La două săptămâni după publicarea primelor imagini cu C4, Citroen a prezentat toate detalii despre noua generație a hatchback-ului compact.
Modelul constructorului francez are are o lungime de 4.360 mm, o lățime de 1.800 mm și o înălțime de 1.525 mm, în timp ce ampatamentul ajunge la 2.670 mm.
În ciuda faptului că Citroen promovează în continuare noul C4 drept un hatchback compact, modelul are o gardă la sol de 156 de mm și reprezintă mai degrabă o versiune cross, așa cum Kia XCeed este o variantă cross pentru Ceed.
De altfel, Citroen admite în comunicatul de presă că noul C4 adopta o serie de trăsături specifice SUV-urilor.
Noul C4 propune o serie de îmbunătățiri vizibile de design, cu linii moderne inspirate în special de la Citroen C5 Cactus, iar semnătura farurilor și stopurilor LED are forma literei V pentru mai mult dinamism.
La acestea se adaugă și proiectoarele de ceață LED. În plus, gurile de ventilație au un design inspirat de la cvadriciclul electric Ami One și conceptul 1919 Concept. Jantele alese de constructorul francez au diametrul de 18 inch, în timp ce spatele cu plafon ușor plonjat este inspirat de la C4 Coupe din 2004 și permite un volum al portbagajului de 380 de litri.
În total, noul Citroen C4 este disponibil în 31 de combinații de culori datorită celor 7 culori exterioare și a celor 5 pachete de culoare.
La interior, Citroen C4 propune un design ușor îmbunătățit comparativ cu actualul C4 Cactus, iar planșa de bord include un ecran touch cu diagonala de 10 inch, dar și controale fizice pentru setările sistemului de climatizare.
În plus, Citroen pune accent și pe cutia de viteze automate, care oferă pozițiile R, N și D la care se adaugă la cele două capete două butoane iluminate pentru funcția de parcare (P) și pentru activarea comenzilor manuale (M, în cazul versiunilor cu motor cu combustie internă) sau a sistemului de recuperare a energiei la frânare (B, în cazul versiunii electrice).
Consola centrală a fost de asemenea redesenată, iar Citroen menționează printre altele și încărcarea wireless și compatibilitatea cu sistemele Android Auto și Apple CarPlay.
În total, interiorul oferă 16 spații de stocare cu o capacitate totală de 39 de litri.Pe de altă parte, Citroen menționează că noul C4 va utiliza suspensii Progressive Hydraulic Cushions și scaune Advanced Comfort.
Noua generație Citroen C4 va fi disponibilă într-o gamă variată de motorizări. Există 5 versiuni pe benzină, toate bazate pe motorul PureTech de 1.2 litri, care poate fi comandat în versiuni de 100 CP, 130 CP și 155 CP. Versiunea de bază de 100 CP este disponibilă doar cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte, în timp ce celelalte două pot fi achiziționate și cu transmisie automată EAT8 cu 8 trepte.
Între timp, fanii diesel au la dispoziție motorul BlueHDi de 1.5 litri, oferit în variante de 110 CP cu cutie manuală și 130 CP cu cutie de viteze automată EAT8.
Noul C4 este disponibil însă și într-o versiune electrică e-C4 cu motor de 136 de cai putere și cuplu de 260 Nm, ceea ce permite un timp de 9.7 secunde pentru repriza 0-100 km/h și o viteză maximă de 150 km/h.
Versiunea electrică mizează pe un acumulator de 50 kWh care oferă o autonomie oficială de 350 de kilometri (WLTP).
Bateria poate fi încărcată la stații cu încărcare rapidă cu viteze de până la 100 kW, caz în care este nevoie de o sesiune de 30 de minute pentru o încărcare la 80% din capacitate. Alternativ, clienții pot încărca bateria și la un wall-box casnic cu viteze de până la 11 kW (5 ore) sau la o priză domestică (24 de ore).
Pachetul de sisteme de asistență este preluat integral de la C5 Aircross și include 20 de sisteme, printre care se numără Active Safety Brake, Collision Risk Alert and Post Collision Safety Brake, Blind Spot Monitoring System, Active Lane Departure Warning System, Adaptive cruise control, Highway Driver Assist, Coffee Break Alert, Driver Attention Alert, Extended traffic sign recognition and recommendation sau Intelligent beam headlights, pe lângă Park Assist și Hill Start Assist.
