morman de gunoi...