Chiar dacă versiunile break de caroserie nu sunt printre cele mai apreciate alternative în România atunci când vine vorba de alegerea unei mașini de familie, se întâmplă ca unele mașini din această categorie să atragă reacții în mare parte pozitive din partea publicului. Așa se întâmplă și în cazul noului Volvo V90, model pe care marca suedeză îl prezintă astăzi în mod oficial, dar care a putut fi admirat într-o galerie foto "scăpată" pe internet încă de săptămâna trecută.
Noul V90 completează gama superioară 90 în oferta de modele Volvo după aparițiile SUV-ului XC90 și a sedanului S90 și devine al treilea membru al unei familii care va fi completată mai târziu în 2016 de V90 Cross Country, model care va fi bazat pe mașina pe care o vedem astăzi. Construită pe aceeași platformă, versiunea break a lui S90 preia de atfel și o mare parte din soluțiile estetice care formează coloana vertebrală a noii linii de design Volvo, însă duce mai departe în același timp și tradiția de peste 60 de ani a mărcii Volvo în ceea ce privește acest tip de caroserie foarte popular în Europa Occidentală și în Scandinavia.
Construit pentru a se lupta de la egal la egal cu modele precum BMW Seria 5 Touring, Audi A6 Avant și Mercedes Clasa E T-Modell, noul Volvo V90 oferă o mulțime de soluții practice care reușesc să se încadreze într-un peisaj premium cu accente scandinave evidente. Rezultatul este un interior aerisit și cu linii simple, dar care expiră calitate prin toți porii. Evident, V90 nu oferă surprize majore la aceste capitole, noul break al celor de la Volvo ducând pur și simplu mai departe materialele și atenție la detalii regăsite în XC90.
La fel ca versiunea sedan, V90 le oferă clienților încă din versiunea standard o serie bogată de elemente de siguranță și un pachet multimedia găzduit funcțional de display-ul central vertical prin care pot fi accesate toate funcțiile mașinii. Ca opțiuni, cei de la Volvo vor oferi elemente precum rularea semi-autonomă pe autostradă și în traficul aglomerat, un sistem de frânare automată care recunoaște animalele de mari dimensiuni și împiedică mașina să iasă de pe carosabil dacă șoferul e neatent.
Așa cum era de așteptat, motorizările disponibile pe noul V90 sunt preluate fără excepție de pe S90. Acest lucru înseamnă că viitorii clienți vor avea la dispoziție diesel-uri între 190 și 235 CP sau versiunea pe benzină de 320 CP. Evident, varianta hibridă T8, care ascunde un sistem de propulsie benzină-electric de 400 CP, va fi și ea inclusă în ofertă.
via Volvo
modificati V60 cu V90
2. mai exista un model in familia 90 oe teava, V90 cross country
Drumuri bune!
In rest, arata bine, nimic altceva de obiectat.
Dacă te uiți la filme americane, aproape toate exemplarele Volvo din State sunt break!
Exterior comun. Nu-i mai breaz decat un Talisman, si clar nu-i pe-aceeasi treapta cu Seria 5 sau E-Class. Eu il vad concurand cu Mazda 6 sau Subaru Legacy, chiar daca e mai mare in dimensiuni.
Interiorul e WOW.
@Tibi Nici Mazda si nici Subaru nu-s premium. Un V90 costa cat doua Mazda 6 break :-). Are dotari pe care la Mazda o sa le vezi peste 7-8 ani. Plus ca paleta de motorizari e variata si specifica ca performante cu marcilor premium. Subaru are motorizari puternice, insa nu pra vezi 320 sau 400 cp pe vreun model. De hibrid nu mai zic...
poate ne explici si noua ce te da pe spate la exterioarele seriei 5 si E-clasului in versiuni break si ce ii lipseste lui V90, si sa nu ne legam de stopurile orizontale, aia e o chestie de gust, nici eu nu le apreciez dar nu in asta sta o masina.
deci, te ascult.
Altfel, poate revedeti exprimarea : " varianta hibridă T8 ..., va fi și el inclus în ofertă"
Fiabilitatea Volvo si echiparea completa cu sisteme de sigurantza ramin oricum argumente de baza ale marcii suedezo-chineze - pentru cei care-si permit preturile nu tocmai mici, normal.
Personal nu-mi plac masinile f. mari cum e si V90-ul, dar daca l-as primi cadou as cere (la modul abstract-fantezist merge si-un pic de nesimtire, nu?) si-o vila c-un garaj pe masura. :-)
poate si o femeie? ca de copil te poti ocupa si singur :D