Via Citroen
Fiind vorba de un Citroen, mi-ar fi plăcut ca fabricantul să dea mai multe detalii cu privire la suspensii și la modul în care acestea influențează confortul la volanul acestei mașini.
Din "poze" singurul punct slab pe care il vad la noul C4 e dimensiunea portbagajului. Ar fi codasul clasamentului daca nu am face exceptie de C-HR. Este posibil ca francezii sa fi fi pus mai mult accent pe spatiul pentru pasagerii spate.
Compararea noului C4 cu cele vreo 24 crossovere din tagma B-urilor gen Puma-Juke-Arona-T-Cros etc. nu e deci relevantă.
Fiindcă nu mai e vorba de o subcompactă nici pe departe (C3 și 208 au 2,54 m ampatament), dar din e-autonomia bună deducem că aerodinamica noului C4 e superioară și 208-ului.
În rest, cred că asemănările cu Toyota C-HR se rezumă la faptul că ambele au 4 roți și volan. :-) A, și tabletă, uitasem.
...e linkul unde afli mai multe despre *capetele / stopurile hidraulice* ale amortizoarelor Citroën (dar nu numai) care asigură un confort superior, deși greu comparabil cu al fostelor suspensii hidropneumatice la care francezii au renunțat din motive de... ghici ciupercă-ntr-un picior, COSTURI.
...Suspensii care, culmea, asigurau și o ținută de drum f. dinamică (puțini știu că o versiune Xantia haut-de-gamme a fost campioană absolută la *testul elanului*.)
Și AM ar face poate bine să bage un articol dedicat temei, că eu am obosit plus că alde @Marean m-ar *pălmui* și mai roșu. :-)
În rest, un Citroën în stilul ăsta m-ar fi tentat și pe mine doar dacă ar fi avut dimensiuni de C3 (max. 4 m lungime), dar și motorul 1.2 Puretech de 155 CP... plus cutie de viteze manuală.
Fiecare cu fixurile lui deci, amicul @PMC având de ex. unele diametral opuse (diesel + automatică.) Iar @Edikkk cu totul altele. Și de @fan-skoda nu mai zic. :-)
http://www.fiches-auto.fr/articles-auto/fonctionnement-d-une-auto/s-1751-amortissement-citroen-advanced-comfort.php
...în care se și compară în detaliu actualul sistem Citroën *Advanced Comfort* cu fosta suspensie hidropneumatică *Hydractive*, net superioară.
...Dar (mult) mai scumpă de produs și necesitând anumite operațiuni de întreținere periodică -- de unde au rezultat unele lăcrimații :-) ref. la fiabilitatea slabă, nejustificate însă (doar poate pentru habarniștii neglijenți.)
Morala: și originalitatea... funcîională costă deseori, dar sacrificarea ei de dragul economiilor e o soluție riscantă, cu rezultate istorice nu tocmai pozitive (și) pentru Citroën.
BUNA SI PENTRU ORAS SI PENTRU DRUM LUNG
INTERIOR FFF REUSIT SPATIOS SI CU MATERIALE DESTUL DE BUNE CALITATIV-CE SE VEDE- URMEAZA SA SI LE SIMTIM LA ATINGERE
SUSPENSIE SI SCAUNE ULTRA CONFORTABILE-FARA CONCURENTA SE STIE DE LA C5 AIRCROSS PE CARE AM TESTAT O
EXTERIOR FFF ORIGINAL FRUMOS CU UN SPATE CAM INCALCIT DAR ASTA ESTE
V-A FII UN SUCCES ENORM IN VEST NU LA NOI
MA GANDESC CA ESTE CEEA CE-MI TREBUIE
ACUMA STAU INTE C5 AIRCROSS SI ACEASTA SA ALEG
SI IN SPECIAL ADMIRATORILOR ACESTUIA SI PRODUSELOR LOR
CU ASA MASINI SCOASE PE CITROEN SI PEUGEOT IN ULTIMII ANI SARACII CHIAR AU NEVOIE DE MULT NOROC SA MAI SUPRAVIETUIASCA
SAU POATE CINE STIE LI SE FACE MILA CELOR DE LA PSA SI I CUMPARA SI PE EI