Designerul lui Opel Insignia: "Monza va defini aspectul viitoarelor modele pentru următorii 8 ani"

de Sebastian Toma
Vineri, 25.04.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mark Adams, vicepreşedintele departamentului de design de la Opel şi omul care a condus echipa responsabilă de aspectul lui Opel Insignia, spune că design-ul modelelor care vor fi lansate în următorii opt sau chiar zece ani va fi definit de conceptul Monza.

Viitoarele modele ale mărcii Opel vor fi inspirate din conceptul Monza, spune Mark Adams, vicepreşedintele departamentului de design al companiei germane. Vestea vine în urma unei prezentări a noii filozofii de design a constructorului din Ruesselsheim, care se numeşte Opel 2.0 şi va fi stâlpul după care se vor ghida designerii când vor crea modelele de serie care vor fi lansate în următorii opt sau chiar zece ani. Noua filozofie de design a mărcii Opel este mai mult decât un nou limbaj de design, deoarece designerilor li se va acorda "libertatea creativă" de a realiza modele cu personalitate proprie. Trăsăturile deja familiare ale modelelor Opel vor primi o nouă interpretare, care va fi ”proaspătă”, dar va fi executată într-un mod contemporan, promite Adams.

Opel Monza, conceptul care prezintă viitorul mărcii germane

Primul proiect al lui Mark Adams pentru Opel a apărut în 2002, când a fost şeful echipei care a desenat conceptul Insignia, prezentat în 2003 la Salonul Auto de la Frankfurt.

La vremea aceea, modelul nu avea o denumire oficială, iar singurul scop al designerului a fost să realizeze o "sculptură care să transmită emoţie", fără a se despărţi de funcţionalitatea caracteristică unui automobil german. Ulterior, Mark Adams a instaurat o filozofie de design nouă la Opel, inaugurată în 2005, al cărui motto era "design-ul sculptat se întâlneşte cu ingineria germană", în baza căruia a creat gama actuală a mărcii germane.

Opel Monza, conceptul care prezintă noua direcţie de design, a debutat la Frankfurt

Mark Adams şi Opel Adam, cel mai mic membru din portofoliul constructorului din Ruesselsheim.

Urmareste Automarket
Viitoarele modele Opel vor fi inspirate de conceptul Monza la fel cum actualele modele ale mărcii au fost inspirate de Insignia.
Constructorul german se va concentra şi pe interioarele viitoarelor modele, urmând să schimbe atât felul în care arată acestea, cât şi felul în care sunt operate comenzile. Spre exemplu, Mark Adams consideră că viitorul sistemelor multimedia vine prin comenzi vocale, iar acestea vor avea rolul de a simplifica pe cât posibil folosirea unui automobil.

Via GMAuthority | WCF

Comentarii (8)

