Designerul Renault: "La Paris vom prezenta un concept în onoarea primului Alpine"

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 27.01.2012
Renault va sărbători anul acesta 50 de ani de la debutul primului Alpine 110 Berlinetta cu un concept sportiv, propus pentru Salonul Auto de la Paris.

Anul acesta, Renault împlineşte 50 de ani de la debutul celebrului Alpine 110 Berlinetta. O asemenea vârstă trebuie sărbătorită şi în ce mod mai potrivit ar putea francezii face asta? Cu o reiterare a coupe-ului sportiv.

O spune însuşi Laurens van den Acker, designerul şef Renault, care susţine că în toamna acestui an, în cadrul Salonului Auto de la Paris, publicul ar putea fi surprins cu o interpretare contemporană a lui Alpine 110.

Premiera ar putea fi un nou concept din seria celor şase promise de van den Acker la instalarea sa în scaunul de designer Renault. Mai exact, un concept sportiv, cel mai probabil cu motor posterior. Nu este exlusă nici versiunea de a vedea un model hibrid cu propulsie pe toate cele patru roţi.

Indiferent de ce soluţie vor alege francezii, conceptul trebuie să se dovedească viabil din punct de vedere financiar pentru a vedea lumina zilei. Însuşi van den Acker a declarat că un asemenea model ar putea fi realizat în serie dacă se dovedeşte o ofertă atractivă pentru toate pieţele mondiale, inclusiv pentru China şi America, pieţe care ar motiva costul mare de proiectare şi producţie.

via | autoblog

Comentarii (9)

  • Cam tarziu
    Greu, lumea a cam uitat de acest brand, cred ca, China nu a auzit de el vreodata. 110 a fost o masina cunoscuta, si cum Renault a renuntat sa participe la raliuri dupa ce a castigat primul campionat, modelele 310 si 610 au cam murit in anonimat.
    Este adevat ca Renault Sport a oferit Clio si Megane, dar Alpine este altceva.
    Ma intreb daca nu vor sa reinvaie si Gordini (mai mult decat au incercat la Twingo cu acele dungei)
    5 19
  • @LSM
    Care lume a uitat ? Sunt 2 categorii de oameni - cunoscatorii auto si restul. Daca tu faci parte din a 2-a categorie, nu-i problema noastra. Alpine 110 este o masina clasica.
    Iar Renault nu a renuntat niciodata sa participe la raliuri. In anii '80 Alpine a fost absorbit de RenaultSport si a continuat sa participe la competitii. In prezent, Renault World Series sau Clio Cup sunt doar cateva din competitiile de raliu la care putem asista.
    Bineinteles ca in afara de Alpine, Renault are o lunga traditie cu modele de raliu> 5 GT Turbo, R11 Turbo, R21 2l Turbo, R19 16V, Clio Williams, Megane RS N4, etc.
    28 5
  • @Vasi
    Mda, e si a 3-a categorie in ceea ce priveste masinile, cei ce cauta pe google cum probabil ai facut si tu :). iar cunoscatori auto nu is cei care stiu istoria Renault :).
    Nu ma impresionezi cu google :).
    Daca la tine in astea 2 categorii se impart oamenii vai saraca societate :)).
    5 14
  • sudist
    pt moldoveanul cu "smiley face"
    ei ei de unde atata invidie? cam are dreptate vasilica... un cunoscator auto stie istoria automobilului in general, nu numai istoria renault... cele 2 categorii clar sunt strict legate de contextul in care a fost scris primul comment
    13 1
  • @asd
    google sau nu, ce conteaza e ca spune adevarul! te deranjeaza realitatea?
    12 3
  • Catalin
    incredibil la ce nivel am ajuns . . .
    protestele astea din Romania nu ajuta la nimic, nu ajuta la o solidaritate, la conceptul ca esti roman pana la urma urmei si ca cel (pardon) de alaturi iti este frate. V-ati luat ca nebunii la scandal pentru Alpine. Pana la urma, discutiile de azi sunt numai Germania contra restul lumii - luati-o in spirit de gluma, eu nu cumpar masini germane. Germania face masinile cele mai bune, ailalti sunt praf ! Nimeni nu cumpara Alpine ca 50 de ani urma a fost asa si pe dincolo ! a avea aceeasi cutie de pe RS - ca nu vor fi fraieri sa vanda vreun DSG sau 8 trepte ! Puntile aceleasi etc. Concluzia: este doar un prototip, se discuta, se propune si la final va primi de la Ghosn un mare Reject ! Va salut din mers !
    4 12
  • @Catalin
    Eu nu incerc sa impresionez pe nimeni. Asta prin realism si obiectivitate, nu fantezii... ai inteles domnule "Catalin" ?

    Se pare ca ti-e greu sa pricepi de ce o sa se vanda Renault masini sub brandul Alpine. Pentru ca poate! Pentru ca are o istorie in spate pe care se poate baza, o istorie mai bogata decat a oricarei marci germane de volum! Apelarea la istorie e o reteta ce functioneaza cu succes. Au dovedit-o Mini, Fiat, Citroen etc.


    Faptul ca tu crezi ca un posibil model Alpine va primi "reject" de la Carlos Ghosn, e ceea ce-ti doresti tu, e o fantezie de-a ta, n-are nicio treaba cu realitatea.


    Ce tehnologie va folosi Renault ramane de vazut, dar inainte sa te arunci cu DSG si "Germania contra restul lumii" , o sa-ti reamintesc ca produsele diviziei de performanta Renault sunt peste orice nemteasca de volum.

    @LSM
    Ca sa-mi continui ideea, tu ai scris...
    "sa reinvie si Gordini" ... exprimarea asta ma amuza de fiecare data... Gordini nu a fost un brand in sine precum Alpine, ci un inginer angajat de Renault pentru "tuning de casa". Ce vrea Renault pe viitor insa e sa pozitiuneze numele Gordini sub RS si sa creeze astfel 2 nivele de performanta precum STI si RS de la Ford de exemplu. Deci acele "dungi" sunt doar inceputul...
    10 0
  • @Automarket
    Prima parte a comentariului meu nu mai are nici un sens.
    0 0
  • mda
    lipsa de respect ! poti sa-mi stergi cat vrei din comentarii, eu nu mai intru
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru