Autonomia redusă este unul dintre principalele obstacole care stau în calea adoptării pe scară largă a maşinilor electrice, în prezent o rulare pe parcursul a 300 de kilometri între două încărcări fiind considerată optimă.
Tehnologia bazată pe litiu nu permite o creştere substanţială a autonomiei, însă inginerii Toyota anunţă că au descoperit o metodă prin care pot dezvoltă un nou electrolit care să funcţioneze optim cu anozi de magneziu. O baterie bazată pe magneziu ar avea o densitate mai mare, astfel că ar putea stoca o cantitate mai mare de energie fără ca dimensiunea acumulatorului să crească, pe lângă faptul că este mai sigură decât una pe litiu.
"Am fost capabili să luăm un material utilizat doar pentru stocarea pe bază de hidrogen şi să-l facem practic şi competitiv pentru o baterie chimică pe bază de magneziu", explică inginerul Rana Mohtadi.
În urma acestei descoperiri, Toyota a decis să mereasca fondurile de cercetare pentru a afla dacă magneziul poate fi utilizat cu succes pentru realizarea unei baterii pentru maşinile electrice sau diverse dispozitive electronice. Totuşi, constructorul japonez avertizează că tehnologia este în stadiu incipient de dezvoltare şi ar putea avea nevoie de 20 de ani pentru a ajunge în producţia de serie. "Este uşor să ne lăsăm impresionaţi de potenţialul unei baterii îmbunătăţite dramatic, dar am putea avea nevoie de 20 de ani de cercetare şi dezvoltare înainte ca bateriile pe magneziu să ajungă pe piaţa de consum", explică Toyota.Via LeftlaneNews
Sunt de acord, viitorul este electric...clar.
partea proasta este ca multi dintre noi nu vom mai trai sa citim comentariile despre test drive.
intre timp va aparea o tehnologie care va permite sa mergi la statie unde in cateva minute vor schimba electrolitul si masina va rula cateva sute de km.
E cel puțin straniu că pe aici s-a ajuns în situația în care evităm să pronunțăm "drac", de teamă să nu ne trezim cu el în față:)
Nu știu ce are de gând AM în acea sens.
Cât despre electrolit, nu faci nimic dacă îl schimbi; trebuie "resetați" și electrozii. De exemplu, la o baterie auto Pb-acid, dacă îi schimbi electrolitul atunci când e descărcată, mai tare o sulfatezi!