Introducerea maşinilor autonome în traficul de zi cu zi se loveşte în prezent de două obstacole majore: acestea nu sunt suficient de dezvoltate pentru a garanta siguranţa, iar legislaţia este practic inexistentă.
Prima paşii în cea de-a doua privinţă au fost făcuţi însă în această săptămână, când autoritatea pentru siguranţa transportului din SUA, NHTSA, a decis că un computer care conduce o maşină autonomă poate fi considerat şofer, chiar dacă nu este o fiinţă umană.
Hotărârea a fost luată ca urmare a doua cereri formulate de Google la sfârşitul anului trecut, care a solicitat permisiunea de a testa propria maşină autonomă pe drumuri publice fără să monteze volan şi pedale pentru frâne.
Astfel, ajutoritatea va lucra la stabilirea unor noi reguli pentru conducerea pe drumuri publice care să includă şi noţiunea de maşini autonome, însă implementarea unei astfel de legi va dura probabil mai mulţi ani.Pe de altă parte, NHTSA a atras atenţia celor de la Google să monteze volan pe maşina chiar dacă aceasta este autonomă, în special pentru că acest lucru nu afectează în niciun fel comportamentul maşinii sau siguranţa pasagerilor.
De asemenea, Google solicita şi permisiunea ca maşina să autonomă să nu fie dotată cu pedale de frână, oglinzi retrovizoare sau instrumente pentru controlarea farurilor.Via Automotive News
Asta-i doar punctul meu de vedere, un pasionat de masini fara multe brizbrizuri care nu conduce chiar ca un tembel in trafic tinand cont ca nu am avut nici un accident de cand am permisul(mai bine de 10 ani) si sper s-o tin tot asa atat cu accidentele cat si cu pasiunea.
un tren de mare viteza gen TGV sau un Pendollino nu s-ar justifica intr-o tara in care lipsesc cu desavarsire navetistii. Perna magnetica? Infrastructura ar depasi in costuri orice incercare de a recupera investitia intr-un timp rezonabil. Si asta daca am face abstractie de manarelile oficialilor ori privatilor pana la inceperea constructiei.
Din nefericire visele astea nu au un corespondent in realitatea romaneasca pentru ca nu avem o economie adevarata care sa aiba nevoie de o infrastructura feroviara pentru transportul marfurilor ori a oamenilor. OK, renault si ford ar fi unii care ar face apel la trenuri, dar sunt doar o picatura intr-un ocean secat.
on-topic
si daca calculatorul este considerat sofer din pdvd legal si se lasa cu victime umane carei legislatii se va supune "soferul"? Se face un set de legi separat ? SI ce vor contine acestea si care vor fi urmarile legale si sactiunile?
Se ia una bucata "sofer" AI si trimis la "reeducare" intr-o fabrica din China pentru a fii decazut din drepturile initiale si transferat intr-un calculator de buzunar. Asta e un adevarat cosmar pentru orice procesor fost sofer de AUTOmobil. In apararea lui se va invoca faptul ca cel care i-a dat "viata" nu i-a dotat masina cu volan, oglinda retrovizoare si frana de picior...."dotari a caror prezenta ar fi dus la evitarea nefericitului eveniment, onorata Instanta!"
Ce drepturi vom mai avea noi oameni in carne si oase.......si ce drepturi vor avea aceste masinari cica inteligente,autonome.....?????
Si cum or sa pedepsearca computerul in caz de accident?
aberatie...auzi la el :)
Incercam sa-mi imaginez cum a fi o Romanie in care nu se fura cel putin jumatate din bani pana sa se inceapa proiectul. Cu o economie solida si stabila.
cand fu rivolutia ma prinse la varsta cand inca ma jucam (si) cu trenuletzele. Printre altele imi facusem un tren din placaj pe "perna magnetica" (inlocuind perna cu roti de la jucarii demontate). Evident avea si o sina (tot din placaj) in forma de T invers de imi ocupasem toata camera. Imi trebuia 1 ora sa ansamblez tot circuitul.
Imediat dupa revolutie mi se parea logic sa apara si la noi un TGV, Shinkansen ori Pendolino. Pe parcurs, observand marile realizari ale potentatilor dar si mentalitatea pulimii m-am linistit. Traim intr-o tara in care se fura de la vladica la opinca si ne miram ca viteii la poarta noua ca ne merge prost.
Am incetat demult sa imi imaginez sau sa visez.