DEKRA a testat sistemul lui BMW Seria 5 de intervenţie în caz de accident
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Germanii de la DEKRA au testat efectele unui sistem de acţionare automată a frânelor în cazul unui accident. Testul a fost făcut în premieră mondială pe vehicule reale şi a implicat două BMW Seria 5 F10. Vehiculul portocaliu avea sistemul de intervenţie al frânelor dezactivat, pe cand vehiculul negru avea sistemul activat. Testul celor de la DEKRA a fost realizat în colaborare cu cei de la BMW şi reprezintă un prim pas în testarea în condiţii reale a unui asemenea sistem de siguranţă activa precum şi a diferitelor scenarii de dinaintea unui accident.
Noul BMW Seria 5 F10 oferă în mod opţional, la fel ca fratele său mai mare – Seria 7 F01/02, un sistem care combină pilotul automat cu avertizarea şi funcţia de frânare automată în caz de accident. Cei de la BMW au numit acest sistem Pilot automat Stop&Go. Acest sistem previne un accident cu vehiculul din faţă sau reduce semnificativ impactul şi urmările acestuia în cazul în care nu mai poate fi prevenit. Situatia imaginată de cei de la DEKRA: după un viraj apare în faţă spatele unei maşini blocate într-un ambuteiaj.
Din cauza neatenţiei şoferului şi a vizibilităţii reduse, există riscul producerii unui accident rutier şi chiar a unui carambol. Circa 40% din accidentele din Germania au loc din această cauză, iar BMW doreşte să le reducă pe cât posibil prin introducerea acestui sistem.În cazul unei potenţiale coliziuni frontale, conducătorul este avertizat printr-un indicator din bord şi pe afişajul de pe parbriz. În acelaşi timp, sistemul de frânare intră într-o fază de pregătire – procedeu similar cu Mercedes-Benz Pre-Safe – iar presiunea din sistemul de frânare creşte mult mai repede, pentru a reduce pe cât posibil timpul de răspuns al frânelor la solicitarea maximă şi distanţa de frânare. Dacă există pericolul iminent al unui impact, sistemul intra în treapta a doua de funcţionare – prin avertizarea cu un semnal sonor alaturi de avertizarea vizuală, iar daca şoferul nu reacţionează nici la aceasta şi este nevoie de o frânare de urgenţă, sistemul va aplica o procedură de frânare foarte scurta, ce durează doar 1,2 secunde, pentru a produce o deceleraţie moderată şi a reduce viteza la 40km/h. Senzorii radar ai sistemului identifică un accident iminent şi reduc viteza autoturismului pe cât posibil, pentru a preveni accidentul sau e evita un impact deosebit de grav.
Testul celor de la DEKRA a implicat accelerarea unuia dintre vehicule la 64 km/h ( la fel ca în cazul testelor EuroNCAP), in timp ce autoturismul negru a avut sistemul Active Cruise Control Stop&Go activat şi a redus automat viteza la 40 km/h. Diferenţa dintre cele două impacturi poate fi observată cu uşurinţă, iar cei de la BMW speră să imbunătăţească reacţiile acestui sistem pe viitor şi să îl ofere pe mai multe modele. În comparaţie cu o situaţie fără frânare, poziţia autoturismului la impact este diferită – maşina fiind aplecată uşor în faţă, iar toţi pasagerii vor intra în poziţia optimă pentru accident, fiind sprijiniţi de centurile de siguranţă .
Via | BMW
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele BMW in Romania
-
BMW i3 facelift Preţ: 38.199 - 42.780 €
-
BMW i3S Preţ: 41.769 - 46.410 €
-
BMW i8 facelift Preţ: 142.502 €
-
BMW i8 Roadster Preţ: 158.032 €
-
BMW M4 CS Preţ: 124.950 €
-
BMW Seria 1 (3 usi) facelift (2015-2017) Preţ: 23.880 - 48.195 €
-
BMW Seria 1 (5 usi) facelift Preţ: n/a - 49.028 €
-
BMW Seria 2 Active Tourer facelift Preţ: 26.537 - 38.234 €
-
BMW Seria 2 Cabriolet facelift Preţ: 35.522 - 57.775 €
-
BMW Seria 2 Coupe facelift Preţ: 30.643 - 70.042 €
-
BMW Seria 2 Gran Tourer facelift Preţ: 27.846 - 39.781 €
-
BMW Seria 3 facelift Preţ: n/a - 85.750 €
-
BMW Seria 3 Gran Turismo facelift Preţ: 39.865 - 60.065 €
-
BMW Seria 3 Touring facelift Preţ: 33.180 - 58.025 €
-
BMW Seria 4 Cabriolet facelift Preţ: 45.339 - 93.069 €
-
BMW Seria 4 Coupe facelift Preţ: 39.330 - 123.998 €
-
BMW Seria 4 Gran Coupe facelift Preţ: 39.032 - 58.072 €
-
BMW Seria 5 Preţ: n/a - 120.012 €
-
BMW Seria 5 Touring Preţ: 51.825 - 64.498 €
-
BMW Seria 6 GT Preţ: 63.250 - 71.698 €
-
BMW Seria 7 Preţ: 92.404 - 178.976 €
-
BMW Seria 8 Preţ: 102.400 - 127.985 €
-
BMW X1 Preţ: 31.860 - 45.180 €
-
BMW X2 Preţ: 39.270 - 43.649 €
-
BMW X3 Preţ: 42.602 - 67.057 €
-
BMW X4 Preţ: 48.850 - 69.734 €
-
BMW X5 Preţ: 68.842 - 92.582 €
-
BMW X6 Preţ: 72.947 - 124.772 €
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a efectuat ultima serie de teste din acest an. Nu mai puțin de 14 mașini noi au fost testate, printre care Audi A5, Porsche Macan Electric, Mini Countryman, Hyundai Santa Fe și Renault 5 E-Tech. (04.12)
-
TMD Friction, unul dintre cei mai mari producători de sisteme de frânare din lume, a publicat primul său raport ESG sau, cu alte cuvinte Environmental, Social and Governance. (26.11)
-
Euro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. (14.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Vorbim de un sistem de cruise control activ - adică şoferul va fi tentat să îndepărteze picioarele din dreptul pedalelor, îndeosebi la un drum ceva mai lung. Sistemul îi atrage atenţia de un obstacol şi are o reacţie, ca apoi să continue manevra şoferul. Poate se poate evita obstacolul şi nu e necesară frânarea până la oprire, etc.
Sunt multe situaţii de discutat aici.
Sistemul pregăteşte oricum pasagerii de impact - centurile se tensionează, etc.
Nu-i la fel de simplu precum pare, trebuie să experimentezi întâi un asemenea sistem şi după aceea poţi să îl evaluezi.
În România, cu toţii ştiu să critice. Sunt oameni care încă sunt împotriva ABS-ului sau a ESP-ului, deoarece le consideră nenecesare...Lor ce să le mai spui?
1. Ce trebuie înţeles: sunt două trepte de funcţionare, în funcţie de cât de periculosă este situaţia. Una este să mă îndrept către o altă maşină din trafic cu o viteză de 10 km/h (de ex. 50-40 km/h) şi una cu o viteză de 100 km/h (120-20). În funcţie de situaţie avertizarea şoferului este diferită şi reacţia sistemului este diferită. În niciun caz nu este o chestiune care durează foarte mult, totul se întâmplă foarte rapid.
2. Există în acest moment o dezbatere foarte serioasă despre cât de mult poate interveni un sistem electronic. Tendinţa este ca aceste sisteme să intervină cât mai mult. Extrema (deşi la nivel de experiment/demonstraţie) este BMW Track Trainer: http://www.youtube.com/watch?v=AeSpwUiDHbE. În viaţa de zi cu zi avem deja tempomat/cruise control cu radar şi cu păstrarea automată a distanţei faţă de maşina din faţă sau sisteme (tot mai) automate de parcare.
Filozofia BMW este (pentru ca suntem totuşi o marcă care vorbeşte despre "plăcerea de a conduce") să se intervină cât mai puţin în deciziile şoferului despre condus şi cât mai impreceptibil (şi aici sunt multe exemple foarte interesante). În acelaşi timp astfel de sisteme au (încă?) limitări destul de mari şi în continuare este mai bine să laşi o decizie de viaţă şi de moarte în seama şoferului şi nu a unui computer. Sunt multe situaţiile în care dacă maşina hotorăşte să frâneze brusc pentru a evita un impact, poate crea un accident cu cineva care intră în tine. Totuşi Volvo, de exemplu, cu sistemul City Safe consideră contrariu şi la ei sistemul evită accidentele la viteze mici. Cine are dreptate, cum vor evolua lucrurile, rămâne de văzut. Până atunci BMW a testat în condiţii "reale" sistemul şi eu spun că rezultatul e bun - în locul unui accident la 64 km/h, avem unul la 40 km/h. Prin urmare energia de impac a fost redusă cu 60%! (Energia cinetică e proporţională cu pătratul vitezei). E un plus foarte important, aş spue eu.
