La aproximativ 6 luni de la prezentarea unor prime imagini cu 508 Sport Engineered din timpul unei sesiuni de teste, Peugeot a publicat detaliile complete despre noua sportivă din gamă constructorului francez.
Modelul se bazează pe noua generație 508, apreciată pentru designul spectaculos, însă include o serie de noutăți de design adaptate pentru caracterul sportiv al lui 508 Sport Engineered.
Șasiul a primit o serie de îmbunătățiri, iar printre noutăți se numără amortizoare adaptabile, frâne față cu diametru mai mare și jante noi din aliaj de 20 inch. În plus, bara de protecție frontală are o estetică mai "agresivă", iar grila radiatorului a primit de asemenea o serie de retușări, în timp ce evacuările sunt negre.
Clienții vor putea alege trei nuanțe de culoare exclusive pentru caroserie, și anume Selenium Grey, Perla Nera Black și Pearl White.
La interior, noutățile lui 508 SE se referă la scaunele sport Alcantara cu tapițerie din piele, iar scaunul șoferului este poziționat mai jos decât în cazul lui 508.
La fel ca în cazul lui 508, varianta sportivă utilizează un instrumentar digital de bord cu diagonala de 12.3 inch, la care se adaugă un sistem de infotainment central cu diagonală de 10 inch. Acestea au practic funcții similare, însă oferă o grafică adaptată pentru caracteristicile sportive ale modelului.
Din punct de vedere tehnic, noutățile sunt minimale, în contextul în care detaliile despre sistemul de propulsie erau deja cunoscute de mai mult timp.
Astfel, sportiva mizează pe un motor turbo pe benzină cu capacitatea de 1.6 litri, dar și pe două motoare electrice, poziționate câte unul pe fiecare punte.Peugeot nu a dezvăluit puterea individuală a motoarelor, însă menționează că acestea oferă în total 360 de cai putere și un cuplu de 520 Nm. Astfel, Peugeot 508 Sport Engineered devine cel mai puternic model de serie din istoria mărcii, iar acesta ajunge de la 0 la 100 km/h în 5.2 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată la 250 km/h.
De asemenea, modelul are nevoie de 3 secunde pentru a ajunge de la 80 km/h la 120 km/h.
508 SE utilizează o baterie cu capacitatea de 11.5 kWh care oferă o autonomie electrică de 42 de kilometri, calculată pe baza standardului WLTP. Acumulatorul poate fi încărcat în aproximativ 2 ore în cazul utilizării unui wallbox de 7 kW.
Noul Peugeot 508 Sport Enginereed va fi disponbil pe piața europeană din prima parte a anului viitor și devine unul dintre rivalii direcți ai lui Volkswagen Passat GTE.
Via Peugeot
Nu asta ar fi problema, că mașina e reușită per total ca ținută de drum după primele teste... în ciuda masei proprii mari (necomunicată nici asta)
Ci doar micul detaliu -- ocolit în majoritatea prezentărilor -- că, după epuizarea bateriilor, 508 PSE rămâne o tracțiune față cu 200 CP (asta fiind puterea motorului ICE de 1,6 l.)
Concluzia mai veche (a mea cel puțin) rămâne deci în picioare: până la apariția unor baterii mai ușurele, binomul hibrid+sportivă rămâne doar un artificiu al producătorilor forțați de eco-marxismul politrucilor UE ca să dea iluzia respectării obsesiilor lor CO2-istice.