În încercarea de a lupta cu poate cel mai popular model de oraș premium, adică Mini Cooper, Audi a lansat în 2010 un rival denumit A1. Vreme de șapte ani a fost cel mai mic membru al gamei din Ingolstadt și un adversar redutabil pentru modelul englezesc.
După o carieră atât de intensă a sosit momentul ca A1 să se retragă și să lase loc unui înlocuitor. Acesta este așteptat să intre pe piață în 2018 și să fie dezvoltat pe platforma modulară MQB A0.
Spre deosebire de modelul actual, viitorul Audi A1 va fi ceva mai mare și mai lat, deci este puțin probabil ca masa totală să fie redusă cu prea multe kilograme. Asta deși structura generală va fi un hibrid compus din aluminiu și oțel de înaltă rezistență, adică o combinație similară celei folosite pentru actuala generație Audi A8.
Din punct de vedere estetic, A1 nu se va îndepărta foarte mult de linia trasată de fratele mai mare A3, iar interiorul va fi plin de tehnologie, așa cum se întâmplă pe toate modelele proaspăt lansate de Ingolstadt. Vom regăsi implicit tehnologia Virtual Cockpit, care înlocuiește instrumentele de bord clasice cu un ecran de 12 inch. Nu va lipsi conexiunea de internet 4G, informațiile din trafic, suportul Apple CarPlay și Android Auto.
Gama de motorizări va include noul propulsor al Grupului VAG de 1.0 litri. El va fi oferit cu mai multe versiuni de putere. Nu va fi uitat nici motorul de 1.4 litri, dar nici dieselul de 1.6 litri.
Noul Audi A1 va fi produs începând cu 2018 la uzina Seat din Martorell, Spania.
via autocar
Eu mi-am luat un C1 pt ca era cea mai mica masina (in afara de smart) ca lungime tocmai pt a ocupa cat mai putin loc si a gasi loc de parcare mai usor.
Daca maresc dimensiunile, ce fac? Nu mai cumpar generatia noua.
Daca voiam ceva mai mare, luam C3, ca nu era diferenta asa mare de pret. Nu era ca am bani doar de o "chichineata", ci pur si simplu voiam ceva mic.
Pt drumuri lungi si viteza am o masina mai mare.
Am si eu un C1, cumparat din acelasi motivca tine. Cred ca producatorii le maresc in dimensiuni pentru a ne gadila orgoliul crezand ca primim mai mult produs odata cu noua generatie. Se mai intampla si fie si platforme diferite, unele de la clase superioare. Sau pur si simplu umfla barele fata/spate cu cativa cm. Si-asa C1 are o groaza de spatiu intre bara fata si motor, fie pentru respectarea normelor de siguranta, fie pentru acomodarea motorului de 1,6 de pe unele piete.