3. Mai există o temă foarte importantă şi C-G-C a observat-o bine: nu este supraîncărcat şoferul cu informaţii? Din păcate, părerea mea, vor apărea tot mai multe sisteme şi trebuie să găsim soluţii să trimitem tot mai multă informaţie spre şofer (Car2Car communication & Car2Infrastracture communication e o temă foarte importantă la care lucrează toţi producătorii). Şi aici au apărut multe inovaţii - vibraţii în volan, semnale acustice etc. Un sistem de intracţiune cu şoferul excelent este Head Up Display, după ce îl foloseşti cu adevărat pentru o vreme începi să îl apreciezi cu advărat. Şi daca ai şi padele pe volan, eşti la fel de concentrat către şosea ca un pilot de formula 1 :) Toate informaţiile necesare le ai în faţă şi nu mai ridic mâinile de pe volan. E o experienţă specială.
Niciodata un bmw de generatie noua nu iti va oferi o placere mai mare decat un bmw din 60-90 iar prapastia dintre cele doua "ere" va fi din ce in ce mai mare.
In alta ordine de idei, nu imi place modul de promovare a sigurantei BMW. Adica, sistemele importante, le au doar cei care si le permit, dar masina este laudata ca fiind sigura din cauza acestui sistem, indiferent de dotare...ceea ce nu este adevarat. De ce nu a fost introdus in dotarea de baza, la fel ca si CitySafety pe XC60 ? Sau...este un fel de santajare? Asa poate arata masina ta, daca nu ne mai dai cateva mii de euro.....
Ce se intampla cand din fata vine accidentul iar soferul, mare sofer dealtfel, isi da seama in miliardimea aia de secunda ca daca accelereaza si trage de volan poate sa evite complet accidentul -- oare sistemul cu franare automata il lasa sa faca asta ? Si asta-i numai una dintre sutele de intrebari care se pot pune.
Ceea ce imi place la firma care dezvolta acest sistem este ca admit faptul ca le trebuie nenumarate teste pentru a putea coda softul necesar unui astfel de sistem.
sa speram ca nu uita sa ii incarce bateriile ...
Fac eforturi sa inteleg ce scriu unii pe aici ...
1. De ce opţional? Pentru că sistemul foloseşte cruise control cu sistemul radar de reglare automată a distanţei relativ la cel din faţă. Acest sistem este opţional. În standard se oferă cruise control "normal", fară radar.
2. Nu funcţionează doar când cruise control-ul este activ. Însă nu funcţionează când DSC-ul (ESP-ul de la BMW) nu este activat.
3. Plăcerea de a conduce vs. tehnologie şi electronică. Eu nu sunt de acord că electronica diminuează plăcerea de a conduce (normal, lucrez la BMW ;)). Din contră. Şi sunt mai multe exemple care pot fi date, cele mai semnificative sunt "Integral Active Steering" şi "Adaptive Drive". Primul este un sistem de a braca şi cu roţile spate care oferă manevrabilitate la viteze mici (80). "Adaptive Drive" e o combinaţie de sisteme controlate electronic care îţi cresc semnificativ stabilitatea în viraje şi pe denivelări fără să fie diminuat confortul. E mult de explicat, cei interesaţi se pot documenta. E multă tehnologie care trebuie descoperită şi este păcat că este ignorată pentru că nu este înţeleasă. Este departe însă de a fi "plictisitoare".
4. Despre fiabilitatea tehnologiei - sunt standarde foarte riguroase de siguranţă care trebuie îndeplinte faţă de Comisia Europeana sau IISH (parcă) în US. Sincer, nu ştiu care ar fi acestea în cazul de faţă, dar ştiu ce discuţii interminabile au fost legate de folosirea luminilor LED, în special pentru fază scurtă şi fază lungă. E vorba de ani!
În general când e vorba de fiabilitate recomand studiul ADAC. Este bazat pe statistici despre frecvenţa defecţiunilor bazate pe peste 2.000.000 intervenţii anual şi nu pe opinii de specialişti.
Exista acolo statistici pe clase de automobile şi informaţii specifice pe fiecare model cu privire la cele mai frecvente probleme. O să fiţi surpinşi.
http://www1.adac.de/Auto_Motorrad/pannenstatistik_maengelforum/Pannenstatistik_2009/default.asp?ComponentID=290014&SourcePageID=9989
Google transalte ajută mult :)) Succes!