Raliul Italiei, a opta etapă din cadrul Campionatului Mondial de Raliuri, a oferit fanilor un final dramatic, care a relansat inclusiv lupta pentru titlul mondial.
Dani Sordo (Hyundai) a fost lider vineri, în prima zi a competiției, însă Ott Tanak (Toyota) a câștigat toate cele 6 probe speciale de sâmbătă pentru a urca pe prima poziție cu un avans de aproape 26 de secunde.
Estonianul a decis apoi să abordeze cu prudență probele speciale de duminică cu scopul de a obține a treia victorie consecutivă din acest sezon. De altfel, înaintea superspecialei care urma să încheie etapă, pilotul celor de la Toyota avea un avans de 26.7 secunde în fața lui Sordo.
Cu toate acestea, în urma unei defecțiuni la direcție în superspecială, Tanak a derapat și a pierdut în total două minute înainte de a trece linia de sosire. În urma acestei probleme tehnice, Tanak a încheiat etapa doar pe locul 5 și i-a permis lui Sordo să obțină prima victorie în WRC după o pauză de aproximativ 6 ani. Ultimul succes al spaniolului data de la Raliul Germaniei din 2013, când acesta concura pentru Citroen.
Sordo a obținut victoria cu un avans de 13.7 secunde în fața lui Teemu Suninen (M-Sport), în timp ce podiumul a fost completat de Andreas Mikkelsen (Hyundai).
În ciuda acestor rezultate, Tanak rămâne lider în clasamentul general cu un avans de patru puncte în fața lui Sebastien Ogier și de șapte puncte în fața lui Thierry Neuville, după ce ambii săi rivali au avut de asemenea probleme tehnice.
Ogier a lovit vineri o piatră, iar sâmbătă și-a deteriorat din nou suspensia, în timp ce Neuville a avut o problemă la radiator și apoi a comis o greșeală de pilotaj în urma căreia a încheiat doar pe locul 6.
Între timp, echipajul format din Simone Tempestini și Sergiu Itu a obținut locul trei la clasa WRC2 la volanul unui Hyundai i20 R5.
Tempestini a ocupat locul patru după ziua de vineri, a urcat pe locul trei sâmbătă, iar ulterior a coborât din nou pe poziția a patra.
Totuși, abandonul suferit de liderul Takamoto Katsuta cu numai două probe speciale înainte de final l-au propulsat pe Tempestini pe ultima treaptă a podiumului, cel mai bun rezultat din acest sezon de WRC2.La rândul său, echipajul format din Râul Badiu și Gabriel Lazăr a ocupat locul 4 în Junior WRC.
interesant ca la jumatatea sezonului , primii 3 pilot sant la o diferenta de 10 puncte
Oricum, mă unge pe inimă “oroarea” uşor constatabilă în clasamentul de etapă, în care cele două echipaje principale Ford au ieşit peste triada-vedetă, care, ce-i drept, îşi permite anumite erori personale sau acceptă cu seninătate loviturile hazardului, ţinând cont de distanţa de puncte confortabilă faţă de restul competitorilor.
Cert este că Meeke şi-a pierdut tempoul, astfel încât Evans pare favorit acum pentru obţinerea locului 4 în final.
Cât despre Junior WRC, satisfacţia mea este că, indiferent cine va câştiga, o va face musai cu un Ford :) Iar dacă se învârt şi românii la nişte isprăvi în sector, atunci aş avea un motiv dublu de bucurie.