În ultimii ani, pe piaţa auto s-a dat o bătălie strânsă nu doar între marii constructori ci şi între principalele culori alese de clienţi. Gri-ul continuă să domine de 10 ani topul preferinţelor din America, însă albul tinde să fie tot mai apreciat.
Sandy McGill, şeful departamentului de culori, materiale şi finisaje din cadrul BMW Designworks, susţine că nuanţele de alb revin la modă graţie produselor Apple. Potrivit acestuia, Steve Jobs şi produsele Apple au influenţat clienţii să opteze pentru maşini cu un exterior vopsit în culoarea albă.
”Înainte de Apple, albul era asociat cu lucruri total neatrăgătoare, cum sunt frigiderele sau plăcile de faianţă din baie. Apple a dat însă valoare albului”, susţine McGill. Aşadar, nu este exclus să vedem în viitor o exploatare la scară largă a diferitelor nuanţe de alb şi o popularizare mai mare a culorii.
Tot despre popularizare vorbim şi în cazul culorii maro, care tinde să fie tot mai apreciată de clienţi şi implicit de constructori.
Nume mari din segmentul premium, ca Mercedes, BMW, Mini, Porsche, Rolls-Royce şi Bentley investighează potenţialul culorii şi încep să ofere în lista nuanţelor de caroserie şi maro.Mai mult, popularitatea pare să se extindă şi la brandurile de volum. Să nu uităm că până şi Dacia a optat pentru o culoare care a devenit extrem de populară odată cu lansarea lui Duster: Brun Cajou.
via egm
Comentarii (5)