Delphi intenţionează să închidă fabrica din Cehia
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Americanii de la Delphi întenţionează să închidă fabrica din Cehia până în martie 2011, spune un lider sindical apropiat de această situaţie. Înciderea fabricii va fi operată în mai multe etape şi va include concedierea celor 1.400 de angajaţi. Fabrica Delphi din Cehia este situată în Ceska Lipa, la 90 de kilometri distanţă de Praga. Potrivit sursei, americanii vor să renunţe la această fabrică pentru a se muta într-un loc cu forţa de muncă mai ieftină. Printre clienţii acestui furnizor se numără mărci precum BMW şi Audi, dar Delphi realizează componente şi pentru mulţi constructori de automobile din lume, în special pentru producătorii europeni de automobile.
Potrivit sursei respective, cei de la Delphi vor încerca să vândă acţiunile fabricii din Cehia în cadrul unei oferte publice. Numeroşi investitori au venit în Republica Cehă pentru a aborda industria electronică, a producţiei şi prelucrării de oţel şi a construcţiei de automobile.
Creşterea standardelor de trai din Cehia a dus la scumpirea mâinii de lucru din această ţară şi dorinţa celor care operează pe această piaţă să îşi mute fabricile în altă parte.Publicaţia Automotive News Europe i-a clasat pe cei de la Delphi pe locul 9 în topul furnizorilor din lume. Delphi Holdin a înregistrat vânzări de 11.76 miliarde de dolari în 2009. În primul sfert al anului 2010, valoarea investiţiilor străine din Republica Cehă a atins 2.7 miliarde de dolari. Aşadar, deşi industria din Cehia este în creştere, sectorul furnizorilor de componente auto nu este tocmai pe val. Cei de la Delphi au o fabrică şi în România, dar nu au anunţat niciun plan de restructurare pentru aceasta.
Via | 4wheelsnews
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
am colegi care lucreaza si in schimb de noapte pentru un salar mizerabil de 10-15 mil la delphi,oameni care au invatat intr o facultate de prestigiu(automatizari,informatica,electronica)si sunt luati in ras cu astfel de salarii.citeam un articol intr un ziar in care g.copos si alt destept spuneau ca pt ei criza a adus mai mult castig tocmai pt ca nu mai exista presiune pe piata muncii,presiune de marire a salariilor.
si au dreptate,nu mai avem sindicate sa ne reprezinte ,nu mai avem curajul sa intrerupem munca si sa ne cerem drepturile.din partea mea delphi sa se mute n mozambic si in papua noua guinee daca vor forta de munca de munca ieftina.Daca romanii renunta la a mai avea pretentii salariale nu suntem departe de R.Moldova unde cu 100 de dolari trebuie sa traiesti 1 luna.nu suntem cu nimic mai prejos decat nemtii,francezii,italienii,la noi in Romania chiar se munceste spre deosebire de tarile din vest.sa nu ne fie de mirare cand peste vreo 50 de ani in ritmul actual printre bogatii Europei o sa se numere si romani oportunisti ce vad din plata mica a angajatilor o sansa imensa de avutie.
Nu mai raman decat Africa si America de Sud (nu in ordinea asta, si nu sunt sigur de America de Sud)
Sa nu uitam ca Solectron a restrans operatiunile in Timisoara.
Dar Siemens-Continental a ramas pentru ca investitia in inteligenta e MULT mai importanta decat asamblarea de injectoare.
1500 de lei pentru un programator e JOSNIC, Valentine, dar se pare ca nu ai tangenta cu domeniul asta.
Solutia noastra e sa renuntam la munca manuala si sa ne orientam catre inteligenta pentru ca asta nu se gaseste pe toate drumurile.
Bineinteles, concurenta este acerba si aici dar numai cu asa ceva putem concura cu indienii si chinezii.
Avantajul nostru fata de indieni si chinezi este apropierea de tipicarismul german, gandirea logica/algoritmica care nu e asa de raspandita la indieni (stiu ce vorbesc, lucrez cu un dept de indieni) iar fata de chinezi stam bine cu programarea si cunosterea limbii engleze.
ce spui tu de combustibili poate fi partial adevarat.
eu zic doar atat,fa o comparatie intre un logan echipat cu pompa de inj bosch si un logan cu pompa de inj delphi,intreaba in orice reprezentanta de logan un mecanic priceput si ai sa vezi ce raspuns primesti
ba chiar as merge mai departe vw are acum pe modelele mici gen polo,skoda fab pt motoarele de 1.2 echiparea delhi,intreaba si acolo sa vezi diferenta din bosch si delphi sau teves si delhi.
americanii nu au o traditie in partea de injectie,primele lor pompe de inj au fost niste copii obosite dupa bosch.
in plus daca tie iti place halul in care s a ajuns la nivel de salarizare,indiferent de guvernare pentru ca nici cei de dinainte de nea base n au fost mai putin hoti decat cei de acum atunci iti doresc viata lunga cu salarizare de 15 mil pe luna.