Designerul-şef Fiat: "Break-urile dispar din cauza SUV-urilor"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Lorenzo Ramaciotti, şeful de design al Grupului Fiat, susţine că break-urile sunt pe cale de dispariţie, acest tip de arhitectură fiind înghiţit de construcţiile noi, cum sunt monovolumele sau SUV-urile.
"Break-urile dispar. Industria din Statele Unite a creat break-ul, iar acest tip de arhitectură a fost copiat ulterior în toată lumea. Tot în SUA a pornit şi lupta împotriva break-urilor, care se dă prin monovolume şi prin SUV-uri şi crossovere. Totuşi, în Europa, break-urile au supravieţuit valului de monovolume, SUV-uri şi crossovere şi se pot vedea într-=un număr încă mare pe şosele. În anumite pieţe, cum sunt Germania şi Italia, există modele în care versiunea break se vinde mai bine decât sedanul din care derivă", spune Romaciotti într-un interviu acordat publicaţiei americane Auto Week.
Italianul atacă şi subiectul diferenţelor de abordare dintre Europa şi SUA în ceea ce priveşte maşinile, designerul Fiat susţinând că principalul punct diferit este reprezentat de abordarea spaţiului.
"Spaţiul pentru pasagerii din spate e un subiect marginal pentru americani, dar unul foarte important pentru europeni. În Europa, încercăm să oferim cât mai mult confort şi cât mai mult spaţiu. În SUA, dacă vrei mai mult spaţiu în spate, îţi cumperi pur şi simplu o maşină mai mare", spune Romaciotti.Italianul încheie printr-o precizare interesantă legată de modul în care îşi petrec europenii şi americanii timpul în maşina proprie. "În Europa, noi conducem maşinile. De asta n-am pus niciodată în maşina mea un recipient cu cafea, de exemplu. În State, se trăieşte în maşină, pentru că timpii de deplasare sunt mai mari, deci e normal să intri în maşină cu băuturi, cafea sau sandvişuri", spune designerul Fiat, atacând subiectul celor dou[ suporturi adiţionale de pahare pe care Fiat 500 a trebuit să le primească odată cu lansarea sa în State.
via | AutoWeek
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Toyota a lansat modelul C-HR în 2016. Iată că în 8 ani, Toyota a atins pragul de un milion de modele C-HR vândute pe piața europeană. (22.12)
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
concluzie - suv e cerut pentru ca breakul nu poate egala marimea ego-ului posesorului asa cum o face un suv .
El e designer si, in principiu, n-ar avea nevoie sa stie dar daca nu stie, macar sa nu vorbeasca...
Break-urile nu numai ca nu vor disparea din cauza SUV-urilor ci chiar vor prolifera pe fondul disparitiei (ma rog, reducerii considerabile a numarului) SUV-urilor...Baiatul asta n-a auzit probabil de tintele de emisii de codoi si alte motive pentru care SUV-urile vor intra in declin...
Detin o Octavia Tour Combi care personal ma satisface aproape total in nevoia de spatiu (desi in spatele meu nu se sta chiar bine).
Deocamdata doar ma gandesc la o viitoare masina si desi aveam cap de lista Octavia 2 break, dupa ce am vazut ce poti baga inr-un Zafira (aici ma refer la familie, bagaje, echipament hobby) si ce modularitate nebuna iti ofera interiorul unui monovolum compact am mai trecut pe lista Zafira si Touran. Din motive subiective cochetez cu cel din urma si ma gandesc tot mai mult la ideea de monovolum compact.
Pana acum am avut si/sau utilizat mai multe masini, majoritatea hatch si break, singura berlina pe care am avut-o m-a pus serios pe ganduri referitor la inutilitatea acestora.
O berlina, e, in principiu, inutila pentru un familist, chiar daca in estul Europei a ramas impamantenita ideea ca o masina normala trebuie sa arate precum un Sedan (o prejudecata si nimic altceva).
Cat despre ce zice nenea asta, o fi parerea lui, dar vanzarile momentan spun altceva, mai ales in vestul Europei. Dar, undeva pe-acolo, cam are dreptate, apetitul pt SUV fiind din ce in ce mai mare, si aici pot sa spun ca George nu prea are dreptate cand zice ca SUV-urile vor disparea. Dimpotriva, eu cred ca se vor diversifica pe mai multe clase.
2. break vs minivan - parca, parca
ca utilitate un break este mult mai util ca un minivan. este vorba de cum este aranjat volumul. daca luam 2 masini cu volume comparabile din cele 2 clase aranjamentul lor va fi altul. breakul este pe lungime si minivanul pe inaltime. de aici si diferentele de conduita in trafic a celor 2. breakul este un sedan mai util. deci un comportament rutier net superior unui minivan (vorbim de produse stock si nici versiuni sport, imbunatatite in vreun fel aparte) dar va avea un spatiu pe verticala mai mic. in minivan ar trebui sa ca un copil sa poata sa stea in picioare fara probleme, avantajele se vor resimti cand e masina oprita si stai sa cotrobai prin bagaje. de asemenea la minivan, datorita intaltimii ar merge montat si randul 3 de scaune, imposibil la un break, si posibil de asemenea la un fullsize/midsize suv (care e conceput spre utilitate)
3. break vs berlina. culmea este ca desi noi breakurile sunt mai scumpe, sh sunt mult mai ieftine, exact datoita caracterului utilitar, deci calareala multa :D. dar o berlina in 3 volume care va transporta diverse materiale cu miros nu va suferi ca break-ul. portbagaj separat, etc.
berlina este modelul standard de masina dar hatchback-ul este compromisul. acolo ai si spatiu gen break si portbagaj normal.
Tehnic, n-am spus ca vor disparea SUV-urile. Am folosit formularea nefericitului de la FIAT si am scris in paranteza ceea ce trebuie practic luat in considerare.
Ceea ce vroiam eu sa spun este ca break-urile o vor mai duce mult si bine iar un eventual declin al lor nu se va datora cu siguranta proliferarii SUV-urilor, daca va exista asa ceva.
Cu aceeasi siguranta pot spune ca SUV-urile vor supravietui insa viitorul lor mai mult sau mai putin indepartat este destul de sumbru in conditiile in care tintele de emisii de CO2 le afecteaza destul de mult precum si alte masuri directe sau indirecte care influenteaza negativ detinerea si folosirea acestora.