Asociația Europeană a Constructorilor de Autovehicule (ACEA) a anunțat recent că vânzările de mașini noi din spațiul Uniunii Europene au scăzut în luna aprilie cu 6.6%, la aproape 1.2 milioane de unități.
Datele furnizate acum de analiștii de la Jato Dynamics arată însă că situația este și mai gravă în privința mașinilor cu propulsie diesel. Astfel, vânzările de mașini noi cu motoare diesel au scăzut în aceeași lună cu 15% comparativ cu aprilie 2016, astfel că acest tip de propulsie a ajuns la o cotă de piață de numai 46%.
Aceste cifre sugerează că șoferii europeni iau în serios scandalul Dieselgate, care a afectat puternic încrederea în acest tip de propulsie după dezvăluirile cu privire la metodele prin care Volkswagen a reușit să păcălească testele de emisii prin utilizarea unor dispozitive.
Datele Jato arată de asemenea ca segmentul SUV-urilor este singurul care a înregistrat o creștere puternică în vânzări, de 7.2%. În schimb, numărul de mașini compacte care au fost înregistrate a scăzut cu aproape 12%, în timp ce monovolumele și-au continuat declinul puternic cu o scădere de peste 21%.
Parțial, vânzările mai slabe înregistrate în Europa în luna aprilie au drept explicație și perioada sărbătorilor de Paște, care a adus două zile libere în plus pe anumite piețe, în contextul în care anul trecut Pastele a fost sărbătorit în luna martie.
Via Autocar
Uitati la ce nivel se ajunge prin alte parti http://whattruck.ro/vezi-cum-arata-noul-motor-scania-v8-de-16-4-litri-pe-gpl-euro-7/
Nu sunt ca oaia din turma, sunt constient de avantajele unui diesel, imi place zgomotul unui diesel (mi se zburleste parul pe maini de placere acustica care mi-o provoaca zgomotul de vapor / locomotiva un Navara spre exemplu (nu si rontaitul de TDI - pe ala il urasc sincer), am condus ocazional DAR NU AM AVUT PERSONAL, NU AM SI NICI NU VOI AVEA ......dieselul pentru masini "mici" normale TREBUIE sa devina istorie, asta daca tinem vre-un pic la noi si copiii nostri........
Alta aberatie, pentru taxa anuala care chipurile taxeaza luxul, se considera cilindreea... cu ce e mai luxoasa o masina de 3 litri si 200 cp fata de una de 2l si 300 CP? In consecinta s-a ajuns la stupida situatie in care 150000 km este o performanta, de fapt chestia asta cu economia este praf in ochi, politica nu face decat sa sustina interesele producatorilor care nu doresc altceva decat sa mareasca productia prin implementarea unor chichite care n-au nici o relevanta in viata de zi cu zi, problema e ca noi chiar consideram ca e bine asa astfel incat am ajuns sa consideram marea pata de pe chiloti ca fiind trandy...
scuze pt. divagatie dar ma enervez cand vad cu cata nonsalanta ne prostesc astia
Un diesel EURO4 -5 - 6 in stare buna de functionare nu afuma, problema este ca la noi este perfect legal sa dezactivezi dpf, catalizator si orice altceva crede fiecare ca nu merita. As vrea sa vad RAR-ul ca face controale stricte pe partea de poluare, inclusiv la turisme si sa dea amenzi usturatoare pt cei care nu respecta legea - inclusiv primariilor si firmelor de stat care mai folosesc utilaje de pe vremea lui tata Noe, cu taloane ridicate si toate cele. Vesnica noastar problema - legea este, mai e loc si de mai bine, dar noi oricum nu o respectam.
In oras diesleul nu prea se justifica si nu ii inteleg e cei care le iau pt oras. La fel nu inteleg de ce nu este incurajat motorul pe GPL - acelasi principiu de functionare ca la benzina, poluare mult mai mica, infrastructura deja existenta, costuri de implementare relativ mici.
Cei care sunteti sustinatori ai electricelor poate vreti sa documentati despre poluarea generata de productia acumulatorilor pt ele. Propulsia electrica este minunata dar despre cum o alimentam mai este de discutat.
"cazanul" meu e diesel, luat 2nd ... dar e EURO5 si la ITP insist sa-l verifice si la noxe, cu un benzinar nu ma grabesc sa-l schimb dar cu o electrica l-as cam schimba, atita ca am nevoie de autonomie de 600-700km ...si de o masina mare.
Si o chestie subiectiva - 80% din masinile electrice au un design care nu este deloc pe gustul meu.
degeaba ai tu dizal euro 5, in trafic real e un tractor cancerigen.