Reînnoirea celor mai importante modele din gama Dacia, Logan şi Sandero, a reprezentat o mare provocare pentru oficialii mărcii de la Mioveni, care au încercat şi au reuşit să menţină coborâte barierele de costuri între prima şi a această a doua generaţie a modelelor lor. Chiar dacă normele europene valabile începând cu 1 ianuarie 2013 au impus introducerea unor elemente de serie care nu existau pe precedentele versiuni Logan şi Sandero, economia a fost realizată prin împărţirea a cât mai multe dintre subansamble între modelele gamei şi prin negocierea la sânge cu furnizorii a preţului pentru piesele mici şi ieftine.
ESP ÎN SERIE
ESP în serie. Pe lângă acest sistem - care ar trebui teoretic să îmbunătăţească comportamentul celor două modele la testele EuroNCAP - noile Logan şi Sandero vin cu servodirecţie în standard şi cu modificări constructive la capitolul protecţia pietonilor, toate aceste noutăţi fiind impuse de normele europene.
Noile Logan şi Sandero (implicit versiunea Sandero Stepway a hatchback-ului) vor beneficia în premieră în gama Dacia de"În aceste condiţii, economiile trebuie regăsite în alte părţi.
Unul dintre secretele muncii noastre este de a afla ce trebuie şi ce nu mai trebuie pe un astfel de model. De exemplu, eu spun 'Nu' în 95% din cazuri când îmi este propus ceva nou", afirmă Arnaud Deboeuf, responsabilul gamei entry Renault şi cel care decide viitorul modelelor construite sub sigla Dacia.SECRETUL PREŢULUI: MULTE ELEMENTE COMUNE
Conform lui Deboeuf, unul dintre punctele principale de economie în cazul noilor Sandero şi Logan a fost apariţia multor elemente comune între modele. Astfel, Logan şi Sandero sunt identice până la stâlpul 2 atât la interior, cât şi tehnic şi la exterior. În plus, compartimentul motor al celor două modele este preluat de la Lodgy. Mai mult, deşi diferenţele estetice dintre cele două generaţii sunt foarte mari, oficialul Renault susţine că 50% dintre părţile componente ale noii generaţii sunt preluate de la cea veche."Aceste mari direcţii de economisire ne-au permis să compensăm ceea ce am pus în plus pe aceste modele fără a sacrifica marja de profit. Am demonstrat că, după ce am conceput primul Logan într-un cadru de preţ incredibil, am putut să-i oferim mai multe clientului şi să corectăm designul fără a afecta preţurile", încheie Arnaud Deboeuf.
DE AZI, POŢI SĂ-ŢI CONFIGUREZI NOILE SANDERO ŞI SANDERO STEPWAY
Automarket îţi oferă încă de astăzi în cadrul CONFIGURATORULUI preţurile motorizărilor şi ale opţiunilor pe care ţi le poţi comanda pe noul Sandero şi pe noul Sandero Stepway.
Hatchback-ul românesc pleacă de la 6990 de euro în România (preţ valabil pentru motorizarea de 1.2 75CP în versiunea de echipare Access), acesta fiind cu 310 euro mai ieftin decât anteriorul preţ de bază pentru aceeaşi motorizare. Stepway are un preţ de pornire de 10.800 de euro, acesta fiind mai ridicat decât cel al generaţiei anterioare din cauza faptului că versiunea de bază este construită pe noul motor Turbo TCe de 0.9 litri şi 90 CP.VERSIUNE |
Preţ de bază DACIA SANDERO 2012 |
Preţ de bază DACIA SANDERO 2008 |
DIFERENŢĂ |
1.2 16v 75 CP | 6.990 | 7.300 | -310 EURO |
1.5 dCi 75 CP | 9.800 | 10.450 | -650 EURO |
1.5 dCi 90 CP | 11.500 | 11.600 | -100 EURO |
1.6 MPI 105 CP | - | 10.150 | - |
0.9 TCe 90 CP | 9.000 | - | - |
Preţ de bază SANDERO STEPWAY 2012 |
Preţ de bază SANDERO STEPWAY 2008 |
||
1.5 dCi 90 CP | 12.200 | 11.700 | +500 EURO |
0.9 TCe 90 CP | 10.800 | - | - |
1.6 MPI 85 CP | - | 9.700 | - |
http://www.dacia.ro/modele-si-preturi/lista-preturi.jsp
Este o eroare pe site-ul lor. De altfel, pe acelaşi site, la versiuni, ESP-ul există în standard :) http://www.dacia.ro/modele-si-preturi/noul-sandero/versiuni.html
Later edit: Le-am semnalat eroarea, o vor rezolva.
implica si pilot automat sau este doar limitatorul ca la Lodgy?
Multumesc!
@ScorpyonVAG. încă nu au fost anunţate. Când vin, le vei vedea la noi, cu tot cu configurator.
Cum vi se pare pretul la un Sandero 0.9TCe Laureate + optionalele ?
Ar mai merita o varianta sh (dupa 2007), max 80.000km, in locul lui ?
Dacia a facut treaba buna, va avea succes si ii doresc succes pe piata, dar dpmdv tot ii lipseste ceva, ca de altfel oricarui alt Renault sau Dacia sau altor masini frantuzesti: felul in care simti masina, sau mai bine zis NU o simti: directia, aderenta, repartitia maselor.
@ScorpyonVAG: Pretul este foarte bun, iar motorul TCe este excelent, e punctul forte al masinii. Daca ma pui in fata unei alegeri intre un Sandero noul model si un Polo sh dupa 2007, cu riscul sa supar lumea de pe forum, as alege Polo-ul, tocmai din motivele amintite mai sus.
Acum practic nu mai au nici o versiune cat de cat mai performanta(toate au vit. max. sub 170km/h iar de la 0la 100km/h fac peste 12s.
Rabdare, pt ca este foarte posibil sa-l vedem echipat cu 1.2 TCe 115 CP.
Vrei sa te dai cu peste 170 la ora? :)