Actuala iterație Skoda Fabia a debutat în 2014 la Paris, iar primele exemplare au intrat pe linia de asamblare înainte de finalul anului.
Acum, la aproape șapte ani distanță, constructorul din Mlada Boleslav se pregătește să lanseze o nouă iterație Fabia. Debutul este programat pentru această primăvară. Înainte să facem cunoștință cu ea, Skoda a invitat mai mulți jurnaliști în Austria pentru a conduce noua Fabia înaintea tuturor. Ocazie cu care a dezvăluit și informații complete despre noul model de clasă mică.
PLATFORMĂ NOUĂ
Mașina este dezvoltată pe arhitectura MQB A0 a gigantului Volkswagen, la fel ca Polo sau Seat Ibiza. Tocmai de aceea a crescut în dimensiuni comparativ cu modelul pe care îl înlocuiește. Lungimea măsoară acum 4.107 mm (+ 110 mm), lățimea este de 1.780 milimetri (+ 48 mm), iar în dreptul ampatamentului sunt trecuți acum 2.564 milimetri (+94 mm).
Acest lucru se traduce printr-un spațiu interior mai generos. Volumul portbagajului a crescut și el la 380 de litri. aerodinamic de 0.28, cel mai mic din segment după cum susțin cehii.
În ciuda acestor modificări, masa proprie nu s-a modificat foarte mult. Noua Fabia are un coeficientChiar dacă au fost acoperite cu o folie de camuflaj, al cărui design poartă semnătura artistului Daniel Petr, prototipurile au trădat câteva dintre noutățile estetice ale noii generații. Printre acestea se numără grila frontală mai mare decât înainte, farurile cu lumina de zi integrată, stopurile restilizate și, desigur, jantele cu design nou. Pe scurt, Fabia s-a aliniat la actualul limbaj de design al brand-ului ceh, la fel ca Octavia.
INTERIOR MODERN
Potrivit celor care au condus-o deja, noua Fabia vine echipată la interior cu instrumentar de bord digital, cu ecran de 10.2 inch, iar display-ul sistemului multimedia are o diagonală de 6.8 inch. Cel de 9.2 inch este inclus pe lista de opționale.
Tot în habitaclu, pasagerii vor găsi 12 echipamente ingenioase Simply Clever sau o priză de încărcare USB-C în oglinda retrovizoare (pentru camerele de bord).
Noua Fabia se vrea a fi o mașină sigură, tocmai de aceea propune până la 9 airbag-uri, prindere ISOFIX pentru toate scaunele pasagerilor și un pachet Travel Assist care include sisteme precum Predictive Cruise Control, Lane Assist, Traffic Jam Assist, Emergency Assist și funcție de parcare automată.
FĂRĂ MOTOARE DIESEL
Gama de motorizări nu include propulsoare diesel, semncă cehii nu s-au răzgândit de la faceliftul actualei generații (atunci au anunțat pentru prima dată că nu vom mai vedea dieseluri pe Fabia).
Clienții au la dispozitie o unitate de 1.0 litru, cu trei cilindri, care dezvoltă 65 CP sau 80 CP, un agregat de 1.0 litru turbo cu 95 sau 110 CP, dar și un motor de 1.5 litri TSI cu 150 CP. Acesta din urmă vine alături de o transmisie automată DSG cu șapte trepte.via Skoda
Pentru mine este totusi una dintre cele mai asteptate masini, pentru ca am avut experiente foarte placute cu generatiile anterioare de Fabia.
Speram sa ramana ca dimensiuni cam la vechile valori, insa a crescut binisor. Practic, in ziua de azi nu mai exista masini cu adevarat mici. Priviti ce portbagaj si dimensiuni anunta noua Fabia. Iar cum masinilor de clasa A (mini) producatorii vor sa le cam puna cruce, ca cica nu mai sunt profitabile, asta rezulta: ca masini mici, cu era odata Citroen Saxo, nu mai exista.
Oricum, astept cu mare interes lansarea si preturile.
În rest, motoare apropiate ca putere de Dacia, în afară de acel 1.5 de 150 cai pentru că Fabia își permite un preț mai mare.
Dan_grc, inexorabil, marii sustinatori ai fumigenelor se pare ca primesc vesti bune una dupa alta.
Pai la Dacia, cel putin la Logan si la Sandero nu ai alta optiune. La Fabia asta ai si motorul de 1.5. E scump? Este! Merita cumparat cu motorul de 1.5? Nu merita.
Problema Daciei(in cazul Sandero si Logan) este pe la pretul de 13-14k. Ai alternative mai bune.
Nu vreau sa intru in detalii, dar verificati configuratorul Dacia si o sa vedeti niste ciudatenii. Ex: la echipare top scaunul sofer cu reglaj pe inaltime este optiune si la cea mai slaba echipare nu exista nici ca optiune.
Dar ce avem? Faruri LED. Cam astea sunt prioritatile si poate Dacia ofera ce vrea clientul.
Ai înțeles total greșit. Eu nu gândesc cum ai descris tu. Eu doar arătam dublul standard al românilor și anume: Dacia e batjocorită pentru un motor entry-level 1.0 de 65 CP, dar Skoda nu chiar dacă oferă entry-level tot un motor de 1.0 și 65 CP. Atâta tot.
Oricum fiecare maşină are preţul ei, dotările ei...
La Dacia, marca best buy - în viitor va mânca majoritatea pieţei non EV, înţeleg,
dar tu Skoda să nu ai un PHEV sau minim Hibrid de calitate...
Jenant măi Skoda, maşini noi deja uzate moral
Cui îi mai poţi vinde o manuală peste 10 ani ?
La ţară? Nici la ăia...
Mai buna decat DSG-ul? Ignorantule! le-ai condus pe amandoua? Ai date statistice despre fiabilitatea lor? Nu mai manca rahat, sau daca mananci tine gura inchisa ca strici aerul pe aici.
Ai condus vreo masina in viata ta? Din toate comentariile se deduce ca nu. Nu cred ca realizezi asta.
Poate nue justificat..