  • inexorabil
    Pana la urma, de ce credeti ca va fi retras Chewoolet din Europa? Da, ati ghicit, pare simplu ca vaca: pentru a nu fi stanjenite vanzarile lui Opel, ca sa se simta nemtii stapani pe situatie, avand in vedere ca s-au abonat preferential la fondurile investitionale din RC...De acum incolo, se vor purta ca niste copii rasfatati, iar faptul ca, de ceva vreme, ei configureaza motoarele si traseaza "filosofia de design" a intregii corporatii arata, dincolo de orice dubiu, ca friţii n-ar fi conceput sa stea o vesnicie sub talpa yankeilor. Nu m-ar mira sa profite de situatia cu recall-ul si sa solicite administrarea bugetului general, ba inca sa se ocupe si de zona asiatica (GM Shanghai si GM Korea). Ce sa mai zic? Cad pe spate de extaz si ma inclin cu fervoare: bun venit lui...Opel Motors (OM), cu urmatoarea distributie - marca regina Opel, marca mascarici Vauxhall, marcile de echilibristica (nu stii de unde si cum sa le iei) Chevrolet si Cadillac si marcile excentrice Buick si GMC, alias cenusaresele fara niciun cuvant de spus si cu atat mai putin de contat (la o adica, daca nemtii se vor scula vreodata cu fata la cearceaf: bune de concediat...). "Nazi Motors", o porecla mai veche a conglomeratului din Detroit (datorita ajutorului masiv acordat de GM, prin Opel, nazistilor, in al doilea razboi mondial), devine acum realitate fatisa...Asa ca si sigla lui Opel ar trebui adaptata vremurilor: sa fie pastrat cercul, dar sa fie inscrisa in el o svastica...
    9 13
  • antonny
    mare aspect /design are Insignia !!!!
    7 1
  • inexorabil
    Da, este foarte frumoasă Insignia, dar a fost concepută pe platforma lui Saab AeroX! Noua Astra urmează cam aceeaşi arhitectură. Opel a mai cochetat cu expresivitatea în perioada când a adoptat "body style" american (ce limuzină fusese Rekord!). După apusul Asconei (chiar dacă avea tracţiune spate, a dat un campion mondial de raliuri!), nu mi-a mai plăcut nimic de la Opel, exceptând oarecum Astra H. Pe de altă parte, mă aşteptam la flegme cu sânge...N-am fost cruţat pentru faptul că blamez burghezia de la Opel, care şi-a impus autoritatea în ditamai corporaţia, ba chiar cred că satrapii din RC au ajuns sub controlul lor, nu invers! Până şi madam Barra i-a ridicat în slăvi pe nemţi. Al doilea motiv al contestării mele se referă la...identitatea germană. În rromanika, este prohibitiv să afişezi greţuri faţă de "ghermane", chiar şi dacă ţi-ai susţine atitudinea cu raţionamente juste! După cum a remarcat un mucalit pe AM, "românul este patriot german". Nostim mi se pare obiceiul multora de a înjura GM, fără să-şi dea seama că, de fapt, înjură GO. Dar mai uimitoare este realitatea că unii proprietari de Opel habar n-au că există GM, chiar dacă a rămas doar eticheta din dânsa...Nu credeţi? Încumetaţi-vă la un sondaj de opinie!
    6 8
  • Belgianu
    Frumos concept, pacat ca-i Opel...
    2 7
  • inexorabil
    M-am întors, Vianule, dar mai bine n-aş fi făcut-o...Şi totul se întâmplă din cauză că AM nu se preocupă de mult aşteptata operaţiune DDD. Ceea ce observ aici denotă indiferenţă, plafonare şi mahalagism...Un site intrat în moarte clinică. Pasiunea oricum sucombase de câţiva ani...
    1 2
  • mircea
    @inexorabil
    Inside info: în momentul în care s-a terminat de dezvoltat noua secţiune de comentarii, am observat că există câteva probleme vitale care nu ne permiteau să o publicăm astfel. Back to square one, back to work. Lumea munceşte din greu pe aici, chiar dacă de afară nu vreţi să se vadă asta. Vă asigur că va fi bine. Dacă credeţi că îi convine cuiva faptul că în fiecare weekend trebuie să triem printre leguminoase, vă înşelaţi.
    Răbdare şi va veni.
    0 0
  • @inexorabil

    Vei primi manute rosii grupa mare atata vreme cat vei zdruncina orgoliul unora carora le place sa se umfle in pene ca au masina nemteasca, fabricata in Belgia, Anglia, Polonia si Germania de un producator american, cu motorizari diesel japoneze si italiene. Vei primi manute rosii ori de cate ori vei sustine referindut-te strict la modlele Chevy pentru Europa ca raportul calitate pret al lui Cruze este mult mai bun decat cel al lui Astra dupa cum cel al lui Malibu este mult peste cel al Insigniei, fara sa mai vorbesc despre Orlando caruia cu greu ai putea sa-i gasesti un echivalent in gama Opel!
    3 0
  • inexorabil
    Ah, uimitor, dragă Mircea! Vă mulţumesc din suflet că voi, redacţia AM, m-aţi ascultat!! Dar vă rog să mă credeţi că nu mie trebuie să-mi luaţi apărarea, ci doar integritatea, prestigiul şi liniştea site-ului contează! Dacă pe unii atât îi duce mintea încât le place să le maculeze sau să le tulbure şi nimic altceva, asta înseamnă, fără nicio îndoială, că ei declară război făţiş tuturor oamenilor de bună credinţă de aici, caz în care se impunea de urgenţă...DDD. Deci mă bucur tare mult că s-a întâmplat un MIRACOL în care, sincer, nu mai credeam...Evident, la noblesse oblige, deci şi eu îmi voi revizui stilul, aşa cum am tot promis, deşi n-am criticat Opel doar de dragul de a o face, ci fiindcă a reuşit să-şi creeze o poziţie în cadrul concernului cam prea privilegiată...Ca niciodată. Cel puţin mie (după cum văd, nici lui @mishazaitev, căruia îi mulţumesc pentru înţelegere şi sprijin!) nu-mi convine să ştiu că Chevrolet, chiar şi aşa, turnat în Coreea, adică cu identitatea "diluată" (dar nu mai puţin plăcută, într-adevăr, Misha!), va fi rejectat din Europa doar ca să culeagă Opel laurii...Când m-am referit la un eventual colaps al companiei (dintr-un impuls formalist, hai să-i zicem tot GM), nu mă gândeam la un faliment propriu-zis, material (ceea ce, practic, ar fi imposibil, dar nu guvernul SUA îi ţine în braţe, ci simplul fapt că dispun de fonduri private imense, provenite exclusiv din propriile profituri, la care aportul lui Opel - să recunoaştem cu onestitate acest truism - este major), ci la riscul de a deveni o entitate monocoloră, în care ceilalţi membri ar amuţi la auzul lied-ului nemţesc, în frunte cu gaşca din RC...Apropo de dispariţii, ştiţi ce zi este astăzi? Acum fix zece ani...Oldsmobile a fost eminamente ras de pe faţa pământului! Fără nicio noimă...IN MEMORIAM: astăzi voi purta toată ziua un tricou imprimat cu logo-ul (şi anume ultima variantă dinaintea desfiinţării) acestei mărci excepţionale, autoare a câtorva "firsts" de prim rang în istoria industriei auto, cu impact chiar capital (nu le mai amintesc, căci le cunoaşteţi). Aşadar, 29 aprilie îmi sugerează o atitudine profundă de doliu. Asta e; când vrei să distrugi (şi încă într-o manieră ocultă) un brand puternic (mai ales dacă are peste 100 de ani de vechime, palmares şi prestanţă), reţeta "STAS" ar fi să-i bagi pe gât alte platforme, alte motoare şi alte sisteme decât ale lui specifice, să-l forţezi să producă în propria-i fabrică piese şi chiar modele ale altor mărci, iar bomboana de pe colivă ar fi reprezentată de...SUV-uri (nu erau suficiente cele de la Chevrolet şi GMC?!). Dar eu nădăjduiesc mereu că povestea păsării Phoenix se va repeta...Dacă, totuşi, Dumnezeu nu Se va îndura să permită minunea minunilor, atunci Oldsmobile va trăi veşnic într-un loc unde cu siguranţă deciziile dubioase, abuzive şi arbitrare nu l-ar putea leza nicicum, de fapt fiind de neconceput acolo...Ghici unde! Doar câteva minute savuroase din viaţa mea am avut şansa (ce-i drept, rarisimă pentru un român, în patria natală...) să-l manevrez. Chiar şi suportând un motor venetic, dar nu prost (Ecotec), mi-am dat seama că este o maşină furnizoare de senzaţii...Unice. Memorabile. Eterne. Poate că în Opel te mai hlizeşti la o manea, dacă nu cumva şi în Chewoo, dar în Olds nu...S-ar potrivi ca nuca-n perete! Şi-am încălecat pe o şa...şi m-a prins dimineaţa. Dar nu mi-e somn. Nu astăzi...
    0 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru