Delphi intenţionează să închidă fabrica din Cehia

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 26.08.2010
Furnizorul numărul nouă în lume în 2009, Delphi Automotive, intenţionează să închidă fabrica din Cehia în favoarea unui sit de producţie cu costuri mai reduse a forţei de muncă.

Americanii de la Delphi întenţionează să închidă fabrica din Cehia până în martie 2011, spune un lider sindical apropiat de această situaţie. Înciderea fabricii va fi operată în mai multe etape şi va include concedierea celor 1.400 de angajaţi. Fabrica Delphi din Cehia este situată în Ceska Lipa, la 90 de kilometri distanţă de Praga. Potrivit sursei, americanii vor să renunţe la această fabrică pentru a se muta într-un loc cu forţa de muncă mai ieftină. Printre clienţii acestui furnizor se numără mărci precum BMW şi Audi, dar Delphi realizează componente şi pentru mulţi constructori de automobile din lume, în special pentru producătorii europeni de automobile.

Potrivit sursei respective, cei de la Delphi vor încerca să vândă acţiunile fabricii din Cehia în cadrul unei oferte publice. Numeroşi investitori au venit în Republica Cehă pentru a aborda industria electronică, a producţiei şi prelucrării de oţel şi a construcţiei de automobile.

Creşterea standardelor de trai din Cehia a dus la scumpirea mâinii de lucru din această ţară şi dorinţa celor care operează pe această piaţă să îşi mute fabricile în altă parte.

Publicaţia Automotive News Europe i-a clasat pe cei de la Delphi pe locul 9 în topul furnizorilor din lume. Delphi Holdin a înregistrat vânzări de 11.76 miliarde de dolari în 2009. În primul sfert al anului 2010, valoarea investiţiilor străine din Republica Cehă a atins 2.7 miliarde de dolari. Aşadar, deşi industria din Cehia este în creştere, sectorul furnizorilor de componente auto nu este tocmai pe val. Cei de la Delphi au o fabrică şi în România, dar nu au anunţat niciun plan de restructurare pentru aceasta.

Via | 4wheelsnews

Comentarii (6)

  • low cost
    delphi oricum nu face parte din elita constructorilor,uitati va ce probleme mari sunt pe partea de injectie cu pompele si injectoarele furnizate pentru renault,dacia,peugeot.calitatea incepe de la Teves(continental,mai nou cumparati de grupul schaffler) si se continua cu Bosch.
    am colegi care lucreaza si in schimb de noapte pentru un salar mizerabil de 10-15 mil la delphi,oameni care au invatat intr o facultate de prestigiu(automatizari,informatica,electronica)si sunt luati in ras cu astfel de salarii.citeam un articol intr un ziar in care g.copos si alt destept spuneau ca pt ei criza a adus mai mult castig tocmai pt ca nu mai exista presiune pe piata muncii,presiune de marire a salariilor.
    si au dreptate,nu mai avem sindicate sa ne reprezinte ,nu mai avem curajul sa intrerupem munca si sa ne cerem drepturile.din partea mea delphi sa se mute n mozambic si in papua noua guinee daca vor forta de munca de munca ieftina.Daca romanii renunta la a mai avea pretentii salariale nu suntem departe de R.Moldova unde cu 100 de dolari trebuie sa traiesti 1 luna.nu suntem cu nimic mai prejos decat nemtii,francezii,italienii,la noi in Romania chiar se munceste spre deosebire de tarile din vest.sa nu ne fie de mirare cand peste vreo 50 de ani in ritmul actual printre bogatii Europei o sa se numere si romani oportunisti ce vad din plata mica a angajatilor o sansa imensa de avutie.
    13 3
  • valentin
    re: brck
    prietene mananci "ciuperci" problemele la Logan apar din cauza motorinei foarte slab calitative si a exploatarii defectuoase a "profesionistului" de la volan, nu stiu pentru tine dar mie in romania anului 2010 si cu Basescu + Boc +restul incompetentilor ,un salariu de 1500 mi se pare LUX
    7 7
  • Profesionisti
    Deja multe firme incearca sa relocheze facilitati de productie DIN China din cauza costurilor din ce in ce mai ridicate cu forta de munca.
    Nu mai raman decat Africa si America de Sud (nu in ordinea asta, si nu sunt sigur de America de Sud)
    Sa nu uitam ca Solectron a restrans operatiunile in Timisoara.
    Dar Siemens-Continental a ramas pentru ca investitia in inteligenta e MULT mai importanta decat asamblarea de injectoare.
    1500 de lei pentru un programator e JOSNIC, Valentine, dar se pare ca nu ai tangenta cu domeniul asta.
    Solutia noastra e sa renuntam la munca manuala si sa ne orientam catre inteligenta pentru ca asta nu se gaseste pe toate drumurile.
    Bineinteles, concurenta este acerba si aici dar numai cu asa ceva putem concura cu indienii si chinezii.
    Avantajul nostru fata de indieni si chinezi este apropierea de tipicarismul german, gandirea logica/algoritmica care nu e asa de raspandita la indieni (stiu ce vorbesc, lucrez cu un dept de indieni) iar fata de chinezi stam bine cu programarea si cunosterea limbii engleze.
    7 1
  • crede ma valentin cand spun ca delphi are o calitate indoielnica,am prieteni ff multi care lucreaza in Is la fabrica de pompe de injectie si n ai vrea sa stii modalitatea de proiectare si de asamblare a pompelor,si nu din cauza personalului ci a faptului ca delphi doreste sa cheltuiasca cat mai putin la nivel tehnologic.

