Hyundai a anunțat în luna august că va lansa trei modele electrice în următorii patru ani sub noul brand Ioniq, iar primul dintre ele va fi prezentat oficial în prima parte a anului viitor sub numele Ioniq 5.
Până acum, constructorul sud-coreean a evitat să ofere detalii tehnice, însă acestea au apărut accidental pe o pagină de pre-comenzi care a fost ulterior eliminată de Hyundai.
Astfel, Ioniq 5 va avea o lungime de 4460 mm, o lățime de 1890 mm și o înălțime de 1600 mm, în timp ce ampatamntul va fi de 3000 mm.
SUV-ul electric va avea 313 cai putere și tracțiune integrală, iar timpul de accleratie de la 0 la 100 km/h va fi de 5.2 secunde.
De asemenea, pagina de pre-comenzi afișa o autonomie de 450 de kilometri în cazul versiunii de bază. De altfel, aceste date sunt similare cu cele anunțate în luna noiembrie de SK Innovation, furnizorul de baterii pentru Ioniq 5. Acesta menționa la vremea respectivă că varianta de bază va avea o baterie de 64 kWh cu autonomie de 450 de kilometri.
Bateria va avea un sistem de 800 de volți și va necesita doar 15 minute pentru o sesiune de încărcare rapidă de la 20% la 80%, însă viteza de încărcare nu a fost menționată. În schimb, la stațiile cu curent alternativ, bateria se va încărca cu până la 11 kW.
În plus, SK Innovation a anunțat anterior că versiunea de top va avea o autonomie maximă de 800 de kilometri și o încărcare completă în numai 20 de minute. Totuși, SK Innovation menționează că încărcarea completă în 20 de minute va fi posibilă prin două sesiuni distincte de câte 10 minute, cel mai probabil pentru a evita supraîncălzirea bateriei.
Via Electrek
Îndeajuns pentru orice drum Bucureşti - Constanţa, sau B - Galaţi, sau B - Braşov, B - Sibiu, B - Craiova
Oricum încărcarea rapidă este necesară doar la drumuri lungi, vacanţe...
Un 270 km ajung 10 zile de navetă de 27 km pe zi, muncă - casă - supermarket
Asta ca idee.
Singurul inconvenient este preţul, dar acesta va scădea vertiginos pe măsură ce toţi producătorii vor oferi full electrice.
Când va fi concurenţă, care producătorii azi o evită puternic, preţurile vor fi mai mici şi deci maşinile electrice permisive.
Dacă pleci de acasă cu 300 km și încarci o singură dată pe drum poţi face orice distanţă Bucureşti - x din România
Şi asta este versiunea de bază cu bateria cea mai mică.
După ce ne-a (s-a) chinuit mulți ani cu varianta greșită "va scade" sau chiar "v-a scade" a reușit în urma intervenției societății civile să scrie corect. Iata cum cititorii revistei AM pot contribui la scăderea ratei de analfabetism în România. La analfabetismul funcțional mai avem de însă de lucru inclusiv cu amicul nostru, dar sperăm să rezolvăm cazul cel puțin până când își va lua și el o mașină, ca să poată comenta competent și corect în cunoștință de cauză.
Vă mulțumesc tuturor.
Mi-a plăcut mult matematica, fizica, chimia...
În generală am fost la olimpiadă la matematică, în liceu la fizică, ...
La română sunt... nu ştiu... ca ţiganul, după ureche (care o am sau o aveam muzicală)
Personal, apreciez mult persoanele care cunosc bine gramatică. Sincer.
Dar, asta e, nu poţi să le ai pe toate.
1) capacitate neta 58 kWh, ce va fi prezenta pe versiunea de lansare - ofera o autonomie electrica de 450 km, in ciclul de masurare WLTP;
2) capacitate neta de 73 kWh - va oferi o autonomie electrica de 550 km, in ciclul de masurare WLTP, cu un sprint 0-100 km/h in 5,2 secunde (oferit de cele doua motoare electrice ce vor furniza o putere totala de 230 kW).
Ulterior, vom vedea daca se confirma si varianta cu autonomie electrica de 800 km.
Incarcarea de la 20-80%, va asigura o autonomie electrica de 270 km, in doar 15 minute.
Masina va putea sa furnizeze, de la o priza electrica speciala, o putere electrica maxima de 3,5 kW pentru asigurarea unor nevoi esentiale (la tensiune de 220/110 V), putand alimenta un consumator casnic oarecare (tv, aer conditionat, etc) sau o alta masina electrica.
Se va oferi si posibilitatea echiparii modelului, din fabrica, cu un acoperis electrificat - pe care se monteaza celule fotovoltaice (aidoma HYUNDAI Sonata hibrid).
Ceea ce nu-mi place mie la acest model 2021:
- faptul ca nu poate incarca acasa, de la o priza de perete, decat cu o putere electrica de maximum 11 kW (RENAULT Zoe si NISSAN Leaf raman lideri de ani buni, cu 22 kW, urmate de AUDI e-tron, de curand).
Asteptam cu interes debutul in Europa, in prima parte a anului 2021.