Serialul “Dieselgate” nu pare să se apropie de final, la trei ani de la apariția primului sezon în care Volkswagen a fost actorul principal.
Protagonistul este acum grupul Daimler, luat în colimator de autoritățile germane care au descoperit mai multe softuri ilegale care trucau emisiile motoarelor diesel de la Mercedes.
În urma unei întâlniri cu reprezentanții guvernului german, Daimler nu a reușit să risipească bănuielile cu privire la nivelul emisiilor diesel în cazul mai multor modele Mercedes. Prin urmare, ministrul Transporturilor, Andreas Scheuer, a ordonat Daimler să cheme în service un total de 774.000 de mașini din Europa. Printre modelele care vor primi o actualizare a softului motoarelor se numără Clasa G, GLC și Vito.
Spre deosebire de Volkswagen, care și-a recunoscut vinovăția și a primit amenzi usturătoare pentru trucarea emisiilor diesel, rivalii de la Daimler au respins acuzațiile, susținând că nu au făcut nimic greșit. Șeful Dieter Zetsche a declarat presei că discuțiile avute ieri (luni) cu autoritățile germane au fost “constructive”.
Amintim că publicația Der Spiegel a scris că Mercedes este suspectată că ar fi folosit un dispozitiv pentru trucarea emisiilor pentru modelul de segment D Clasa C și pentru modelul de off-road Clasa G.
La rândul său, Bild a spus că autoritatea KBA a descoperit că motoarele Mercedes-Benz au folosit 5 tipuri de software ilegal pentru trucarea emisiilor, în total fiind afectate aproximativ un million de vehicule.
Cu toate că acest recall de 774.000 de mașini este unul costisitor pentru Daimler, nemții au scăpat ieftin deocamdată, fără vreo amendă din partea guvernului german.
Via Automotive News
daca softul era problema nimeni nu se complica asa de la inceput. doar fraierii inca pun botul ca un nou soft va schimba emisiile, tot restul ramanand la fel
sau poate le-a intrat kovesi in soft..