Automarket a avut ocazia de a discuta într-un interviu exclusiv cu Yves Caracatzanis, omul care conduce de un an și jumătate divizia românească a Grupului Renault și este președintele Dacia. La câțiva metri de exemplarele Duster prezente la standul Dacia de la Frankfurt, discuția cu Caracatzanis a atins câteva dintre subiectele de interes legate de noua generație a SUv-ului românesc.
Yves Caracatzanis despre...
...capacitățile lui Duster în teren accidentat:
În off-road, Duster își va bate orice concurent. Cred că mașina este perfectă pentru România dacă iei în considerare condițiile meteo și infrastructura. În România, 78% dintre clienți aleg versiunile 4x4 ale lui Duster.
...surprizele dinamice ale lui Duster 2:
Veți avea surprize plăcute când veți conduce noul Duster. Scaune au șezutul mai lung cu 2 centimetri, sunt complet diferite, volanul este acum reglabil pe lungime și pe înălțime, sistemul de direcție e acum controlat electric, iar asta înseamnă că poziția la condus este mult mai bună. S-a lucrat, de asemenea, la acustică. Exteriorul este o evoluție, interiorul o revoluție, iar experiența la volan va fi o surpriză plăcută.
...definitivarea prețurilor noului Duster:
Noul Duster va avea versiuni diferite și opțiuni diferite, deci un număr este irelevant când vorbim astăzi despre prețul noii generații. Ce putem spune este că prețul va fi aliniat cu filosofia brandului: o mașină atractivă și de calitate la cel mai bun preț. Acesta este ADN-ul mărcii. Oamenii noștri lucrează în acest moment la definitivarea prețurilor, iar ele vor diferit în funcție de opțiunile pe care le alege fiecare țară.
...ADN-ul mărcii Dacia și dorința clienților de a avea mai multe tehnologii pe mașină:
Obsesia noastră și ceea ce le cer tuturor echipelor noastre din România - inginerie, design - este să rămână concentrați pe ADN-ul mărcii. Pentru ca povestea de succes să continue. De exemplu, dacă am fi dezvoltat sistemul Multi View Camera pentru a oferi o imagine 360 de grade "din elicopter", acest lucru ar fi scumpit inutil mașina și această filosofie nu era compatibilă cu ADN-ul brandului.
Când există o nevoie a clienților și când piața o cere, putem să plusăm.
Așa am făcut cu elementele LED ale blocurilor optice de pe Sandero sau cu transmisia EDC de pe Duster în această primăvară. Când o tehnologie devine accesibilă și s-a dovedit fiabilă, facem o alegere și vedem dacă poate fi introdusă pe modelele noastre. Dacă suntem întrebați când va apărea un anume sistem în gama Dacia, răspunsul sincer este "Nu știm". Cert este că am dovedit că atunci când există o nevoie declarată a clienților, se întâmplă. De exemplu, când am observat că au crescut comenzile pentru SUV-urile cu transmisii automate, am introdus cutia EDC.Nu punem pe mașinile noastre elemente despre care noi credem că ar fi drăguț să existe pe modelele Dacia. Există studii de piață care ne arată ce vor clienții, iar apoi alegem ce se potrivește pe ADN-ul mărcii.
...poziționarea Dacia în Europa:
Modelele Dacia au o poziționare clară, o poziționare clară, iar așteptările clienților sunt reale. În 2008, când a venit criza, lumea spunea că europenii cumpără Dacia pentru că nu au bani și că acest trend se va opri când criza se va termina. În acest moment, piața europeană merge bine, iar Dacia continuă să crească. Este evident că vorbim despre o categorie de clienți care aleg ceea ce noi numim Smart Buy. Clienți care gândesc diferit relația cu mașinile. "Ok, vreau ceva eficient, modern, dar nu am nevoie de toate sistemele oferite pe mașinile de astăzi". Uitați-vă la telefonul mobil și gândiți-vă cât la sută din ceea ce oferă folosiți cu adevărat.
Există țări în care e trendy să conduci un model Dacia. Avem o mulțime de fani pe Facebook.
...producția noului Duster:
Dacă s-ar dubla brusc comenzile pentru Duster o dată cu apariția noului model, primul lucru care se va întâmpla va fi faptul că clienții vor trebui și vor fi pregătiți să aștepte puțin. Nu ne dorim ca oamenii interesați să aștepte pentru noua lor mașină, dar dacă un model are succes major, astea sunt regulile jocului. Nu putem extinde capacitatea de producție bătând din palme.
Anul trecut am început producția lui Logan MCV în Maroc pentru a-i face loc lui Duster la Mioveni atunci când comenzile au crescut. Atunci am primit o mulțime de întrebări legate de această mutare. Răspunsul e simplu: trebuia să facem loc pentru producția lui Duster la Mioveni. Așa că, dacă vor crește comenzile, suntem flexibili și putem produce mai multe MCV-uri la Tanger și mai puține la Mioveni pentru a-i oferi mai mult spațiu de producție lui Duster.
Producția lui Duster va începe în următoarele săptămâni.
...câte stele EuroNCAP așteaptă noul Duster:
Avem încredere în noul Duster pentru că mașina e foarte bună și pentru că vine cu o evoluție majoră la capitolele design, calitate percepută, tehnologii și așa mai departe.
Noul Duster vine cu airbag-uri cortină, cu senzor de detecție a altor mașini în unghiul mort și cu senzor de lumină care aprinde automat farurile pe timp de noapte. Ne așteptăm la 3 stele la testele de siguranță EuroNCAP. Dar vom vedea ce se întâmplă când va apărea rezultatul oficial. ce știm sigur este că un scor de 3 stele din 2017 echivalează cu unul de 5 stele de acum trei ani.
Oamenii ne întreabă de ce nu am pus senzori de ploaie cu ștergătoare automate dacă tot am pus senzori de lumină. Răspunsul este simplu: a fost vorba de o alegere.
...motivul pentru care nu există un Duster cu 7 locuri:
Multă lume ne întreabă de ce nu am lansat un Duster cu 7 locuri. Pentru că filosofia Dacia este ca, atunci când oferim un model cu 7 locuri, acestea să fie cu adevărat 7 locuri, fără compromisuri de spațiu. Nu vrem o mașină care să ofere 5 locuri pentru adulți și două pentru copii. Veți vedea în viitor ce vom face.
Sperantele sunt enorme asteparile numeroase sa vedem totusi in realitate produsul final.
Conducerea dacia este foarte pertinenta, pune lucruri ieftine care fac o diferenta la capacitatile masini fara sa faca concurenta altor modele din grup. Daca ar pune alte zorzoane sau motorizarile mai mari (existente in portofoliul nissan) nu ar mai cumpara nimeni Kadjar sau Qashqai. Ori ei nu vor sa se canibalizeze.
Din punctul asta de vedere a fost un articol f bun mai demult in care se compara Skoda cu Dacia. Si desi multi apreciaza brandul Skoda, se spunea preluarea ei de VAG a fost un insucces, pentru ca o mare parte din clientii skoda sunt fosti clienti VW. Si atunci tu nu ai marit baza de clienti doar le-ai vandut ceva mai ieftin clientilor tai si ai facut mai putini bani.
si daca vor fi 4 sau chiar 4 si inca putin? Asa am o impresie ca vom avea si aici surprize....
Muncă de softist de o jumătate de oră?
Ai programat tu un sistem d-ăsta?
Știi tu cum poți combina on the fly 4 video luate cu 4 camere, într-un video arătat pe un ecran multimedia?
Sistemul de care spui tu se numește Around View Monitor, este inclus în pachetul și este inclus în pachetul Nissan Connect ce include: sistem navigaţie cu SD card, display color 7 inch touch screen, radio digital (DAB) + CD + MP3 + 6 boxe + port USB şi mufă auxiliară, conectare Smart Phone + DAB + Around View Monitor (sistem de asistenţă la parcare cu vedere 360°) și este disponibil pe NISSAN X-TRAIL numai pentru versiunea TEKNA, dotare de vârf, care începe de la 32.480€.
Dar frigider pentru șampanie în cotieră sau un ceas care să coste jumătate de mașină, ca pe Bentley, nu ai fi vrut?
O sa fie un chin sa stai sa tot apesi pe ecranul ala in loc sa manevrezi calumea masina in spatii inguste
Iar ce spui tu de Nissan acolo, bird view avem la Infiniti de peste 10 ani, deci in grupul Renault-Nissan, s-au amortizat de mult timp costurile dezvoltarii de software, adaptarea pe modelul Dacia fiind un efort absolut insignifiant din punct de vedere al software-ului.
Lucrul care o da inapoi nu mi se par motoarele ci siguranta. La 1200-1300kg cat are actualul Duster e clar ca-i lipsesc niste fiare. Banuiesc ca va fi la fel si la urmatorul. Pacat...
va face testul lateral cu stalpul, sa vedem filmuletul si apoi va spun daca se merita cumparat.........Doamne-ajuta !