Laurens van den Acker, șeful departamentului stilistic al Renault, speră ca "atingerea franțuzească" aplicată lui Talisman să atragă clienți și de la alte mărci, inclusiv pe cei care ar alege în mod obișnuit un Volkswagen Passat.
Esential
608
litri oferă portbagajul lui Renault Talisman în varianta berlină.
Renault Talisman, noul model de clasă medie al mărcii franțuzești, își propune să fure din clienții lui Passat.
Automarket a discutat cu Laurens van den Acker, designerul șef al Renault, despre noul Talisman și ambițiile companiei în viitorul apropiat. Designerul șef al mărcii Renault recunoaște modelul Volkswagen Passat drept
"regele segmentului de clasă medie", dar își propune să atragă și din clienții tradiționali ai companiei din Wolfsburg. Noul Talisman a fost proiectat de la zero în Franța, dar are ambiții globale și Renault țintește piețele pe care vrea să obțină un impact cât mai puternic în materie de vânzări. Pentru a realiza acest obiectiv, francezii mizează pe
caroseria mai mare și interiorul mai spațios al modelului din oferta lor, alături de dotările opționale indisponibile în ofertele rivalilor.
Ce are Talisman și nu are Passat?
Respectăm Volkswagen. Competiția cu ei ne motivează să muncim mai mult ca să-i depășim.
Laurens van den Acker
Designer șef Renault
Întrebat de atuurile lui Talisman în fața lui Passat, designerul șef al mărcii Renault a menționat cele cinci moduri de rulare, sistemul de direcție integrală 4Control (unic în segment) și faptul că modelul franțuzesc este mai senzual.
"Aveți nevoie de atingerea francezilor la o mașină pentru a găsi lucruri pe care nu le veți simți într-o mașină făcută doar de ingineri, cum este Passat", explică van den Acker. La nivel de design, designerul șef al Renault afirmă că Talisman are proporții mai bune decât Passat, iar posibilitățile de personalizare ale interiorului aduse prin activarea celor cinci moduri de rulare sunt un plus în fața rivalului german.
Întrebat de ce ar alege un client un Renault Talisman și nu un Volkswagen Passat, Laurens van den Acker a declarat: "Passat este o mașină fantastică, vrem să ne luptăm de la egal la egal cu el, dar Talisman este o mașină latină și expresivă, iar noi avem un interior grozav și proporții mai bune."
Vom vedea tableta verticală și la noul Megane?
Nu a inventat nimeni amplasarea tabletei pe verticală. Așa ținem hârtiile când scriem, așa folosim smartphone--ul.
Este o soluție bună.
Laurens van den Acker
Designer șef Renault
Renault Talisman poate fi echipat cu o tabletă verticală cu diagonala de 8.4 inch, cea mai mare din segment. Amplasarea acesteia seamană cu cea a lui Volvo XC90, dar designerul șef al mărcii Renault are o explicație diferită, pe lângă faptul că Talisman a fost proiectat pe parcursul mai multor ani și că o parte din această perioadă s-a suprapus cu timpul în care Volvo își dezvolta propriul model.
Designerul șef al mărcii franțuzești atrage atenția că această tabletă verticală, așa cum o descrie chiar el, și-a făcut apariția întâi pe Espace în gama Renault. Întrebat de Automarket dacă vom vedea aceeași tabletă sau același concept de integrare a sistemului multimedia, Laurens van den Acker a declarat că speră să vadă acest element în gama Megane.
Talisman are la interior un ecran tactil amplasat pe verticală, diferit de cele ale competitorilor.
Ce modele noi pregătește Renault?
În ceea ce privește viitoarele modele de la Renault, designerul șef al mărcii spune că este la jumătatea procesului de împrospătare a gamei și că Talisman a fost un pas important în această direcție. Dar revoluția mărcii Renault nu s-a oprit la Talisman, pentru că van den Acker mai are în lucru și noua generație a lui Megane, un nou Scenic și altele. Designerul își propune să aducă amprenta Renault și stilul franțuzesc pe fiecare model în parte și ne promite mașini mai frumoase în viitorul apropiat, începând cu viitoarea variantă break a lui Talisman.
Talisman primește în toamnă o variantă break.
Laurens van den Acker promite că aceasta va fi mai frumoasă decât berlina și va îmbina spațiul cu eleganța.
Viitoarele modele Renault vor avea filozofia actuală?
Nu voi folosi aceeași semnătură luminoasă peste tot, nu vreau să facem copy-paste, nu avem nevoie de asta.
Laurens van den Acker
Designer șef Renault
Designerul șef al mărcii Renault își propune să nu aibă o gamă care să dea impresia că reprezintă versiuni la scară diferită ale aceluiași model.
"Nu vreau să facem copy-paste", a motivat van den Acker, atunci când a fost întrebat de acest lucru. În schimb, designerul vrea să aplice limbajul stilistic actual într-un mod cât mai flexibil la nivel de gamă. În timp ce sigla Renault își va păstra formatul și dimensiunile, ce se află în jurul său va fi supus modificărilor de la un model la altul.
Laurens van den Acker declară că are la îndemână numeroase elemente de design pe care le poate folosi pentru a avea o identitate de marcă puternică, dar flexibilă, care să fie pretabilă și pentru Twingo, și pentru Espace.
Una dintre schițele de la care s-a pornit pentru crearea noului Talisman.
Daca incerci sa copiezi nu poti depasi originalul. Daca vrei sa-l depasesti trebuie sa inovezi nu sa copiezi. Francezii gresesc cand incearca sa para nemti. Va fi mai mult ca sigur un esec masina. Nimeni nu da 30 000 pe un Renault mai ales daca arata ca un Passat
personal, nu ii vad un triumf spectaculos acestui model, va fi un fel de c5 sau 508 in gama sa.
1) o motorizare diesel de 2L
2) as fi preferat numele safrane
3) cui nu-i place sa-si ia passat
Cred ca daca ar fi pe banii lui si-ar cumpara un Passat :)))
Ca potential client am auzit suficiente.
Ca sa nu mai spunem cum era ridicat la rand de arta tot ce spunea Laurens van den Acker cu inovatiile sale la Clio de exemplu. Un om extraordinar, fantastic, cel mai tare din parcare.
Spuneam atunci ca nu e chiar asa si sa o lase mai moale. Evident am fost jignit si nu stiam ce vorbesc.
Acum vine designerul sef si spune ca SPERA sa atraga clienti de la Passat, care este o masina FANTASTICA. Aceasta declaratie demonstreaza ca cei de la Renault privesc cu mult mai multa seriozitate aceasta masina decat fanii Renault. Care in afara de Renault, nu inteleg nimic.
Cand vii cu asemenea declaratii despre o masina proaspat lansata si te lauzi ca inclusiv Mercedes a verificat-o, inseamna ca tu deja ii cunosti niste slabiciuni si poate nici tu nu ai atata incredere cat ar trebui sa aiba un om cheie dintr-o companie. Parerea mea este ca ce a spus Laurens van den Acker este deja o bila neagra pentru Talisman.
Probabil asa v-a fi si cu Talibanu asta.
Nu inteleg insa de ce nu pastreaza denumirile?
De ce o iau de la capat uneori. La Espace, Clio, Megane etc le pastreaza denumirele. De ce nu si cu Laguna? Mai ales ca era un nume frumos.
In materie de design as obiecta ca Talismanul e cumva o evolutie a lui Latitude si nu o copie a Passatului.
Daca as fi carcotas as putea spune ca Pasatul a aruncat cate un ochi prin alte curti.
Latitude-ul (derivat din Samsung nushdecare) a aparut prin 2009 ca sa avem o oarecare cronologie. Passatul a fost lansat anul trecut (2014).
Spatele e pornit de la Vechea Laguna coupe si e fain. Grila cromata e mai aproape de Latirude decat de pasat. Sigla din fata incadrata intr-un platic negru lucios a aparut pe la Clio.
Daca le luam la bani marunti, cam toate elementele sunt de prin ograda sau foarte aproape. Nu i-as acuza c-au contemplat prea mult la carul vecinului Fritz.
Van den Acker isi respecta concurenta, dar in acelasi timp are ambitii peste ea. Totusi fiecare e liber sa interpreteze cum doreste!
insa Talisman are un atuu destul de important...are un design care mie chiar imi place.....
'Calitativ' vorbind probabil va fi la 90% fata de un Passat si 95% fata de un Mondeo.........
Ca tinuta de drum(multumita sistemului 4Control)probabil las pune la un loc cu Passat si in spatele regelui Mondeo(care la sportivitate va fi ceva mai bun)
Fiecare model are un atuu Vw cu calitatea....Ford cu sportul si Renault......cu design-ul....parerea mea.....
Lexus IS din 2008 avea directie pe toate patru rotile....... (2008!!).
Talisman arată foarte bine, promite mult. Dar cei de la Renault Service România trebuie să mai lase din fumuri. Dacă vrei să vinzi mașini, fii prietenos și în service, nu numai în showroom.
În plus e nevoie mare de motoare din ce în ce mai puternice ptr. a muta de colo-colo prostia umană.
Ai dreptate. Omul spera, nu este convins, ca va reusi Talisman sa se ridice la nivelul lui Passat care este o masina fantastica. Conform gandirii tipice a fanilor Renault, Talisman deja s-a ridicat si este si peste Passat. ca de-aia e Renault si face niste masini excelente. Asta ca sa citez din arhiva acestui site. O spun ei, nu niste mascarici care au nesimtirea sa ii contrazic. Iar acel Passat pe care domnul designer de la Renault il apreciaza si il lauda, il avem pe piata si datorita pateticului si stupidului de Martin Winterkorn.
Puteti sa spuneti ce vrei. Passat este o masina scumpa. Dar in acelasi timp, cine se pricepe la masini, intelege de ce este atat de invidiata de concurenta.
Poate Laurens se refera la vanzari... nu are de unde sa stie cum vor decurge vanzarile... nu are un glob magic cum ai tu, care sa ne spuna ce este si ce nu este Talisman , chiar si inainte de lansarea oficiala.
Apoi a mai venit cineva care spunea ca Renault Koleos a avut vanzari bune si nu s-a vandut slab cum a spus raul" de mine. Si apoi Renault a spus ca trebuie sa evite esecul pe care l-a avut cu Koleos. Na belea, a fost a doua oara cand am "nimerit-o."
Dupa care tot Renault vine si spune ca sunt dezamagiti de cele 5000 de Renault Zoe vandute, pentru ca ei se asteptau mult mai mult. Ei, aici fanii Renault i-au contrazis pe oficialii Renault.
Toate astea le gasesti in arhiva site-ului.
Iar acum vine "Laurens" (ati facut armata amandoi de ii spui pe numele mic? poate da si atunci imi cer scuze) si spune ca spera sa atinga nivelul unei masini fantastice pe nume VW Passat. Oricum o dai aceasta afirmatie cam e nelalocul ei. Mi se pare o jignire la adresa masinii in sine care nici nu s-a lansat si la ceilalti angajati Renault care au muncit f mult pentru ca ea sa existe. Poate ca cineva gen Ghosn ar trebui sa se ia de cele spuse de un OFICIAL RENAULT (desi m-as mira sa o faca... prietenii stiu de ce). Oricum ce a spus acest domn este in opinia mea o pata pentru o masina care chiar nu merita asa ceva, mai ales cand este "aruncata" intr-un segment in care concurenta si-a facut de cap. Dar tine minte ce iti spun, vei vedea ca vanzarile nu vor fi chiar atat de mari.
Ca Romania nu iubeste marca Renault inteleg, ca angajatii Renault tin cu brandul lor inteleg (chiar apreciez foarte mult lucrul acesta), ce nu inteleg este zbuciumul creat de afirmatia baiatului ala de la design (care vine de la Mazda si a facut masini frumoase) deoparte si de alta. Cu cine sa se bata in Europa cu Honda Accord (si acum imi place Accord-ul de acum 3 generatii)? Nu uitati inca un lucru Renault inafara Europei tot in Logan/Duster/Stepway sta, le trebuie masini cu un profil mai "larg" Kadjar si Talisman dupa mine au profilul asta
de ex, astazi Laguna nu are tractiune integraal, cum se va putea lupta cu un un Passat cu 4 motion? nu are tapiterie ventilate, in Romania nu am vazut oferta pentru un break etc,etc. Ca atare, nu se pot compara mere cu pere . Se poate "insaila" o echipare comparabila, pe 2,0 diesel, dar in ansamblu Laguna nu are cu ce lupta, lucru care va trebui remediat. Eu asa as citi afirmatia celui de la Renault.
Un lucru este insa clar: niciodata un fan Renault nu va aprecia modul german de a fabrica masini si invers. Puteti voi comenta mult si bine, niciunul nu-si va schimba "orientarea"
Cei care migreaza de la o marca la alta-ma refer la masinile noi, nu la cele second/third hand- sunt oameni in general cumpatati, care isi aleg masina dupa ceea ce primesc de banii pe care ii dau, nu dupa criterii mai mult sau mai putin subiective (gen masina nemteasca este foarte fiabila/sportive, ce afrantuzeasca este frumoasa/confortabila). Asa se si explica succesul Logan/duster.
Totusi nu se va compara cu Passat-ul pentru ca au avut grija sa -l echipeze cu anticul motor diesel de 1,5 110 CP si cu motorul de 1,6 in versiunile de 130 si 160CP.
Versiunile cu motoare de 1,6 si cel putin 130CP vor fi la pret asemanatoare cu 2.0TDI 150CP iar cea de 160 CP probabil ceva mai ieftina decit 2.0TDI 190CP.
Asta arata ca nu va fi o concurenta directa intre ele. Acest Reno va fi probabil; Passat-ul sarmanului...
MIe imi place
Realitatea ? Sunt presupuneri amatoresti facute de cineva care nu are bani sa cumpere nici una, nici alta, adica nici passat, nici talisman.
Ce se cunoste e ca ambitiile lor sunt mari, iar pretul nu va fi deloc mic.
Pana la urma cine are 25.000-30.000 de euro nu se poate spune ca nu-si permite una sau alta. Pur si simplu e o chestiune de gusturi si necesitati. Ca fapt divers, designul joaca un rol mult mai imporant decat pretul in noua era a industriei auto.
Ce-ar fi sa te referi la masina?
Nu cred ca ti-au spus oficialii Reno ca au ambitii mari si ca pretul nu va fi mic .
Asa au avut si cu acel Koleos si cu Laguna Coupe si rezultatele s-au vazut.
Tu chiar crezi ca nu au target de vinzari?
Pentru a reface imaginea aprope de low cost a marcii Reno au o strategie generala de a creste preturile tuturor modelelor noi dar va fi valabila atit timp cit vor vinde... cind nu vor aplica reteta cunoscuta....
Desi puncteaza la design aceasta masina are un mare handicap... logo-ul.
Dupa ce ani de zile in Ro te promovezi numai prin masini ieftine si promotii substantiale e greu sa revii in top intr-un timp atit de scurt. Putini oameni normali la cap vor fi atit de incintati de aspect si ambianta incit sa dea 25.000 -30000 euro pe un Reno.
Skoda Superb este "arma secreta" a grupului VAG ce concureaza cu Mondeo si probabil cu acest Reno. Passat-ul a fost "urcat" undeva spre clasa premium (cel putin asa sustin oficialii VW) desi nu e neaparat ceva pozitiv.
Daca vrei sa vezi noul Passat cauta-ma...
Lasa cine trece de la nu stiu ce ! E prea putin important. Efortul asta daca sari de la o clasa la alta e valabil indiferent ca se numeste Renault, Vw, Ford Citroen etc. Iar cine a optat initial pt clasa mica e prea putin probabil sa sara direct la Talisman , decat daca au intervenit evenimente majore in viata omului. Sunt cazuri particulare si nu fac decat sa lungeasca discutia aberant si inutil.
Ai laudarosenia si abureala tipica unui pustan de 20 de ani. Nu ne duci cu presul, stai linistit. :)