Prezent pe piață tocmai din 2007, Mitsubishi Lancer este unul dintre cele mai bătrâne modele existente în prezent în industria auto. Compacta japoneză are nevoie disperată de o nouă generație, dar se pare că nu o va mai primi.
Cel puțin așa susține un oficial Mitsubishi de peste Ocean. Don Swearingen, directorul executiv Mitsubishi America de Nord, a confirmat intenția companiei de a se despărți definitiv de modelul Lancer.
Producția actualei generații va lua sfârșit în luna august a acestui an, iar un înlocuitor nu se zărește la orizont. Întrebat dacă există potențial pentru un nou model compact, având în vedere noua legătură cu Alianța Renault-Nissan, Swearingen a declarat că nu vom mai vedea un nou Lancer.
”Pierdem puțin pentru că nu-l vom mai avea pe Lancer, ca să nu mai amintesc despre versiunea Lancer Evolution, dar planurile de a renunța la acest model existau de multă vreme. Cu mult înainte ca Mitsubishi să facă parte din familia Renault-Nissan”, a declarat Swearingen.
Introdus pentru prima dată în anul 1973, Mitsubishi Lancer a devenit de-a lungul anilor un model global.
Cu toate acestea, vânzările sale au scăzut dramatic în ultimii ani de carieră, ceea ce a dus probabil și la decizia de a întrerupe definitiv ciclul de viață. Japonezii ar urma să se concentreze asupra SUV-urilor, un segment în care va introduce un nou model, poziționat între ASX și Outlander.via motor1
Sper să nu urmeze și Impreza peste câțiva ani.
fix către asta se îndreaptă"optimizări de costuri "
Când Ghosn a ajuns la Nissan în primul an a închis 4 uzine în USA, nu prea mai au capacitați de producție, introducerea Mitsubishi în grup vine la timpul potrivit.(oricum erau în moarte clinica)
Aștept cu interes ce se va întâmpla cu Suzuki și mai apoi Honda
Mitsubishi a fost cunoscută drept o marcă de sentiment. Lancer Evolution a pus ȋn valoare cel mai performant motor turbo de 2L din istoria automobilismului, după părerea mea. Ca o dovadă că această firmă stăpânea bine fenomenul supraalimentării, până și Saab a apelat la Mitsubishi pentru un turbocompresor: TD04.
Poate nu vom uita “muzica” unui astfel de motor :
https://www.youtube.com/watch?v=BXPIpugctJY
Mitsubishi se ȋndeletnicea cu explorarea tracțiunii integrale cu câteva decenii ȋnaintea lui Audi. De fapt, este singura “japă” pe care o voi prețui mereu cu adevărat. Mai elogiez și Mazda, dar aleg Mitsubishi pentru dulcea nebunie, de neuitat, pe care o simți la volanul său (afirmație empirică).
PS: Chiar nu ȋnțeleg de ce s-a evaporat ambiția samurailor, care dominau WRC-ul ȋn anii ’90…Acum ȋi au ȋn vedere pe pământenii ȋngrijorați de consum și dornici de confort.
După EVO, dacă vor omorî și Galant-ul ca să se ducă pe trendul Jukeriilor umflate, nu mai rămâne decât să ne facem cruce și să le urăm se odihnească în pace. Amin!
Sigur ca si mie imi pare rau pentru disparitia lui Lancer. Dar stil cum e in afaceri: nu ai mama, nu ai tata. Banii conteaza. Ori acest Lancer a avut vanzari bunicele la aparitie, dupa care au tot scazut. Sa nu uitam ca motoarele lui nu erau chiar noi. Sa nu uitam ca singurul diesel disponibil a fost unul de la VW. Deci inca de cand a fost proiectat modelul asta, Mitsu l-a facut cu jumatate de mana". Si este intr-un fel firesc. S-a dovedit ca SUV-urile urmai sa fie pe val si Mitsu tomai pe ele s-a axat. Si intr-un fel bine a facut. ASX s-a vandut bine. In acest moment Mitsubishi este un nume mare in lumea SUV-urilor electrice si hibride. Nissan nici nu pus bine laba pe Mitsu, ca a inceput sa ia modelele la puricat" Fiabilitatea e inca una buna si clientii in general au ramas fideli marcii. Sedanurile exotice, gen Lancer EVO, nu mai au asa cautare ca acum 15 ani. Era o chestiune de timp pana cand Lancer urma sa dispara. Partea buna e ca modelul va avea preturi ca sh foarte ok.
Si inca ceva. Faptul ca Mitsubishi nu mai e un constructor independent, nu e neaparat un lucru rau. Pur si simplu se va adapta vremurilor actuale. Ca toti ceilalti. Pentru ca, cel putin dpmdv, in acest moment Mitsu este prea legat de trecut cu unele modele, gen un ASX destul de vechi sau SpaceStar. In cazul lui SpaceStar, mi-as fi dorit defapt un Colt facut in colaborare cu PSA.
Ulterior acelui împrumut au dezvoltat in-house mai multe diesel-uri, apreciate pentru rafinament și silențiozitate.
Pe Lancer a fost pus 1.8 Di-D MIVEC de 150 de cai, la acea vreme existând și 1.5 (ulterior 1.6) și 1.8 benzină.
1.8 Di-D mai e pe ASX, iar varianta de 2.2 e pe Outlander. Dovezi că atunci când au vrut, s-au adaptat și foarte bine. Ce fac în ultima vreme însă mi-e greu să apreciez...