Șoferii care călătoresc pe autostrada A1 Lugoj - Deva vor mai avea de așteptat până când circulația pe lotul 3 cu o lungime de 21 de kilometri va fi deschisă publicului, în ciuda faptului că lucrările au fost finalizate la jumătatea lunii august.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat în această săptămână că a identificat o fisură cu lungimea de 15 metri ca urmare a unor probleme la terasament, chiar dacă până în prezent autostrada nu a fost utilizată de public.
"Fisura avea 15 metri lungime și un centimetru lățime și ne așteptăm să evolueze. Fisura este la kilometru 57+100, pornește din asfalt și continuă până jos în drumul tehnologic. Este o problemă de terasament. Până la remedierea problemei nu se poate deschide circulația și cu siguranță nu o să se remedieze până la sfârșitul lunii septembrie", au declarat surse din cadrul CNAIR pentru agenția de presă Agerpres.
Pasul următor este realizarea unei expertize tehnice și apoi contractarea lucrărilor de reparație, însă până în prezent CNAIR nu a oferit detalii despre timpul necesar pentru toate aceste proceduri.
Cu mai puțin de o săptămână în urmă, Ministerul Turismului susținea că tronsonul de autostradă va fi inaugurat oficial până la sfârșitul lunii septembrie.Autostrada A1 Lugoj - Deva este formată din 4 loturi, însă în prezent se circulă integral doar pe loturile 1 și 4. În schimb, doar 15 dintre cei 28 de kilometri ai lotului doi sunt în prezent în exploatare, în timp ce pentru restul de 13 kilometri contractul a fost reziliat și este în curs de re-licitare.
Via Agerpres
chiar nu se autosesizeaza nimeni din cei platiti sa fie competenti pt asa ceva?
1. Spaniolii sunt pe punctul de a termina lucrările la lotul 3 din Lugoj-Deva de pe A1;
2. Cucul de la minister, prin CNAIR cere 10 ani garanție în loc de 4 și i se dă cu flit, drept pentru care se răzbună și:
3. CNAIR prin mizeria Narcis Neaga, sabotorul infrastructurii, nu recepționează lucrarea și reziliază contractul fără motiv la 99% grad de finalizare;
4. Firma Comsa se adresează curții de arbitraj international;
4. CNAIR caută nod în papură și inventează tot felul de probleme pentru a-și justifica acțiunile abuzive.
Acest iepure scos din joben cu fisura e ultima din seria răzbunării CNAIR pe firma spaniolă, care se pare că nu acedat șantajului de a extinde garanția. Sau poate statul român căuta motive să nu plătească acest lot datorită găurii catastrofale de la bugetul gestionat de p$d atât de bine pe pomenile lor? Iar consultanții și CNAIR ce au păzit până acum, dacă existau probleme, așa cum s-au trezit acum, de ce au așteptat să izbucnească acest scandal?
Rezultatul acestui management al CORUPȚILOR este un scandal internațional în timp ce lotul stă închis iar România va plăti daune contractuale spaniolilor în condițiile în care garanția nu va mai fi nici 4 ani nici 10 ani ci 0! ZERO BARAT!
Spanioli, italieni care subcontractează lucrările la firme autohtone de ageamii. Sau poate nu sunt ageamii, dar din banii pe care-i primesc fac treaba cu ce pot. (ar mai fi și americanii de la Bechtel, dar ce să-i faci, nici codruța nici SRI-ul n-au mișcat un deget să găsească contractul, de 1 billion dollars, care se pierdu. De ce oare?)
De ce? Pentru că știu că nu li se întâmplă nimic.
Ia să pună constructorul în bancă garanție de bună execuție de 25% din valoarea contractului, până la recepția lucrărilor, să vedem dacă mai vine la licitație vreo firmă din Spania sau din Italia.
Dacă vrei să schimbi legislația, să-i strângi de ouă, să interzici firmelor cu probleme de execuție participarea la licitații 20 de ani de acum încolo, nu e voie, că nu e aquis UE.
Dacă vrei să angajezi o firmă din China care construiește în buget și în parametri stabiliți, care cum au făcut sârbii, te trage de urechi Licuriciul cel mare. It's forbidden.
Țară condusă de vânduți, de trădători, de incababili și de ageamii.
ORICE om iei, căruia i se vede mutra la TV, se poate pune într-una din aceste categorii. Nimeni nu rămâne pe afară!
Când consorții internaționale cu lucrări majore în portofoliu ori nu sunt atrase, ori le sunt respinse ofertele, ori întâmpină tot felul de situații DOAR în România, atunci problema e în altă parte, nu la ele.
Cum se explică oferte cu preț pe km de autostradă la șes de 3 ori mai mare în România decât în Croația (construită la munte), date de aceeași firmă?
Cum se poate explica alegerea unor soluții dezastruoase ca pe Sibiu-Sebeș, unde excavarea dealului în loc de tunel a dus la surparea tronsonului și la nenumărate intervenții costisitoare ulterioare?
De ce durează enorm procesele de selecție și repartizare a ofertelor? Nu cumva pentru că trebuie acceptate doar firme care satisfac pretențiile și interesele de grup ale diferiților parveniți în funcții cheie?
Ultima poveste de pe Lugoj-Deva și nu numai ar trebui să convingă și ultimul nehotărât care sunt foarte vinovații: CNAIR și ministerul Transporturior, conduse de politruci incompetenți, corupți până-n măduva oaselor, care-și servesc partidul și buzunarul în detrimentul infrastructurii pe care o gestionează execrabil.