Detalii complete Lotus Emira First Edition: 400 CP și 0-100 km/h în 4.2 secunde

de Alexandru Monenciu
Luni, 20.09.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul britanic de automobile a publicat detaliile tehnice complete pentru modelul Emira First Edition. Echipat cu un motor V6 de 3.5 litri, supraalimentat, acesta dispune de 400 CP și este capabil să atingă 100 de km/h în 4.2 secunde.

Ultimul Lotus cu motor pe benzină, botezat Emira, a debutat la începutul lunii iulie. Modelul sport britanic poate fi comandat atât cu un motor de 2.0 litri, furnizat de Mercedes-AMG, cât și cu un agregat V6 de 3.5 litri, supraalimentat.

Clienții pot opta și pentru o serie limitată "First Edition". Aceasta vine echipată cu propulsorul V6, iar Lotus tocmai a publicat detaliile complete, inclusiv cele tehnice.

Așadar, unitatea de proveniență Toyota este supraalimentată cu un compresor Edelbrock 1740 și dezvoltă 400 de cai putere. Atunci când vine în compania unei transmisii manuale cu 6 trepte, motorul dezvoltă un cuplu maxim de 420 Nm.

Dacă este bifată cutia de viteze automată, cu șase rapoarte și padele, valoarea cuplului crește la 430 Nm. În aceste condiții, suta de kilometri pe oră este atinsă în 4.2 secunde, sau 4.3 secunde pentru versiunea cu transmisie manuală. Viteza maximă este de 290 km/h.

Lotus Emira V6 First Edition vine în standard, printre altele, cu jante din aliaj, cu diametrul de 20 de inch, etriere inscripționate cu numele mărcii britanice și sistem de monitorizare a presiunii din pneuri.

Paleta de culori include nuanțele Albastru Seneca, Galben Hethel, Roșu Magma, Gri Shadow, Gri Nimbus și Dark Verdant.

În 2022 gama va fi completată cu alte culori. De asemenea, pachetul Lower Black Pack (praguri, difuzor de aer și o serie de elemente aerodinamice finisate în negru) este standard.

Lista cu dotări opționale include o suspensie sport (două variante), pedale sport, geamuri cu tentă fumurie, plafon îmbrăcat în Alcantara, senzori de parcare față/spate, cameră pentru mersul cu spatele și etriere vopsite în diverse nuanțe. Desigur, acestea sunt grupate în mai multe pachete.

Lotus Emira First Edition va intra în producție în primăvara anului viitor. În Germania, versiunea cu tracțiune manuală costă 95.995 de euro, iar cea cu automată pornește de la 97.365 de euro.

via Lotus

Comentarii (9)

  • Edikkk
    Lotus Emiratele Arabe ale petrolului

    Uzată moral

    Să conduci şi să o întrebi pe ea .... ca la discotecă.... tu zici, ea nu aude, ea zice, tu nu înțelegi....

    De ce îi mai pune media, nu ştiu....
    2 18
  • dece tiai luat o masina uzata moral? daca tot le critici cu atata vehementa tot o "uzata" tiai luat? #ipocrit
    9 1
  • Edikkk
    Meai Forrest Gump, eu zic de ăia care au banii să îşi cumpere un Lotus din ăsta şi care au deja multe opţiuni de maşini electrice.

    Când o să am suma aia de bani, maaaare şi DACĂ mi-aş cumpăra uzata asta moral, ATUNCI aş fi ipocrit, ALTFEL nu sunt, aș fi.

    Au înţeles cei 2 neuroni ai tăi acest mic IF ?
    1 13
  • inexorabil
    “Când o să am”…Păi după terminarea veşniciei (hiperbolă, desigur).

    Te-am asigurat şi mă repet că eu sunt aici şi, la urma urmei, trăiesc doar ca să te buşesc en-gros şi en-detail. În general, tagma e-zdruncinaţilor la creieri. “Dar poate fi considerat un gest creştinesc?”…Ooo, cum să nu! Indiscutabil!! Ciomagul cu care Domnul a răsturnat mesele comercianţilor din Templu rămâne mărturie peste veacuri…Eu, unul, prefer să folosesc unul simbolic. Însă voi da cu sete, nu glumă. Mereu şi mereu mai intens…Şi n-o zic cu cinism, dar este din dragoste, parol! Fă Nel ştie cel mai bine.

