Dealerii Jaguar si Land Rover: "E OK cu Tata"

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 15.04.2008
Vanzarea Jaguar si Land Rover catre Tata deschide noi oportunitati. Majoritatea dealerilor celor doua marci sunt optimisti.

Esential

1.5 miliarde de euro a varsat Tata in Contul Ford pentru cumpararea Jaguar si Land Rover.

Desi vanzarea Jaguar si Land Rover spre indienii de la Tata ar putea parea un pas inapoi, majoritatea dealerilor europeni ai celor doua marci britanice se declara, surprinzator pentru unii, multumiti de tranzactie.

"Indienii au stil si se ridica la un anumit nivel al vietii. Avem nevoie de aceste elemente pentru redefinirea marcii Jaguar", sustine Manfred Hauswirth, presedintele Asociatiei Dealerilor Jaguar din Germania. Alte reactii ale dealerilor, citati de Automotive News, arata ca acestia sunt optimisti in privinta directiei pe care o vor lua Jaguar si Land Rover: "Daca Tata va mentine productia Jag si Land Rover in Marea Britanie, totul va fi OK. Multi vad India ca pe o tara de mana a treia", spune managerul unui dealership Jaguar din Munchen. Mai mult, un dealer german sustine chiar ca deciziile si implementarea programelor ar putea realizate mult mai repede si eficient daca Tata ar lasa aceste dicizii la latitudinea birourilor de conducere din Anglia.

Un alt punct de vedere foarte interesant este reprezentat de faptul ca tranzactia ar putea avea un efect pozitiv in Marea Britanie, acolo unde comunitatea indiana numara mai mult de un milion de membri. In plus, in Germania, dealerii se bazeaza pe faptul ca Tata va incerca sa dezvolte versiuni care pana acum pareau doar vise, cum ar fi un cabrio sportiv pe baza noului XF care sa se bata cu Mercedes SLK sau Porsche Boxster.

Exista, evident, si exceptii. Thomas Wagner, brand manager al Jaguar House (Bremen) sustine ca renumele companiei Tata nu are acelsi efect pe care l-ar fi avut cel al unui producator european: "As fi preferat sa stam sub umbrela unui constructor european. Tata e un numa faimos in Asia, insa nu si in Germania. In plus, daca productia va fi mutata in India, acest lucru ar putea afecta calitatea produselor", spune acesta.

Printre alte "cereri" formulate de dealerii europeni se numara producerea unui numar perfect de masini (sub tutela Ford erau produse mult mai multe decat era necesar), intarirea gamei Jaguar cu alte modele si versiuni si reducerea ciclului de viata al modelelor ambelor marci si, mai ales, evitarea producerii unei versiuni Land Rover cu tractiune pe fata.

"Nu vrem un Land Rover 2WD. Tractiunea integrala se afla in ADN-ul nostru, trebuie sa mentinem acest lucru si sa rezistam tentatiilor", este parerea lui William Rees, manager de vanzari la unul dintre dealerii britanici Jaguar si Land Rover.

Via | Automotive News 

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru