Dacă Bugatti Veyron a fost o mașină a recordurilor, fiecare cal putere în plus "montat" de marca franco-italiană și fiecare kilometru pe oră în plus înregistrat în sprinturile de pe diferite circuite ale lumii fiind comentate pe larg de presa internațională, noul Bugatti Chiron, urmașul de drept al lui Veyron, se anunță și el o veritabilă mașină de bătut recorduri. Iar primul dintre acestea a venit tocmai la Le Mans, înaintea startului cursei de anduranță care a avut loc în weekend-ul trecut, când un exemplar Chiron a reușit să atingă 380 de kilometri pe oră pe linia dreaptă a circuitului La Sarthe.
La prima vedere, valoarea nu pare una fabuloasă, mai ales știind faptul că Veyron avea o viteză maximă certificată pe circuit la peste 420 de km/h. Și totuși, lucrurile se schimbă dacă luăm în considerare un amănunt deloc de neglijat: cea mai mare viteză în linie dreaptă atinsă de o mașină are a concurat la Le Mans a fost de 333.9 kilometri pe oră, atinsă de Brendon Hartley într-un Porsche 919 Hybrid în turul 50 al cursei.
Ca pată de culoare care potențează recordul mărcii franco-italiene, la volanul exemplarului Chiron care a reușit această peformanță nu s-a aflat un pilot de corse, ci Wolfgang Durheimer, directorul general al mărcii Bugatti.
Evident, trebuie subliniat faptul că mașinile care concurează la Le Mans nu sunt construite special pentru a atinge viteze de top radicale, ci pentru un echilibru între performanțe pe liniile drepte și stabilitate pe viraje, motoarele fiind gândite, de asemenea, pentru a rezista timp de 24 de ore în cea mai cunoscută cursă de anduranță a lumii.
De asemenea, chiar dacă dacă Bugatti Chiron a depășit viteza de vârf din cursă a mașinilor și prototipurilor prezente la Le Mans, modelul mărcii de lux din portofoliul Volkswagen Group a fost departe de viteza maximă atinsă vreodată de o mașină concurentă în cursa de anduranță: 405 km/h, viteză atinsă de Peugeot WM P88 în 1988. Mai mult, în testele din acel an, Peugeot-ul reușise să urce chiar până la 418 km/h.
https://www.youtube.com/watch?v=mW937wOlTBc
Balena asta grasa de Bugatti cred car ar fi cam cu 30 sec/tur mai lenta pe circuit... dar intr-adevar isi atinge scopul comercial si de imagine, fiind optimizata pt viteze mari atinse intr-un timp scurt pe liniile drepte.
in calificari insa duval a atins 343 km/h.
Am speficat clar că e viteza atinsă în timpul cursei. Turul 50.