Filmul ”Înapoi în viitor” a fost, de departe, cel mai bun promotor pentru modelul DeLorean DMC-12, modelul american folosit de scenariștii peliculei pentru a crea o mașină a timpului.
Chiar și cu ajutorul unui asemenea instrument de promovare, compania americană fondată de John DeLorean nu a avut un succes foarte mare. Producția terminată în 1983 a dat naștere unui număr total de 9000 de mașini, multe dintre ele ajunse deja o grămadă de fier vechi.
O adevărată revoluție la momentul lansării sale, DeLorean DMC-12 era desenat de celebrul designer italian Giorgetto Giugiaro, avea uși de tip fluture, un motor posterior și o caroserie din oțel, nevopsită. Inovațiile nu i-au adus succesul comercial, dar au menținut activă o bază de fani.
De aici s-a ridicat și antreprenorul britanic Stephen Wynne, care a înființat în anul 1995 o companie auto denumită DeLorean Motor Company. Pe lângă drepturile de folosire a numelui, acesta a primit și acordul de a produce piese de schimb și a recondiționa mașinile deja existente într-un atelier din Texas.
Mulțumită unui volum constant de piese și a unui ajutor guvernamental, Stephen Wynne își poate vedea visul cu ochii: DeLorean este pe cale să redevină un constructor auto oficial. Wynne va putea produce modelul DMC-12 după specificațiile din 1982. Atelierul său din Texas are în stoc piese pentru aproximativ 300 de unități DeLorean, ceea ce înseamnă că noile exemplare ar putea apărea chiar anul acesta. Prețul unui DeLorean DMC-12 va fi de aproximativ 100.000 de dolari și va fi influențat de alegerea motorului. Prețul este dublu față de cel al unui DeLorean vechi, produs în urmă cu 33 de ani și recondiționat de firma lui Wynne.
”Ne-am întors pe piața constructorilor auto. Este un moment istoric pentru noi. Nu vom schimba designul mașinii pentru că a devenit deja un simbol. Pe parcursul producției sale ne vom gândi însă ce zone ar trebui să primească un aer ceva mai proaspăt”.
Din cate vad va avea ceva motorizari la alegere.
Romanii isi vor comanda 1.9tdi PD ca ala rupe frate si produce si motorina in rezervor :))))
Mi-aduc aminte că mașina a apărut și ȋn clipul “Dreams (Will Come Alive) ” al formației “2 Brothers on the 4th Floor”.
Ȋncă n-am reușit să ȋnțeleg de ce s-a rupt “mariajul” dintre GM și românul nostru, care, la ȋnceputul anilor ’70, a fost aproape de a deveni președintele celei mai mari corporații auto…O fi fost de vină "nonconformismul" lui John sau faptul că, la apogeul inteligenței, al calității și al respectului față de clienți/fani, GM se pregătea să-și asume și să-și cultive nefericita mentalitate "less car and more money" ?...