Land Rover a realizat una dintre cele mai spectaculoase demonstraţii de forţă prin care a vrut să evidenţieze performanţele de tractare ale modelului Discovery Sport.
Maşina a reuşit să tracteze un tren format din trei vagoane care cântăreşte în total 100 de tone, adică de 60 de ori mai mult decât masa modelului. Performanţa a fost realizată cu un model de serie echipat cu un motor diesel de 180 CP şi cuplu de 430 Nm.
Cu alte cuvinte, trenul de rulare a rămas neschimbat, singura modificare fiind echiparea modelului cu roţi speciale pentru calea ferată pentru a asigura stabilitate. Sistemul All Terrain Progress Control (ATPC) a fost activat pe parcursul tractării pentru a oferi mai multă forţă în cadrul procesului.
Experimentul a avut loc pe o distanţă de 10 kilometri, iar Discovery Sport a reuşit să atingă o viteză de aproape 13 km/h. Demonstraţia s-a desfăşurat pe un pod istoric din Elveţia cu o lungime de circa 300 de metri care traversează râul Rin la aproape 30 de metri deasupra nivelului apei.
Via Land Rover
pai n-ai citit ?? a rulat 10km pe un pod de 300m!!
https://www.youtube.com/watch?v=hP00VmKx_No
Temperatura mediului era de 18 grade ceea ce nu a favorizat foarte mult cauciucurile pentru o forta de frecare mai mare. Totusi, nu stim exact care era temperatura la nivelul sinelor de cale ferata. In practica la sol este mai cald fata de temperatura aerului.
Apoi nu ni s-a spus nimic despre momentul punerii in miscare. Atunci cred ca era foarte important daca ni se aratau instrumentele de bord. Forta de frecare statica este intotdeauna mai mare decat forta de frecare dinamica. Cu alte cuvinte iti trebuie o forta mai mare sa pui in miscare garnitura de tren, decat s-o mentii ulterior la o viteza constata. Frecarea dintre cauciucuri si sina este mai mare decat frecarea dintre roata de tren si sina. De aici vine compensarea unei mase (mult) mai mici a Range-ului.
@rotila, cred ca simbolul arata "Descend control" si grafica indica o viteza prestabilita la coborare. Pe pod este clar ca a fost cuplat sistemul de mentinere constata a vitezei la vale. De unde si presupunerea cuiva mai sus ca sinele nu au fost mereu perfect orizontale. In plus turatia era sub 1000 rpm de unde se vede clar ca masina era in coborare. Pe langa asta, dupa ce s-au pus in miscare, cu putin inainte de pod, tipul din masina zice clar ca are 1400 rpm si 9 mile/ora.
Cel mai greu a fost sa puna in miscare trenul. Dupa aceea e un pic mai usor sa-l tii in miscare, atat timp cat sinele nu urca. Oricum, dpdv marketing, eu as zice ca e o reusita din partea LR :)
@misha, oare ce iese daca pui sirianul si LR la un tug war? :):):)