Honda a publicat joi o serie de informații detaliate despre planșa de bord complet digitală care va echipa primul său model electric.
Pe numele său Honda e, modelul electric de oraș va prelua practic designul planșei de bord digitale de pe Honda E Prototype, versiunea de pre-serie a modelului de serie, care a fost prezentată cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din luna martie.
Astfel, la fiecare capăt al plansei de bord există câte un ecran care va prelua imaginile transmise de camerele video care înlocuiesc oglinzile laterale tradiționale. De altfel, constructorul japonez a anunțat anterior că Honda e va avea un sistem Side Camera Mirror cu camere video în loc de oglinzi laterale inclusiv în echiparea standard.
Pe lângă cele două ecrane de la extremitățile plansei de bord, Honda e beneficiază și de un instrumentar de bord digital cu ecran TFT cu diagonală de 8.8 inch, care va oferi informații esențiale despre mașină, inclusiv despre putere, capacitatea bateriei sau modul de condus selectat.
La rândul său, sistemul de infotainment este alcătuit din două ecrane touch LCD, fiecare cu diagonala de 12.3 inch, care oferă acces la o gamă variată de aplicații și servicii care pot fi personalizate de șofer și de pasagerul din dreapta. Interfața de utilizare preia o serie de funcționalități familiare oricărui utilizator de smartphone, inclusiv prin gesturi swipe, iar conținutul afișat pe unul dintre ecrane poate fi "transferat" cu ușurință pe al doilea ecran.
De asemenea, doua aplicații diferite pot fi afișate una lângă alta, câte una pe fiecare an.
De exemplu, șoferul poate urmări instrucțiunile sistemului de navigație pe un ecran, iar pasagerul din dreapa poate utiliza player-ul de muzică pe al doilea ecran.Nu în ultimul rând, Honda e va beneficia și de un asistent digital Honda Personal Assistant care primește comenzi vocale după o primă activare prin comanda "OK Honda" urmată de o întrebare sau instrucțiune. Asistentul digital folosește inteligența artificială pentru a oferi răspunsuri precise pe măsură ce învață obiceiurile șoferului.
Nu lipsesc nici posibilitățile de conectare la sistemele Apple CarPlay și Android Auto și nici hotspotul Wi-Fi oferit de Honda pentru conectarea la internet.
Anterior, japonezii au confirmat că Honda e va beneficia de un motor electric care va dezvolta 150 de cai putere și un cuplu de 300 Nm, în timp ce bateria cu o capacitate de 35.5 kWh va furniza o autonomie de 200 de kilometri.
Honda e poate fi deja pre-comandată pe piețele din Germania, Franța, Norvegia și Marea Britanie pentru echivalentul a 800 de euro, iar prezentarea oficială va avea loc până la finalul acestui an.
Via Honda
Acu pe bune, în ciuda prețului estimat de 35-40K € în funcție de echipare, *scumpetea* asta va fi sigur mai fiabilă decât unele e-concurente, doar în teorie mai puțin dătătoare de migrene decât *fosilele*.
(n.b.: Pur informativ și nu statistic-valabil, am un amic cu Zoe nou care vizitează cam des service-ul -- ba i se blochează la 83 km/h, ba i se par ostile prizele etc.)
Pe la noi o Skoda Citygo iV îmi pare-n orice caz mai potrivită -- cu baterie (36,8 kWh) și autonomie mai mare (265 km WLTP), plus mult mai ieftină dacă mai rezistă ecobonusul (preț final 10K € vs. +25K e-Honda.)
E-japoneza-i totuși un *frigider* mai retro-simpatic și cu tech-appeal la Z-geekși, deși versiunea de serie e cam departe de concept-car-ului inițial.
Și, repet, sare neașteptat peste prețul Corsa-e sau Peugeot e-208 (ambele mai măricele, cu baterii de 50 kWh și +330 km autonomie.)