Ipoteza este susţinută inclusiv de personalităţi marcante ale industriei, printre care se numără şi Ken Okuyama, japonezul responsabil de designul unor modele legendare precum Porsche Boxster sau Ferrari Enzo. Acesta avertizează constructorii că există posibilitatea ca în următorii ani să devină simpli furnizori de componente pentru Google şi Apple.
"Dacă nu sunt atenţi, constructorii riscă să devină simpli furnizori pentru aceste companii de tehnologie", afirmă el.
Piaţa auto, împărţită între maşini ieftine autonome şi modele de lux?
Intrarea Google şi Apple pe piaţa auto ar putea schimba complet înfăţişarea pieţei. În opinia lui Okuyama, oamenii vor căuta în special maşini ieftine cu funcţii autonome, în timp ce segmentul de lux va cunoaşte de asemenea o ascensiune. Totul, în detrimentul maşinilor tradiţionale."Maşinile au devenit bunuri utile şi, prin urmare, trebuie să devine şi mai funcţionale şi mai ieftine. În cele din urmă, maşinile autonome vor deveni un lucru comun şi, prin urmare, producătorii vor trebui să vândă nu numai produsul hardware, ci şi sistemul software care rulează pe maşină. Companii precum Mercedes şi Toyota analizează asta, dar Google este în faţă în acest joc", a adăugat el.
În prezent, există numeroase indicii potrivit cărora Apple ar putea lansa o maşină autonomă în 2019, în timp ce Google a lansat deja un prototip de maşina autonomă.
Okuyamaa lucrat la General Motors înainte de a se alătura studioului de design Pininfarina. Ulterior, japonezul a supervizat designul unor modele precum Enzo Ferrari, Ferrari 599, Ferrari P4/5 sau Mitsubishi Colt CZC.
În prezent, el este proprietarul propriei companii de design, Ken Okuyama Design.Via Reuters
Comentarii (0)