Designerul-şef Fiat: "Break-urile dispar din cauza SUV-urilor"

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 07.12.2010
Lorenzo Romaciotti, omul care conduce biroul de design al Grupului Fiat, susţine că break-urile sunt pe cale de dispariţie. Motivul: monovolumele şi SUV-urile le iau locul.

Lorenzo Ramaciotti, şeful de design al Grupului Fiat, susţine că break-urile sunt pe cale de dispariţie, acest tip de arhitectură fiind înghiţit de construcţiile noi, cum sunt monovolumele sau SUV-urile.

"Break-urile dispar. Industria din Statele Unite a creat break-ul, iar acest tip de arhitectură a fost copiat ulterior în toată lumea. Tot în SUA a pornit şi lupta împotriva break-urilor, care se dă prin monovolume şi prin SUV-uri şi crossovere. Totuşi, în Europa, break-urile au supravieţuit valului de monovolume, SUV-uri şi crossovere şi se pot vedea într-=un număr încă mare pe şosele. În anumite pieţe, cum sunt Germania şi Italia, există modele în care versiunea break se vinde mai bine decât sedanul din care derivă", spune Romaciotti într-un interviu acordat publicaţiei americane Auto Week.

Italianul atacă şi subiectul diferenţelor de abordare dintre Europa şi SUA în ceea ce priveşte maşinile, designerul Fiat susţinând că principalul punct diferit este reprezentat de abordarea spaţiului.

"Spaţiul pentru pasagerii din spate e un subiect marginal pentru americani, dar unul foarte important pentru europeni. În Europa, încercăm să oferim cât mai mult confort şi cât mai mult spaţiu. În SUA, dacă vrei mai mult spaţiu în spate, îţi cumperi pur şi simplu o maşină mai mare", spune Romaciotti.

Italianul încheie printr-o precizare interesantă legată de modul în care îşi petrec europenii şi americanii timpul în maşina proprie. "În Europa, noi conducem maşinile. De asta n-am pus niciodată în maşina mea un recipient cu cafea, de exemplu. În State, se trăieşte în maşină, pentru că timpii de deplasare sunt mai mari, deci e normal să intri în maşină cu băuturi, cafea sau sandvişuri", spune designerul Fiat, atacând subiectul celor dou[ suporturi adiţionale de pahare pe care Fiat 500 a trebuit să le primească odată cu lansarea sa în State.

via | AutoWeek

Comentarii (11)

  • americanii si rahatu......
    break-urile nu vor disparea......pt simplu fapt ca inca este cerere........
    11 5
  • asa e
    In Europa la clasa compacta, medie si mare vor exista breakuri , mai ales la primele doua, chiar se vand mai bine decat sedanurile, sa speram ca nu vor disparea sedanurile mai bine zis:))
    10 0
  • break vs suv
    daca nu am nevoie sa merg pe aratura , un break mi se pare infinit mai practic decat un suv echivalent , iar un break 4x4 aduce un plus de siguranta pe sosea , adica acolo unde ruleaza 95% din toate suv-urile vandute .

    concluzie - suv e cerut pentru ca breakul nu poate egala marimea ego-ului posesorului asa cum o face un suv .
    18 5
  • george
    FALIMENTUL II MANANCA
    cu meseriasi din astia de le curge nasu-n gura...

    El e designer si, in principiu, n-ar avea nevoie sa stie dar daca nu stie, macar sa nu vorbeasca...
    Break-urile nu numai ca nu vor disparea din cauza SUV-urilor ci chiar vor prolifera pe fondul disparitiei (ma rog, reducerii considerabile a numarului) SUV-urilor...Baiatul asta n-a auzit probabil de tintele de emisii de codoi si alte motive pentru care SUV-urile vor intra in declin...
    2 14
  • Break sau monovolum???
    Trec repede cu vederea batalia break vs suv si o sa ma refer la cea break vs monovolum. Si aici o sa particularizez putin.
    Detin o Octavia Tour Combi care personal ma satisface aproape total in nevoia de spatiu (desi in spatele meu nu se sta chiar bine).
    Deocamdata doar ma gandesc la o viitoare masina si desi aveam cap de lista Octavia 2 break, dupa ce am vazut ce poti baga inr-un Zafira (aici ma refer la familie, bagaje, echipament hobby) si ce modularitate nebuna iti ofera interiorul unui monovolum compact am mai trecut pe lista Zafira si Touran. Din motive subiective cochetez cu cel din urma si ma gandesc tot mai mult la ideea de monovolum compact.
    Pana acum am avut si/sau utilizat mai multe masini, majoritatea hatch si break, singura berlina pe care am avut-o m-a pus serios pe ganduri referitor la inutilitatea acestora.
    6 2
  • @Fra: Toate bune si frumoase cu monovolumul pana conduci o astfel de masina. Intr-un mod se conduce un Combi, in cu totul altul un MPV. Daca la Combi mai ai senzatia ca, totusi, mergi cu o masina si soferul e cat de cat satisfacut, intr-un MPV simti ca mergi cu un frigider, prea putine fiind exceptiile. Asta e, cel putin, parerea mea. Iar o mare parte din SUV-uri se simt ca niste frigidere, dar mai grele, la condus. Spre exemplu, un Q7, cat e el de mare, nu are nici pe departe rafinamentul si dinamica unui A6 Combi, iar spatiul disponibil, culmea, e cel putin identic, daca nu mai mic in cazul lui Q7.
    O berlina, e, in principiu, inutila pentru un familist, chiar daca in estul Europei a ramas impamantenita ideea ca o masina normala trebuie sa arate precum un Sedan (o prejudecata si nimic altceva).
    Cat despre ce zice nenea asta, o fi parerea lui, dar vanzarile momentan spun altceva, mai ales in vestul Europei. Dar, undeva pe-acolo, cam are dreptate, apetitul pt SUV fiind din ce in ce mai mare, si aici pot sa spun ca George nu prea are dreptate cand zice ca SUV-urile vor disparea. Dimpotriva, eu cred ca se vor diversifica pe mai multe clase.
    10 0
  • Pai da
    In privinta sedanurilor, in Europa de Est exista idei preconcepute, altfel nu s-ar vinde tampenii gen 206 sedan,clio symbol etc...dar un sedan are farmecul sau mai ales de la clasa medie in sus, de clasa de lux nu mai vorbesc, breakurile nu vor disparea, nici suv-urile
    7 0
  • tomita
    1. break vs suv - o idiotenie
    2. break vs minivan - parca, parca
    ca utilitate un break este mult mai util ca un minivan. este vorba de cum este aranjat volumul. daca luam 2 masini cu volume comparabile din cele 2 clase aranjamentul lor va fi altul. breakul este pe lungime si minivanul pe inaltime. de aici si diferentele de conduita in trafic a celor 2. breakul este un sedan mai util. deci un comportament rutier net superior unui minivan (vorbim de produse stock si nici versiuni sport, imbunatatite in vreun fel aparte) dar va avea un spatiu pe verticala mai mic. in minivan ar trebui sa ca un copil sa poata sa stea in picioare fara probleme, avantajele se vor resimti cand e masina oprita si stai sa cotrobai prin bagaje. de asemenea la minivan, datorita intaltimii ar merge montat si randul 3 de scaune, imposibil la un break, si posibil de asemenea la un fullsize/midsize suv (care e conceput spre utilitate)
    3. break vs berlina. culmea este ca desi noi breakurile sunt mai scumpe, sh sunt mult mai ieftine, exact datoita caracterului utilitar, deci calareala multa :D. dar o berlina in 3 volume care va transporta diverse materiale cu miros nu va suferi ca break-ul. portbagaj separat, etc.
    berlina este modelul standard de masina dar hatchback-ul este compromisul. acolo ai si spatiu gen break si portbagaj normal.
    1 1
  • @ Automarket
    Scandal fara precedent in Italia : FIAT da in judecata un post de televiziune pentru ca intr-un test comparativ modelul Alfa Romeo MiTo a iesit pe ultimul loc
    http://www.autoblog.it/post/30731/fiat-chiedera-un-risarcimento-danni-ad-annozero
    7 0
  • george
    A FOST DOAR O PARAFRAZA
    @ BRR

    Tehnic, n-am spus ca vor disparea SUV-urile. Am folosit formularea nefericitului de la FIAT si am scris in paranteza ceea ce trebuie practic luat in considerare.

    Ceea ce vroiam eu sa spun este ca break-urile o vor mai duce mult si bine iar un eventual declin al lor nu se va datora cu siguranta proliferarii SUV-urilor, daca va exista asa ceva.

    Cu aceeasi siguranta pot spune ca SUV-urile vor supravietui insa viitorul lor mai mult sau mai putin indepartat este destul de sumbru in conditiile in care tintele de emisii de CO2 le afecteaza destul de mult precum si alte masuri directe sau indirecte care influenteaza negativ detinerea si folosirea acestora.
    1 0
  • nedumerire
    Eu nu inteleg de ce comentariul reprezentantului unui producator italian este insotit de fotografiile unor masini germane. Este adevarat ca Germania este tara in care break-ul nu va disparea nicicand, insa oare autorul articolului a vrut sa sugereze ca italienii fac astfel de declaratii pentru ca nu mai produc de multa vreme break-uri demne de a fi luate in serios? Intreb si eu....
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru