Guvernul României a publicat luni seară un document oficial cu privire la planurile pentru construcția autostrăzii Ploiești - Brașov în regim public-privat.
Potrivit datelor oficiale, durata de proiectare și execuție va fi de numai 4 ani, cu începere din 2019, ceea ce înseamnă că autostrada ar urma să fie finalizată în anul 2023.
Termenul este unul ambițios în contextul în care lucrurile de infrastructură sunt foarte lente în România, iar noua autostradă va traversa munții și va include numeroase viaducte și poduri.
"Proiectul prevede [...] importante lucrări de artă, între care 14 viaducte și 33 poduri cu o lungime totală de aproximativ 3 kilometri, precum și 2,6 kilometri de tuneluri cu galerie dublă, reprezentând una dintre provocările inginerești cele mai complexe", se precizează în documentul oficial.
Guvernul a anunțat că 5 constructori din Austria, Turcia, Spania și China au depus oferte pentru construcția acestei autostrăzi, iar costurile totale sunt estimate la 1.3 miliarde de euro.
Guvernul va contribui cu 25% din sumă, în timp ce 75% din fonduri vor fi alocate de compania de construcții.Prin urmare, circulația pe autostrada va fi taxată, iar documentul oficial prevede ca taxa pentru autoturisme să fie de 6.3 euro + TVA (aproximativ 34 de lei la cursul actual) pentru fiecare 100 de kilometri parcurși, așa cum fusese anunțat încă din luna august.
În plus, constructorul va putea solicita plata acestei taxe inclusiv pentru autostrada București - Ploiești, în ciuda faptului că aceasta a fost construită cu fonduri de la bugetul local. Practic, este posibil ca din 2019 utilizarea autostrăzii Bucufesti - Ploiești să fie taxată cu circa 21 de lei pentru sectorul de 62 de kilometri.
Anterior, specialiștii de la Asociația Pro Infrastructură au afirmat că traseul autostrăzii Ploiești - Brașov prin stațiunile montane Sinaia și Bușteni va produce un dezastru ecologic generat de modificarea cursului Râului Prahova. De asemenea, specialiștii avertizează că un traseu care va trece chiar prin cele mai populare stațiuni de pe Valea Prahovei, inclusiv Sinaia, Bușteni și Predeal, va avea efecte negative asupra turismului din zonă pe parcursul lucrărilor.
Via Profit
4 ani??...pfff! au fost rezonabili! Da'cred ca e o greseala de typo. In fapt ei discutasera la 6-9luni de executie. A fost cineva neatent si a scris ani in loc de luni. In fine, nici nu stii cum trece timpul si te trezesti cu frumusete de autostrada de la Ploiesti in colo
sunt tare mandru de clasa politica romaneasca. Si nu numai....
De vreo 20 de ani (cel putin) se tot pregatesc sa inceapa constructia si inca n-au reusit. Sunt pasaje in Bucuresti care nu au fost facute in 4 ani. Si un pasaj e scurt, nu are kilometri intregi cu multiple tunele si poduri.
Iar taxa aia e cam mare. Ar fi mai scumpa taxa decat combustibilul necesar parcurgerii celor 100km.
Lucrari de arta, bai baiatule! ARTA, am zis!
Eu cred ca astia au consumat bauturi racoritoare inainte sa dea comunicatul.