    PS. Măi prostie întruchipată, “forest” n-are nicio legătură (nici măcar d.p.d.v. semantic) cu ‘’Forrest”. Acum du-te să te plimbe mami cu Polo-ul neuzat moral; poate te mai aeriseşti la “mansardă”.
    Aaa, să nu uit; parafrazez: “când o să am”…permis. Măcar să ne anunţi şi pe noi, ca să petrecem în familie (recte în familia AM). A big and happy family.
    15 3
  • Dacă ar fi sa pariez între un Lotus de asta “uzat moral” și un Plaid… cred Lotus o sa scoată mai mulți bani la revânzare, sau nu mai pricepem eu ce înseamnă uzat moral la mașini de nisa/colecție.
    Opinia mea Edikkk, sa nu mai amestecam totul doar de amorul vorbitului.
    Când cineva alege un auto de volum nou sau utilizat, nu are legătura prea mare cu designul, emoția, apartenența la o marca, statut social etc., este strict legat de raportul preț, consum, spațiu si flexibilitate.
    Când electricele vor fi comparabile ca si preț și autonomie, iar infrastructura necesară va permite utilizarea lor si pentru cine sta la apartament si parchează pe unde poate chit ca energia va fi regenerabilă sau nu, ne va durea undeva si vom merge pe electrice.
    Nu este nici un secret ca electricele au avantaje dacă minusurile de mai de sus vor fi bifate… pana atunci oricine se poate agita ca un Pepsi tot nu va convinge pe nimeni sa-si ia ceva ce nu poate folosi si care si costa dublu sau mai mult.
    Personal sunt satul de ipocrizie (nu te acuz pe tine Edikkk, nu-i treaba mea), ci ma refer la cei care sunt brusc fecioara Maria ca au o electrică dar in rest poluare si nepăsare in mai tot ce ce fac și consuma. Pana la urma suma emisiilor nocive pe care le producem este cea care ne afectează pe toți nu dar mașina, așa ca lasă-ne mai ușurele cu morala si cu ecologia pentru ce crezi tu ca ai descoperit iar noi restul nu am înțeles nimic.
    Da-ți si tu cu părea pe ce vrei fără sa acuzi si sa etichetezi pe toți si toți ce fac ca sincer nu-i treaba ta.
    Aici este despre lumea auto cu bune si cu rele cu electrice si cu V12, cu pasiuni si pe alocuri chiar ceva arta.
    Nu am nici o problema ca vrei binele planetei, dar cred ca ai pierdut din vedere ca nu ești nici in măsura si nici nu ai dovedit prea multe prin ceea ce spui… pune mâna si fa electrica eficientă care ne inchide gura si eu personal o voi cumpara si ma si înscriu in fan clubul tău (dacă-ți faci si o sa-mi accepți cererea)… pana atunci las-o mai moale ca te va omori stresul înaintea emisiilor… cel mai probabil.
    13 1
  • Edikkk
    Dutz, eşti slăbuţ

    Lejeritatea cu care lauzi cei foarte bogaţi (care, în general, îşi plătesc foarte prost angajaţii) care îşi cumpără maşini foarte scumpe, doar ca să arate "statulul social"

    Apoi lejeritatea cu care incriminaţi maşina electrică şi minimalizați importanţa poluării mediului, la fel, arată că sunteţi slab, superficial


    Să mai zic, că puteţi afla cu ușurință ce înseamnă "uzată moral" dar aveţi lenea prea mare ca să căutaţi, un mic google, să vedeţi ce înseamnă, darămite să mai ştiţi ceva de încălzirea globală.

    Dormi acolo, că dormi bine

    Ideea era ai două maşini super sport: una termică, una electrică
    Ambele nu ți le poți permite, doar te uiţi la ele.
    Ambele au range mic (să nu îmi spună mie cineva că Lotus ăsta face mai mult de 500 km în viaţa reală).
    Pentru cel bogat, îşi pune încărcător acasă şi nu se plimbă cu super sport ca TIR-ul prin Europa.

    Şi deci, cum puteţi spune dar vai "emoţie" la maşina termică care vă poluează, care este sursa dezastrului ???

    Sper să puteţi explica eventualilor copiii ai dvs, de ce salivaţi la o termică şi fe ce înfieraţi cu usurință electrica care este soluţia la o problemă gravă.

