Legislația cu privire la asigurările de răspundere auto civile (RCA) ar putea fi modificată în perioada imediat următoare, potrivit unui anunț făcut de Leonardo Badea, președintele Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), instituția care reglementează piața asigurărilor din România.
Astfel, decontarea directă ar putea deveni obligatorie pentru toți șoferii, în contextul în care prezent acest serviciu are caracter opțional. În opinia oficialilor ASF, o astfel de măsură va determina șoferii să cumpere asigurarea RCA la o companie de asigurări pe care o consideră de încredere, astfel că prețul poliței nu ar mai fi decisiv.
"Ne gândim să dăm caracter obligatoriu decontării directe pentru asigurarea RCA. Consiliul ASF nu a luat încă o decizie, dar cântărim cu multă grijă şi dăm multă atenţie avantajelor pentru asiguraţi. [...] Clientul ar fi mult mai interesat de calitatea şi promptitudinea serviciilor asiguratorului şi nu doar de preţul poliţei, aşa cum se întâmplă în prezent", a declarat Badea pentru agenția de presă Agerpres.
Decontarea directă a fost introdusă ca opțiune pentru asigurările RCA în vara anului 2017 și presupune plata unui supliment de primă stabilit de asigurator.
Avantajul serviciului opțional de decontare directă este că, în cazul unui accident, reparația mașinii este plătită de compania de asigurări a șoferului păgubit, care nu trebuie astfel să mai aștepte banii de la compania de asigurări a șoferului care a provocat accidentul. Totuși, decontarea directă se aplică numai dacă accidentul a avut loc în România între două mașini înmatriculate în țara noastră și dacă nu există vătămări corporale.
Potrivit celui mai recent raport al ASF, în primele 3 luni ale anului au fost încheiate 2.96 milioane de polițe RCA, însă numai 63.464 dintre clienți au ales și serviciul de decontare directă, adică doar ceva mai mult de 2% dintre clienți.
Numărul clienților care aleg decontarea directă a scăzut astfel comparativ cu anul 2018, când aproximativ 5% din numărul total de polițe au avut inclusă această opțiune.
La începutul acestei luni, ASF a dezvăluit un proiect pentru modificarea regulilor pentru decontarea directă, prin care șoferii vor avea termen limită pentru prezentarea decontului reparației, altfel riscă să piardă suma primită.
Via Agerpres
E normal ca cel lovit sa fie in continuare cel care are probleme pana reuseste sa o repare?
De ce sa platesc 500 lei pt decontare directa, cand pot plati 300 lei, iar eu nu fac nici un accident.
In fine, sincer nu am nici o problema, ma bucur ca ora de parcare a ajuns la 10 lei, cu toate astea parcarile sunt in continuare suprapline, litrul de benzina aproape 6 lei, cu toate astea, la fel, soselele sunt excesiv de aglomerate dimineata/seara si in wkd. E un lucru binevenit sa caute o modalitate sa ceara mai multi bani pt RCA, repet, SUSTIN sa faca asta!
La fel, SUSTIN sa introduca in centrul Bucurestiului sa nu mai aiba acces din 2020 masini cu norma de poluare euro4, NU euro 3 cum vor ei. Ba chiar as considera valabil ca din 2021 sa nu mai aiba acces nici euro 5 - aici ma refer la diesel, oricum multe din ele sunt harburi, indiferent ce ati comenta unii si altii, dupa 10 ani, orice motor diesel scoate fum mai mult decat in primii 3 ani de folosire.
Sper ca odata cu toate taxele posibile si imposibile, sa folosim mai mult mijloacele de transport in comun, iar asta ar insemna un timp mai mic de a ajunge la destinatie, iar la presinuile utilizatorulor de mers cu tranposrtul in comun, o ridicare a calilatii autobuzelor/tramvaielor.
Nu e normal sa mergi cu o masina hibrid, plug-in hibrid, electrica sau de care o fi ea, cu aerul conditionat pornit pe recirculare ca unii din fata ta te sufoca cu noxele.
Nu e necesar sa avem toti masini, le putem inchiria in functie de nevoi - care pot sa difere de la an la an, sau de la plecare la plecare.
Unii din noi tot in comunism am ramas, desi teoretic nu mai e prezent de aproape 30 de ani.