Volkswagen a rămas unul dintre puținii constructori care au în gamă doar două SUV-uri, Tiguan și Touareg urmând să primească însă în următorii ani alți doi frați, unul mai mic (rival cu Renault Captur și Nissan Juke) și unul care va avea 7 locuri și se va încadra ca dimensiuni între cele două SUV-uri deja existente. Până atunci, însă, cea de-a treia generație Touareg va încerca să atragă clienți care își doresc un Volkswagen cu dotări și elemente tehnologice demne de o marcă premium.
După două generații care le-au oferit clienților vârful de tehnologie și statut de care dispune marca Volkswagen, Touareg se pregătește de o nouă generație, care va fi lansată oficial în cursul anului 2017. Dezvăluit deja estetic de schițele înregistrate de Volkswagen la oficiul german de patente și mărci, modelul reprezintă cel mai nou atac al brandului german în zona SUV-urilor.
Designul exterior va fi inspirat din cel al conceptului T-Prime GTE, pe care marca germană l-a dezvăluit în luna aprilie 2016 în cadrul Salonului Auto de la Beijing.
Cu o zonă frontală masivă și matură, dominată de linii orizontale, Touareg nu oferă surprize majore la nivel estetic, fiind o evoluție a designului oferit astăzi de SUV-ul german.
Primul Touareg pe platforma MQB
Cea mai mare modificare vine însă în zona platformei de producție, pentru că noul Touareg nu va mai fi construit pe o bază comună cu frații Q7 și Cayenne, așa cum se întâmpla până acum. Dacă informația va fi confirmată, Volkswagen va utiliza pe Touareg platforma modulară MQB, aceeași pe care sunt construite Golf, Passat și Tiguan, demonstrând astfel flexibilitatea pe care o are această bază de producție.
Interesant este faptul că platforma MQB implică o arhitectură tehnică diferită de cea actuală, ceea ce va însemna că viitorul Touareg va fi mișcat de motoare dispuse transversal limitate la maxim patru cilindri. Adio, deci, motoare V6!
Mișcarea nu este una nouă în această zonă a pieței, fiind utilizată și de Volvo pe gama XC90, SUV care beneficiază exclusiv de motorizări de 2.0 litri benzină și diesel.
La fel ca în cazul SUV-ului suedez, soluția pe care Volkswagen o va utiliza pentru a aduce mai multă putere în gama lui Touareg va fi hibridizarea.Conform francezilor de la l'Argus, care citează surse din interiorul mărcii germane, Touareg va avea o versiune hibridă plug-in denumită GTE, după modelul utilizat de Volkswagen pe Golf și Passat. Noul Touareg GTE va cupla un motor 2.0 TSI de 252 CP și 370 Nm cu unul electric de 136 CP și 350 Nm. Consumul mediu mixt în condițiile în care bateria este plină va fi de 2.7 litri/100 km, iar autonomia pur electrică se va situa în jur de 50 de kilometri.
Totusi i se mai pare cuiva ca VW innceput sa "americanizeze" design-ul modelelor mari?
@hans Daca la XC90 se poate, de ce sa nu faca si VW aceeasi smecherie cu platforma? Mai ales ca in cazul VW se face o delimitare fata de premium: Audi si Porsche.
N-as zice ca e americanizat per total. Liniile sunt fluide si placute (suspect pentru un VW). Singura americanizare e grila mare si agresiva. Sa nu uitam insa ca americanii au dat gustul europenilor pentru SUV-uri. Si nu ma refer la anii '30 cu Chevy Suburban. Ma refer la anii '90 cu Ford Explorer/Expedition, Chevrolet Blazer si mai ales Jeep Cherokee si Grand Cherokee. Pana atunci europenii nu stiau ce-s SUV-urile. In perioada respectiva inclusiv bogatanii din Romania le foloseau ca sa-si arate potenta financiara in mocirla de dupa revolutie.
Daca va arata ca-n poze, e mult peste Tiguan, iar faptul ca vin si cu un hibrid, fie el si de top si scump in draci, tot e un pas inainte.
Laudabila va fi vremea cand Seat si Skoda vor veni cu hibride accesibile pe modelele mici, compacte si medii, fie ele normale sau SUV-uri. Faptul ca dai 80.000 de euro sau mai mult pe un Touareg nou full cu motorizare hibrida nu prea conteaza pentru peste 90% din soferi. Si nu ma refer doar la RO.
Urmeaza sa vedem noul Phaeton pe platforma de VW UP! alungita :)))))))
Ba nu, renunț; o să-mi inscripționez căruța “Lexus ES 350 – better than Buick LaCrosse”.
De fapt tu esti ofticat ca marcile tale chinezesti pardon japoneze, au fost intrecute pana si la concepte si simple speculatii cum va arata o masina nemteasca in scurt timp. In ceea ce priveste suspensiile, sa nu uitam ca tot o masina nemteasca detine cea mai buna suspensie din lume momentan si anume S class cu MAGIC BODY CONTROL ! Deci....