    Mmmmm?
    2 12
  • După logica ta și un tablou pictat la incandescent sau cu vopsele pe ulei este uzat moral. Ei unii fac diferența si apreciază diferența între o opera de arta si o copie la imprimanta.
    Ce spui tu nu are legătura una cu alta. Fiecare decide la ce și cu ce se “aprinde” când este vorba de mașini sport, colecție etc.
    Cel mai probabil ai dreptate cu autonomia Lotus-ului, dar din nou le amesteci ca sa dea bine sau sa poți copia din mesajele tale anterioare același limbaj pueril și limitativ (părerea mea).
    Sa presupunem ca cineva folosește Lotus ca și auto de zi cu zi (deja intuiești ca ce ai spus este o inepție) și vrea sa-l folosească cu o medie de 1500 km/săptămâna, cred ca este simplu de calculat ca in maxim jumate de ora (cu exagerare) alimentează de oriunde și-și vede de treburi.
    Cel mai probabil vom folosi electrice când… nu ma mai obosesc, citește mesajul anterior sper sa reusesti de data asta și sa eviti vorbitul pe lângă, in rest chiar aștept ceva educativ din partea ta, un mesaj simplu la subiect, poate mai bagi și o gluma și o sa vezi ca lumea te poate accepta, cel puțin unii.
    5 2
  • Peste o anumita suma se poate vorbi de electrice cu autonomie mare.
    0 1
  • Somebody
    @eDikkk ai idee care e legătură dintre Tesla și Lotus?

    Las-o mai ușor cu fanatismul lătrator și închinarea la minunea tehnologica a mobilității cu baterii. Mergi și extrage cu propriile-ți mâini câteva tone de litiu și apoi sa ne ții prelegeri despre cât de curate și imaculate dar mai ales cât Zukunftsorientiert sunt caroseriile cu baterii la câte te închini.

    Pt viziunea ta, asta dacă ai vre-o una... În München, spre exemplu sunt înmatriculate peste 740k, în NRW aprox 12 milioane, ai idee câte in Paris, sau Brașov, sau Barcelona, Helsinki ... Presupunând o optimizare masiva transportului în comun astfel încât jumătate din parcul auto sa dispară, ai totuși idee de cata energie e nevoie pt a încarcă cealaltă jumătate a parcului auto?

    Energie regenerabilă... E bine sa visezi cu ochii deschiși, însă... Ai idee cât CO2 se emana la producerea unei eoliene, sau cât se emana pt a produce 1km de autostradă? Sau măcar la producerea unui sac de ciment pt ca tu sa iti așterni la picioare în baie 4mp de gresie de la Dedeman?

    Pe de alta parte ai idee unde se duc termicele să-și petreacă ultimii ani din viata? Mergi ca Isus din Nazareth în misiune prin Africi și explică-le celor de acolo cat de frumoasa ar fi viata fără agregate care devorează supa dinozautiană. Anunță-ne când te întorci din pelerinaj.

    Sau un exemplu ceva mai apropiat... Mergi în Polonia si închide exploatările de cărbune, care apropos... Furnizează peste 70% din energia internă.

    Cu alte cuvinte eDickkk lasă-ne sa ne bucuram pe noi cei ce încă simțim emoția unui nou produs Lotus, Alfa, Mazda etc sa ne bucuram de sentimentul ca vom simți vibrația unui V12 sau chiar a unui 4 în linie aspirat sau supraalimentat.

    Tot ca tema de gândire pt tine...eDickk
    Mergi la o stație peco, pe A1 spre exemplu, și în 24h numără câte mașini termice opresc pt alimentare, cât timp petrec pt asta, apoi explică-ne un calcul de cât spațiu ai nevoie pt a construi o stație de alimentare prin care sa curgă electroni astfel încât sa satisfaci necesarul tuturor celor de acolo dacă toți ar avea mașini electrice. Pe lângă asta fă-ne o teza despre cum și câte moriști de vânt e nevoie pt a le alimenta, sau parcuri fotovoltaice ori orice dorești (numa sa fie energie regenerabilă). Și ca să fie calculul complet cât co2 ai emis pt producerea, întreținerea, reciclarea și distrugerea, cu alte cuvinte un ciclu complet, versus cu o termica.

    La final.
    Mulțumim AM pt crearea unei scene publice în care dreptul la opinie este respectat însă fanatismul într-o direcție sau alta ar putea totuși fi moderat.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru