Honda România a dus în oferta pentru țara noastră o serie de modele noi. Prezentate în premieră la Salonul Auto București din această toamnă, cele trei modele noi sunt deja în oferta actuală a importatorului, iar unele dintre ele se bucură deja de un succes deosebit. Fie că vorbim de noul Jazz, o variantă complet înnoită a modelului de oraş al japonezilor, de noul Civic Type-R, unul dintre cele mai sălbatice Hott Hatch-uri ale lumii, sau de complet noul HR-V, un SUV de oraş care intră în premieră în gama Honda, niponii au de oferit câte ceva pentru toată lumea în această toamnă. Să le luăm pe rând.
Honda Civic Type-R. Spectacolul simţurilor.
Hot Hatch-ul bazat pe modelul Civic a fost mereu un model extrem de apreciat de fanii mărcii. O maşină sportivă extrem de serioas, cu o dezvoltare foarte bine pusă la punct, Civic Type-R a fost mereu pe lista de cumpărături a celor care își doresc un automobil cu calități sportive adevărate.
După ce ani de zile Honda a insistat pe soluția motorului pe benzină aspirat, pentru actuala generație Honda a cedat trendului turbo și a îmbrățișat această soluție. Astfel, noul Civic Type-R este propulsat de un motor turbo de 2.0 litri care produce 310 CP la 6.500 rpm, iar cuplul maxim de 400 Nm este disponibil încă de la 2.500 rpm. Turația maximă a motorului este de 7.000 rpm. Cu un asemenea propulsor, noul Civic Type-R este cel mai puternic din istorie, iar dovada este faptul că acest model poate parcurge cu tur pe Nurburgring într-un timp sub 8 minute.
Transmisia este asigurată de o cutie de viteze manuală cu șase trepte, iar cursa levierului este una extrem de scurtă. Cursa schimbătorului are doar 40 mm și este dublată de o precizie exemplară.
Pachetul aerodinamic este gândit special și studiat în tunelul aerodinamic pentru a oferi un avantaj la utilizarea pe circuit. Toate elementele aerodinamice prezente pe Civic Type-R au un scop anume și nimic nu a fost adăugat doar ca element estetic. Pachetul aerodinamic avansat le-a permis inginerilor Honda să limiteze viteza maximă la 270 km/oră.
În cadrul prezentării organizate de Honda, am avut ocazia să punem la încercare noul Civic Type-R pe un traseu scurt, de câteva zeci de kilometri, amenajat pe drumurile secundare din Snagov. Plus o mică bucată din autostrada A3.Fără o acomodare prea lungă, am luat loc în scaunul sport excelent croit, am reglat cât am putut de repede volanul și scaunul și am purces la drum. Prima senzație a fost că nu îmi pot ridica suficient de mult volanul sau că scaunul nu coboară cât aș fi vrut eu de mult, dar am trecut repede peste aceste neajunsuri.
Prima linie dreaptă și prima accelerație aproape că m-au lăsat fără suflare. Puterea este livrată către puntea față în mod violent, dar inginerii Honda au reușit să controleze destul de bine virarea indusă de cuplu. Aceasta își face însă simțită prezența și este indicat să ții bine de volan atunci când ai de gând să trimiți toată puterea către roți.
Accelerația puternică este dublată de un șuierat puternic provocat de evacuarea cu patru țevi și de pufăitul puternic al valvei de blow-off atunci când luam piciorul din pedala de accelerație. Civic Type-R este un spectacol al simțurilor. Pentru ca puterea să fie transmisă eficient către puntea față, noul Type-R este echipat cu un diferențial mecanic cu alunecare limitată. Pentru o frânare eficientă, Honda Civic Type-R este echipată cu un sistem de frânare dezvolat de Brembo care folosește discuri perforate și ventilate pentru puntea față, cu diametru de 350 mm. Etrierele față au patru pistoane. Pentru puntea spate sunt folosite discuri de oțel pline.
Honda spune că noul său motor turbo este și extrem de eficient. Pe lângă puterea impresionantă de 310 CP, cifrele de consum oficiale spun că Civic Type-R va consuma în medie 7.3 litri/100 km, în timp ce emisiile poluante sunt de 170 grame CO2/km. Pentru că nu am reuşit să mergem pe un traseu relevant, nu putem să contrazicem sau să confirmăm aceste cifre în cunoştinţă de cauză. Probabil că un test ulterior pe larg va rezuolva însă această dilemă.
Prețul pentru noul Civic Type-R începe de la 39.600 euro (TVA inclus). Este sumă destul de mare, dar pe care performanțele oferite o justifică cumva.
Honda HR-V. Fratele mai mic al lui CR-V
Alături de Civic Type-R, reprezentanții Honda au adus la test și noutatea absolută a gamei Honda în această toamnă: HR-V. Este vorba de fratele mai mic al SUV-ului CR-V.
Noul HR-V este raspunsul Honda la apetitul în creștere al clienților europeni pentru SUV-uri subcompacte care pot fi folosite cu ușurință și în oraș.
Noul HR-V vine cu un design atrăgător și o linie plonjată a plafonului. iar toate exemplarele comandate de dealerii Honda au fost deja comandate, dovadă că Honda a nimerit din nou rețeta.Cele mai importante schimbări sunt însă la interior. Noul HR-V aduce o serie de elemente noi, unele dintre ele prezente în premieră pe un model Honda. De exemplu, este primul model Honda echipat cu frână de parcare electrică. Mai mult, Honda a renunțat la ecranele redundante care erau prezente în majoritatea modelelor sale. De data aceasta, Honda a ales un display central mai mare, alături de comenzi capacitive. Pentru reglajul volumului audio este suficient să "mângâiem" suprafața de comandă pentru a modifica nivelului sonorului.
Honda HR-V este disponibilă doar în varianta cu tracțiune 4x2, iar clienții pot alege între motorul pe benzină de 1.5 litri aspirat de 130 CP și 155 Nm sau turbodieselul 1.6 i-DTEC de 120 CP și 300 Nm. La acest prim contact am putut conduce versiunea echipată cu motor pe benzină și cutie de viteză manuală cu șase trepte. Este un motor bun, suficient de elastic, dar deficient la capitolul cuplu. Vom reveni cu un set complet de impresii după ce vom testa modelul HR-V pentru o perioadă suficient de lungă.
Honda Jazz. Mai bun, dar mai scump.
Al treilea automobil prezentat este noua generație a modelului Jazz, cea mai mică mașină din gama Honda. Noua generație vine cu un look mai atractiv, suficiente atuuri practice, dar și cu un preț ridicat, de 15.500 euro (TVA inclus), pentru varianta de echipare Trend. Deși noul design o face mai atractivă și pentru o categorie de clienți mai tineri, Jazz este departe de dinamica oferită de modele ca Ford Fiesta, Volkswagen Polo sau Opel Corsa și va rămâne probabil un model de nișă pe piața din România. Pentru impresii complete vom testa curând noul model Jazz și vom reveni cu concluziile noastre.
Type-R e un vis asa ca nu am sa imi dau cu pararea despre o masina de nisa pe care nu mi-o permit.
Jazz e foarte, foarte practica, e un fel de monovolum mic cu portbagaj maricut si configuratii de aranjare a scaunelor astfel incat spatiile de depozitare sunt la nivel de masini de clasa compacta. Bordul e ergonomic si are un desing modern, insa fanii materialelor moi vor fi dezamagiti. Materialele sunt tari si subtiri si mai produc si paraituri si pocnituri prin unele zone daca apesi pe ele. Preturile sunt bune
HR-V e un model simpatic care mizeaza mult pe design-ul interior (care e intr-adevar foarte modern - varful de gama de la Honda in materie de design si ergonomie in momentul de fata). Pacat ca la nivel de materiale sufera de aceleasi probleme ca Jazz-ul (e adevarat ca varianta de top cu piele cusuta pe bord asa ca cea din imaginile automarket nu era expusa - probabil ca acolo lucrurile stau mult mai bine). Are insa aceleasi beneficii ca surata mai mica: scaune configurabile in multe pozitii si un portbagaj mare pentru clasa mica hb. Destul de scumputa insa, mai ales ca nu are 4x4 in oferta (Mokka sau Vitara au). Un mare plus pentru Honda ca s-au alaturat constructorilor mari care au un SUV de clasa mica sau mai bine zis CUV compact asa cum sunt promovate masinutele respective de catre producatori.
ok Jazz e insipid, dar Civicul arata excelent.
Santate sa aveti!
De acord ca restul enumerati de tine sunt cu cel putin 5 ani in urma celorlalti.
Care filosofie e totusi mai buna......sau mai adaptata vremurilor noastre??!!!!!Greu de zis.. insa , personal mizez pe toyota si-ti spun si de ce: au fost singurii care au scos hybride intr-o perioada in care trebuia sa fii nebun sa crezi ca va merge; si totusi s-a dovedit o carte castigatoare. Acelas scenariu se petrece acum cu mirai.Evident ca japo sunt destul de intelepti si au rabdare pana cand se va pune la punct infrastructura necesara. Si uite asa vor miza pe o noua carte castigatoare pacalind chiar si trendul de downseizing.
Sunt multe de zis....
Lumina sa aveti!!!