Maşinile cu propulsie pe hidrogen pot fi numărate pe degete, iar pe continentul european disponibilitatea acestora este limitată la numai două modele, Toyota Mirai şi Hyundai ix35 Fuel Cell.
Principala problemă o reprezintă infrastructura modestă de alimentare a acestor maşini, însă unii constructori anticipează îmbunătăţiri majore din acest punct de vedere pe parcursul următorilor ani.
Audi este pregătită să-şi demonstreze abilităţile în acest domeniu şi a anunţat că, în momentul în care tehnologia va deveni populară, va dezvolta un prototip pe hidrogen cu care să concureze în Cursa de 24 de ore de la Le Mans.
"Dacă am vrea să ne demonstrăm abilităţile în acest mod am putea să o facem. Dar trebuie să fim siguri că această tehnologie are un viitor. Nu ne place să arătăm lucruri care nu conduc la producţie reală, iar în acest moment lipsa infrastucturii generează nesiguranţă", spune Stefan Knirsch, şeful departamentului de dezvoltare tehnică al Audi.
Cel mai probabil, un astfel de prototip ar concura în celebrul Garaj 56 dedicat prototipurilor experimentale şi ar putea reprezenta o justificare pentru ca Audi să rămână implicată la Le Mans chiar şi în contextul în care colegii din cadrul Grupului Volkswagen de la Porsche au dominat competiţia în ultimii 2 ani. Knirsch afirmă că Audi dezvoltă deja această tehnologie, însă introducerea ei pe piaţa se va face doar atunci când condiţiile vor fi prielnice pentru obţinerea unor vânzări bune."În prezent dezvoltam tehnologia alimentarii pe hidrogen la un nivel serios de producţie, dar piaţa va decide când o lansăm. Suntem pregătiţi, dar infrastructura nu este acolo, iar relaţia dintre maşinile electrice şi cele cu hidrogen nu este clară", a adăugat el.
Via Autocar
Comentarii (0)