Datele tehnice ale SUV-ului electric Ioniq 5 au fost dezvăluite accidental: 313 cai putere și autonomie de 450 de kilometri pentru versiunea de bază

de Daniel Popescu
Sambata, 26.12.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
SUV-ul electric Ioniq 5 va avea 313 cai putere, tracțiune integrală și autonomie de până la 450 de kilometri în cazul versiunii de bază, potrivit unor informații publicate accidental de Hyundai.

Hyundai a anunțat în luna august că va lansa trei modele electrice în următorii patru ani sub noul brand Ioniq, iar primul dintre ele va fi prezentat oficial în prima parte a anului viitor sub numele Ioniq 5.

Până acum, constructorul sud-coreean a evitat să ofere detalii tehnice, însă acestea au apărut accidental pe o pagină de pre-comenzi care a fost ulterior eliminată de Hyundai.

Astfel, Ioniq 5 va avea o lungime de 4460 mm, o lățime de 1890 mm și o înălțime de 1600 mm, în timp ce ampatamntul va fi de 3000 mm.

SUV-ul electric va avea 313 cai putere și tracțiune integrală, iar timpul de accleratie de la 0 la 100 km/h va fi de 5.2 secunde.

De asemenea, pagina de pre-comenzi afișa o autonomie de 450 de kilometri în cazul versiunii de bază. De altfel, aceste date sunt similare cu cele anunțate în luna noiembrie de SK Innovation, furnizorul de baterii pentru Ioniq 5. Acesta menționa la vremea respectivă că varianta de bază va avea o baterie de 64 kWh cu autonomie de 450 de kilometri.

Bateria va avea un sistem de 800 de volți și va necesita doar 15 minute pentru o sesiune de încărcare rapidă de la 20% la 80%, însă viteza de încărcare nu a fost menționată. În schimb, la stațiile cu curent alternativ, bateria se va încărca cu până la 11 kW.

În plus, SK Innovation a anunțat anterior că versiunea de top va avea o autonomie maximă de 800 de kilometri și o încărcare completă în numai 20 de minute. Totuși, SK Innovation menționează că încărcarea completă în 20 de minute va fi posibilă prin două sesiuni distincte de câte 10 minute, cel mai probabil pentru a evita supraîncălzirea bateriei.

Via Electrek

Comentarii (7)

  • Edikkk
    80%-20% deci 60% în 15 minute... 450 km autonomie totală... deci încarci 270 km range în 15 minute !

    Îndeajuns pentru orice drum Bucureşti - Constanţa, sau B - Galaţi, sau B - Braşov, B - Sibiu, B - Craiova

    Oricum încărcarea rapidă este necesară doar la drumuri lungi, vacanţe...

    Un 270 km ajung 10 zile de navetă de 27 km pe zi, muncă - casă - supermarket

    Asta ca idee.

    Singurul inconvenient este preţul, dar acesta va scădea vertiginos pe măsură ce toţi producătorii vor oferi full electrice.

    Când va fi concurenţă, care producătorii azi o evită puternic, preţurile vor fi mai mici şi deci maşinile electrice permisive.
    11 11
  • Edikkk
    PS:

    Dacă pleci de acasă cu 300 km și încarci o singură dată pe drum poţi face orice distanţă Bucureşti - x din România

    Şi asta este versiunea de bază cu bateria cea mai mică.
    11 10
  • Profu' de gramatică
    în sfârșit Edikkk a scris corect viitorul verbului a scădea.
    După ce ne-a (s-a) chinuit mulți ani cu varianta greșită "va scade" sau chiar "v-a scade" a reușit în urma intervenției societății civile să scrie corect. Iata cum cititorii revistei AM pot contribui la scăderea ratei de analfabetism în România. La analfabetismul funcțional mai avem de însă de lucru inclusiv cu amicul nostru, dar sperăm să rezolvăm cazul cel puțin până când își va lua și el o mașină, ca să poată comenta competent și corect în cunoștință de cauză.
    Vă mulțumesc tuturor.
    14 11
  • Edikkk
    Pfffff

    Mi-a plăcut mult matematica, fizica, chimia...

    În generală am fost la olimpiadă la matematică, în liceu la fizică, ...

    La română sunt... nu ştiu... ca ţiganul, după ureche (care o am sau o aveam muzicală)

    Personal, apreciez mult persoanele care cunosc bine gramatică. Sincer.
    Dar, asta e, nu poţi să le ai pe toate.
    11 8
  • pe langa detaliile tehnice destul de bune ( dar inca irelevante daca nu stim si pretul ) , mie mi se pare incredibil faptul ca la o masina de 4.45 m, ampatamentul e de seria 7 sau s-klasse , adica 3.0 m.
    3 1
  • Uhhh, deja ma ia cu udaturi. Mai apare o superba masina electrica. Oare va costa 50000-60000 de coco? HYUNDAI, la acest minunat pret?! Hai ca sunt deja in calduri. Sper ca statul de kk, Romanika nu vrea sa sustin o particica din bonusul ala de la Rabla, ca nu e corect..
    7 5
  • ACE - Craiova
    Conform celor mai recente informatii, publicate de presa austriaca, HYUNDAI Ioniq 5 va avea, in prima faza, posibilitatea utilizarii a doua baterii de acumulatoare:

    1) capacitate neta 58 kWh, ce va fi prezenta pe versiunea de lansare - ofera o autonomie electrica de 450 km, in ciclul de masurare WLTP;

    2) capacitate neta de 73 kWh - va oferi o autonomie electrica de 550 km, in ciclul de masurare WLTP, cu un sprint 0-100 km/h in 5,2 secunde (oferit de cele doua motoare electrice ce vor furniza o putere totala de 230 kW).

    Ulterior, vom vedea daca se confirma si varianta cu autonomie electrica de 800 km.

    Incarcarea de la 20-80%, va asigura o autonomie electrica de 270 km, in doar 15 minute.

    Masina va putea sa furnizeze, de la o priza electrica speciala, o putere electrica maxima de 3,5 kW pentru asigurarea unor nevoi esentiale (la tensiune de 220/110 V), putand alimenta un consumator casnic oarecare (tv, aer conditionat, etc) sau o alta masina electrica.

    Se va oferi si posibilitatea echiparii modelului, din fabrica, cu un acoperis electrificat - pe care se monteaza celule fotovoltaice (aidoma HYUNDAI Sonata hibrid).

    Ceea ce nu-mi place mie la acest model 2021:

    - faptul ca nu poate incarca acasa, de la o priza de perete, decat cu o putere electrica de maximum 11 kW (RENAULT Zoe si NISSAN Leaf raman lideri de ani buni, cu 22 kW, urmate de AUDI e-tron, de curand).

    Asteptam cu interes debutul in Europa, in prima parte a anului 2021.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru