Deschide BMW o fabrică de motoare în România? Oficialii mărcii neagă zvonurile
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Vizitele pe care Cancelarul german Angela Merkel le-a făcut la Bucureşti şi Cluj stau la baza unor informaţii publicate astăzi de site-ul revistei Capital, care anunţă că producătorul german BMW ar putea deschide o fabrică de motoare în judeţul Cluj. Conform detaliilor publicate de Capital, respectivul sit de producţie urmează să fie deschis la Jucu, acolo unde producătorul de telefoane mobile Nokia are deja o platformă industrială.
Contactaţi de Automarket, reprezentanţii BMW România au negat categoric informaţiile, susţinând că BMW preferă să producă în Germania, singurele centre de producţie externe fiind în Austria, unde marca are deschis un Centru de Competenţă pentru Motoare) şi în SUA, în oraşul Spartanburg, acolo unde sunt produse SUV-urile X5 şi X6.
"Nu avem la dispoziţie nicio informaţie oficială legată de o eventuală investiţie BMW în România. Însă, având în vedere politica companiei pe care o reprezentăm, nu se pune problema unei fabrici în România, deoarece BMW a preferat să menţină producţia în Germania.
Singurele fabrici externe se află în Austria şi SUA", a declarat pentru Automarket.ro Alexandru Seremet, membru al echipei de comunicare BMW România.Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele BMW in Romania
-
BMW i3 facelift Preţ: 38.199 - 42.780 €
-
BMW i3S Preţ: 41.769 - 46.410 €
-
BMW i8 facelift Preţ: 142.502 €
-
BMW i8 Roadster Preţ: 158.032 €
-
BMW M4 CS Preţ: 124.950 €
-
BMW Seria 1 (3 usi) facelift (2015-2017) Preţ: 23.880 - 48.195 €
-
BMW Seria 1 (5 usi) facelift Preţ: n/a - 49.028 €
-
BMW Seria 2 Active Tourer facelift Preţ: 26.537 - 38.234 €
-
BMW Seria 2 Cabriolet facelift Preţ: 35.522 - 57.775 €
-
BMW Seria 2 Coupe facelift Preţ: 30.643 - 70.042 €
-
BMW Seria 2 Gran Tourer facelift Preţ: 27.846 - 39.781 €
-
BMW Seria 3 facelift Preţ: n/a - 85.750 €
-
BMW Seria 3 Gran Turismo facelift Preţ: 39.865 - 60.065 €
-
BMW Seria 3 Touring facelift Preţ: 33.180 - 58.025 €
-
BMW Seria 4 Cabriolet facelift Preţ: 45.339 - 93.069 €
-
BMW Seria 4 Coupe facelift Preţ: 39.330 - 123.998 €
-
BMW Seria 4 Gran Coupe facelift Preţ: 39.032 - 58.072 €
-
BMW Seria 5 Preţ: n/a - 120.012 €
-
BMW Seria 5 Touring Preţ: 51.825 - 64.498 €
-
BMW Seria 6 GT Preţ: 63.250 - 71.698 €
-
BMW Seria 7 Preţ: 92.404 - 178.976 €
-
BMW Seria 8 Preţ: 102.400 - 127.985 €
-
BMW X1 Preţ: 31.860 - 45.180 €
-
BMW X2 Preţ: 39.270 - 43.649 €
-
BMW X3 Preţ: 42.602 - 67.057 €
-
BMW X4 Preţ: 48.850 - 69.734 €
-
BMW X5 Preţ: 68.842 - 92.582 €
-
BMW X6 Preţ: 72.947 - 124.772 €
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Ceea ce noi acum numim "industrie românească" sunt numai locaţii prevăzute cu utilităţi şi forţă de muncă, unde diferite firme işi fabrică produsele încercând să aibă costuri cât mai scăzute.
20 de ani de destructurare, furt, educaţie din ce în ce mai slabă, lipsa unei pieţe pentru forţa de muncă tehnică, a făcut ca România să nu mai aibă SPECIALIŞTI.
Perspectivele sunt mult mai sumbre. Firma la care lucrez (sucursală locală a unei companii străine) vrea să angajeze şi nu are pe cine. Din 50 de candidaţi nu a putut să aleagă unul singur!
Sunt firme din industria orizontală auto care lucrează pentru Dacia, care nu au unde să-şi facă unele repere în România conform specificaţiilor! Adăcă o piesă amărâtă de Logan (practic un fier îndoit de 10 cm) nu se poate face în România pentru că nu există o firmă care să o poată executa!
De exemplu o firmă vrea să aducă unele repere din Turcia să se facă în România. Mecanic se poate face, dar tratamentele specifice nu.
Nu mai există capabilitate, alea care au fost, s-au închis, demolat, terenul vândut la metru pătrat, inginerii, maiştrii şi tehnicienii s-au apucat de altele să poată să trăiască.
Văd pe unii de pe aici visând cai verzi pe pereţi. Habar nu aveţi de nimic şi comentaţi.
Mai ales de Dacia.
Habar nu aveţi ce presupune fabricarea unui banal şurub.
Ştiţi că pentru protejarea anticorozivă a ţevilor de fluide (pt ABS etc.) din compartimentul motor trebuie în România o investiţie de 800000 EUR şi NICIUNA din companiile autohtone nu îşi permite această investiţie?
Ştiţi unde se face sigla Dacia (desfăcătorul de bere) ? În Indonezia.
Pentru că în România nu există o facilitate de producţie să facă piesa aia banală. Pentru că piesa aia banală e făcută din plastic ABS care este apoi metalizată în mai multe etape, iar la noi nu există un asemenea tip de instalaţie şi NIMENI nu vrea să investească.
Şi dacă ar investi nu există specialist să conducă instalaţia, pentru că cei care puteau au ieşit la pensie, iar alţii noi nu au mai apărut, logic, pentru că nu aveau unde lucra.
Na, voi trăiţi în spatele monitoarelor şi înghiţiţi minciunile care vi se bagă pe gât.
- nu stiu de India, dar fabrica BMW din China produce strict pentru piata locala/regionala, unde tinand cont de populatie din zona (peste 1 miliard de locuitori) investitia este pe deplin justificata. In plus, calitatea unui BMW de China este sub cea a unui BMW de Europa sau de USA - oricum net superioara oricarei alte masini produse in China, dar suficienta pentru clientii din zona.
- indiferent cum ai pune problema, nu cred ca ne poti compara pe noi cu rusii sau polonezii, dpdv al rezultatului final sau al calitatii muncii.
Intrebarile pe care si le-ar pune-o orice firma care ar veni in Romania ar fi:
- gasesc forta de munca potrivita pentru ce am nevoie ?
- la ce bani ?
In situatia de fata nu cred ca banii sunt problema (salariul mediu al unui muncitor european de pe linia de productie BMW este de 40,000 Euro/an - deci mult), ci ce oameni CALIFICATI angajam pentru asta. Asa cum spunea si ignis, nu avem acesti oameni - au murit, s-au pensionat sau sunt deja in fabricile BMW din Europa.
eu nu cred asa ceva.
prea usor transpira in presa ca sa fie adevarat.
respect ignis,se pare ca esti f informat despre industria auto de la noi
Asa ca investim in software: Siemens-Continental, Hella si altii mai mici
Bineinteles ca si profitul mare nu iese din adaosul pentru suruburi ci din softul pentru Traffic Sign Detection Camera, ESP, ABS, TCS, Haldex, etc ;)
Chiar si softul pentru inchiderea usilor de la Jaguar, tot la Conti e facut.