    ce spui tu de combustibili poate fi partial adevarat.

    eu zic doar atat,fa o comparatie intre un logan echipat cu pompa de inj bosch si un logan cu pompa de inj delphi,intreaba in orice reprezentanta de logan un mecanic priceput si ai sa vezi ce raspuns primesti
    ba chiar as merge mai departe vw are acum pe modelele mici gen polo,skoda fab pt motoarele de 1.2 echiparea delhi,intreaba si acolo sa vezi diferenta din bosch si delphi sau teves si delhi.
    americanii nu au o traditie in partea de injectie,primele lor pompe de inj au fost niste copii obosite dupa bosch.
    in plus daca tie iti place halul in care s a ajuns la nivel de salarizare,indiferent de guvernare pentru ca nici cei de dinainte de nea base n au fost mai putin hoti decat cei de acum atunci iti doresc viata lunga cu salarizare de 15 mil pe luna.
    8 2
  • HA HA HA
    HA HA AH
    SAL.EU AM LOGAN DE 1,5DCI, DIN OCTOMBRIE 2005.LA 30.000KM AU CEDAT INJECTOARELE "DELPHI" BINEINTELES.ACUM, LA 65.OOOKM MI-A CEDAT SI POMPA DE MOTORINA, TOT "DELPHI"...ADICA ASA SCRIE PE ELE DINCE AM VAZUT EU.LA TESTER MI-AU SPUS CA N-AM PRESIUNE IN RAMPA DE INALTA PRESIUNE DE MOTORINA.ADICA PORNESTE GREU, MERGE CE MERGE SI SE-NTRERUPE SI TOT ASA...SA-I BAG UNDEVA PE ASTIA DE LA DELPHI CU C.....TURILE LOR DE PIESE.SI STIU O GRAMADA CARE AU PATIT-O CU MSSINILE, DOTATE TOT CU PIESE " DELPHI ".DIN PARTEA MEA SA SE DUCA DR..U CU SISTEMELE LOR TIMPITE, CA FAC IEFTIN SI VAND SCUMP...SI PROST LA CALITATE...
    7 0
  • 1,5 DCI
    nu stiam ca sunt loganuri echipate cu injectie bosch , ptr. ca e mult mai buna decit porcaria DELPHI.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru