Performanţa marchează o creştere de 7.7% comparativ cu anul 2014, când producătorul autohton a vândut 511.379 de maşini.
Dacia Sandero este în continuare cel mai apreciat model după ce a înregistrat vânzări de peste 185.000 de unităţi, în timp ce locul doi îi revine lui Duster, cu peste 162.000 de maşini vândute. Logan, cel mai popular model de pe piaţa din România, s-a apropiat foarte mult de pragul psihologic de 100.000 de maşini vândute.
Model | Unităţi la nivel global |
Sandero | 185.358 |
Duster | 162.338 |
Logan | 99.081 |
Românii au cumpărat 5.000 de Dacii fabricate în Maroc
În România, Dacia a reuşit să vândă pe parcursul anului trecut 36.946 de maşini, în creştere cu aproape 25% comparativ cu 2014.
Deloc surprinzător, aproape o treime dintre acestea (11.500 unităţi) au fost achiziţionate prin intermediul programului Rabla, care va continua şi în 2016 în aceeaşi parametri.Aproape jumătate dintre maşinile Dacia vândute în România au fost Logan (16.119 unităţi), în timp ce Duster şi-a trecut în cont 7.271 de noi proprietari. Dacia estimează că deţine aproximativ o treime din vânzările de maşini noi înregistrate în România pe parcursul anului trecut.
Model | Unitati vandute Romania |
Logan | 16.119 |
Duster |
7.271 |
Sandero | 5.562 |
Pata de culoare a statisticii din România vine din... Africa: aproape 5.000 dintre maşinile Dacia vândute pe teritoriul ţării noastre în 2015 au fost produse la fabrica din Maroc.
Prin intermediul acestor vânzări, România ocupă locul 8 în topul ţărilor în care s-au vândut cele mai multe maşini Dacia, în timp ce Franţa rămâne pe prima poziţie cu vânzări de puţin peste 100.000 de exemplare. În Hexagen, Dacia Sandero a ocupat locul 9 în topul celor mai vândute modele.
Ţară | Unităţi vândute |
Franţa | 100.035 |
Spania | 55.168 |
Germania | 47.453 |
Italia | 46.792 |
Turcia | 44.812 |
Algeria | 40.688 |
Maroc | 37.392 |
România | 36.946 |
Marea Britanie | 26.267 |
Belgia | 17.000 |
Via Dacia
offfffffffff
In afara sandero se vinde de 2 ori mai bine decat logan, iar la noi in tara, loganul se vinde de 3 ori mai mai bine decat sandero.
Cred ca am ramas cu sechele de la vechea dacie 1300/10, adica noi ne-am obisnuit doar cu aceasta forma de berlina si nu prea ne vedem in alta caroserie. Interesant era daca produceam un hatchback de la inceput, oare acuma mai era loganul in fata lui sandero ?
pentru ca exista un specific al pietei nationale: spatiu de depoziare. Nu e nimic special, in vest s-au purtat monovolumele si apoi break-urile. Acum modele a caror achizitie nu poate fi explicata (din pucntul tau de vedere) au succes...vezi Juke.
Revenind la sechele am avut o ruda cu Oltcit, tipul apreciase la vremea aia confortul si silentioziatatea masinii, apoi mi-a spus ca nu a luat in considerare portbagajul. Evident nu pot extrapola nevoile lui dar, adevarul e ca, romanul trebuie sa-si care ceapa, cartofii, porcul si tuica de sarbatori. Vesticul o face cu un break.
Revenind la hatch, personal am preferat o berlina datorita portbagajului si tinand cont de viitoarele nevoi. Si n-am gresit. Dar la la nici un an de la achizitie regretam break-ul lasat la dealer si mai scump cu 700Eu (dar era si mai bine echipat)
Ce vreau sa spun...posibil ca Dacia, in vest sa fie achzitionata de o parte a populatiei cu anumite nevoi ori ca a 2 masina ori doar pentru utilizare pe distante scurte.
Deci, in locul tau, as lasa "sechelele" de pe vremea prea-impuscatului doar daca am trait acea experienta.
@S
si pentru ca un Sandero e prea scump pentru ceea ce ofera. Culmea, la modul absolut, Sandero e mai scump decat berlina. Si atunci ne mai mira ca romanul isi spune in barba: "pai la banii astia am si un portbagaj mai acatarii!".
Niciodata un portbagaj nu e prea mic :)