În luna mai, Kia a lansat Niro EV, versiunea electrică a SUV-ului cu același nume. În faza ințială, modelul a fost disponibil doar pe piața din Coreea de Sud. În Europa, Kia schimbă denumirea modelului, SUV-ul electric urmând să fie comercializat sub numele de e-Niro.
Totodată, repezentanții Kia vin și cu o serie de detalii referitoare la autonomia lui e-Niro. Conform ciclului WLTP, Kia e-Niro oferă o autonomie de până la 485 de kilometri cu o singură încărcare. Valoare este valabilă în cazul versiunii cu baterie de 64 kWh. Mai mult decât atât, în ciclul de testare WLTP în mediu urban, valoarea autonomiei a fost de 615 kilometri.
Sub capota acestei versiuni, Kia a integrat un motor electric de 204 CP (150 kW) și 395 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 7.8 secunde.
Pentru varianta echipată cu bateria de 39.2 kWh, autonomia măsurată în ciclul WLTP este de 312 kilometri. În acest caz, motorul electric oferă 136 CP (100 kW) și 395 Nm. Pentru sprintul 0-100 km/h, această variantă are nevoie de 9.8 secunde.
La interior, comparativ cu Niro, noul e-Niro va avea o serie de funcții specifice pentru mașini electrice, inclusiv localizarea stațiilor de încărcare pe harta și monitorizarea nivelului de încărcare al bateriei.
Kia e-Niro va putea fi admirat în cadrul Salonului Auto de la Paris, urmând ca debutul comercial să aibă loc până la finalul anului curent.
...Dar și avantajul ăsta-i ca și nul la EQC, cu garda la sol de numai 12 cm.
Clar că unii au voie să aibă... impresia c-ar avea ne_voie :-) de ambient luxos + 5 ecrane, dar ăsta-mi pare alt capitol al discuției, legat de pshiho(pato)logie mai mult.
Foarte interesant modelul, iar 485 km WLTP inseamna mult chiar si pentru 2018, mai ales ca vorbim de un model de volum.
trebuie sa fie ceva la mijloc...cred ca se pricep mai bine la cersit, asa...
daca mi-ai raspuns, sa stii ca trebuie sa precizez, la randul meu, ca mi-a fost lene sa mai pun ghilimelele cam la toata intrebarea :))
dupa japonezi coreenii par sa fie printre cei mai rezonabili in oferta si business
chestie vizibila de ani de zile la hibrizii Toyota unde iti reincarci 100% acumulatorii cand cobori dealurile sau un munte.
Bateria are 64 kWh la o anumita "viteaza" de descarcare. In general maxim 0.5C, adica se descarca 50% din capacitatea ei pe ora.
Daca am o descarcare de 2C sa zicem (200%), capacitatea bateriei nu mai este de 64 kWh ci de 52-56 kWh. De aici si autonomia mai mica.
Pentru mersul in oras, la viteze de 50km/h, motorul merge cel mult la 10% din capacitate. La 130 km/h, probabil merge la 25-40%
Sa presupunem ca ai un motor de 128 kW (cati cai vine asta...) la masina astsa. Daca mergi cu o viteza la care folosesti 50% din motor, descarcarea dintr-o baterie de 64 kWh este de 100%, sau 1C.
Daca mergi cu o viteaza la care folosesti constant doar 10% din puterea motorului, descarcarea este de 0,2C, si in consecinta ai mai multa energie disponibila.
De aici si autonomia variabila, desi ai un consum identic de (sa zicem) 15 kWh/100km si in oras, si in afara lui.
BRAVO KIA !
BRAVO HYUNDAI !
Sunt maşini din ce în ce mai bune şi din ce în ce mai frumoase !!
Păcat ca europenii încă bâjbâie în ceea ce priveşte trendul electric (full electric dar şi hibride)
Ai dreptate in ceea ce priveste corelatia viteza de descarcare-capacitete baterie dar nu e asta tot. Chiar acum am vazut un studiu din care reiesea ca pierderile aerodinamice sunt de vreo opt ori mai mare la 110km/h fata de 50km/h., consumul suplimentar provocat de frecarea cu aerul fiind de vreo patru ori mai mare decat cel provocat de rezistenta la rulare.