Danezii au construit un rival pentru Bugatti Veyron

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 17.12.2008
Constructorul danez Zenvo a construit un rival pentru Bugatti Veyron, capabil sa dezvolte 1104 cai putere si 1430 Nm.

Fisa tehnica

Lungime (mm) 4665
Latime (mm) 2041
Inaltime (mm) 1198
Ampatament (mm) 3055
Greutate (Kg) 1376
Capacitate (CC) 7000
Puterea maxima (CP/rpm) 1104
Cuplu maxim (Nm/rpm) 1430
Viteza maxima (Km/h) 375
Acceleratie 1-100Km (s) 3
Consum mediu (l) N/A

Esential

1104 cai putere dezvolta supercarul danez.
3 secunde ii sunt necesare supercarului Zenvo ST1 sa atinga 100 de km/h.
375 de km/h este viteza maxima, limitata electronic, la care poate ajunge Zenvo ST1.

Atunci cand a gandit Veyron, Bugatti nu si-a imaginat probabil ca performantele modelului sau vor deveni un etalon pentru actuala si viitoarele generatii de ingineri din industria auto.

Dupa ce 9ff a reusit sa dea nastere unui concurent pe masura lui Veyron un alt nume din domeniu ameninta performantele supercarului de peste un milion de euro. De aceasta data este vorba despre Zenvo, un constructor danez de nisa care a reusit sa dea nastere unui model sportiv de 1104 cai putere.

Desi pare greu de crezut, danezii au obtinut un asemenea bagaj de resurse dintr-un propulsor V8 de 7.0 litri, supraalimentat. Propulsorul reuseste sa livreze puntii spate, pe langa cei 1104 cai putere, si un cuplu motor de 1430 Nm la 4500 de rotatii.

Motorul central este asistat de o cutie manuala cu sase rapoarte si un diferential anti-alunecare hidraulic. Resursele de putere reusesc sa imprime o acceleratie de la 0 la 100 de km/h in 3 secunde si o viteza maxima, limitata electronic, de 375 km/h.

Danezii se mandresc cu faptul ca ST1 este primul supercar gandit 100% de ei, cu un design revolutionar si o tehnologie noua.

Look-ul agresiv este completat de un set de jante de 19 inch pe fata si 20 de inch pe spate, incaltate cu pneuri de performanta Michelin.

Chiar daca ascunde o doza de putere impresionanta, Zenvo ST1 nu face niciun compromis in privinta dotarilor: aer conditionat climatic, pe doua zone, cruise control, CD Player cu MP3, alarma, scaune imbracate in piele si alcantara, faruri cu xenon si navigatie. Optional, clientii pot opta pentru centuri cu fixare in patru puncte, roll cage si un set de discuri de frana ceramice cu etriere cu opt pistoane.

Zenvo nu a publicat inca nici o informatie despre pretul de pornire al supercarului insa acesta nu va depasi probabil suma pe care o percepe Bugatti pentru Veyron. ST1 va fi produs intr-un numar redus de exemplare.

via | Zenvo

Taguri: 9ff, Bugatti, ST1, Veyron, Znevo

Comentarii (11)

  • nenea X
    ST1
    foarte tare masina...designul face tot
    0 0
  • Senzatie majora cu 40 la ora .....
    http://www.zenvoautomotive.com pagina de net a producatorului
    0 0
  • interesanta
    ii chiar gandita masina. ii super
    0 0
  • Flavius
    Bravo lor
    La conditiile financiare avute este formidabil ce au facut.
    0 0
  • Dar nu vad in ce il intrece???...
    Doar k are putere si cuplu mai mari, dar performantele?? Veyron prinde 100 in2.5 si 407 v max... Unde-i realizarea?...
    0 0
  • pt "mine"
    Ia suta putin mai greu pt ca nu are tractiune integrala.
    0 0
  • Cristi
    nu inteleg...
    ...nici eu, de ce tot aud de rivali pt veyron... si asta, ok... arata f interesant, e f puternic, probabil costa o carca de bani, dar tot nu depaseste veyronul la performante.. poate pe track-ul top gear :P
    0 0
  • nice car
    realizarea va fi daca va costa semnificativ mai putin devat veyron-ul, la performante aproximativ egale
    0 0
  • lupu_vitezomanu
    iara veyron
    chiar ma gandeam ..ce dracu nu mai face nimeni rivali veyron-ului si iata ca in final..aparu..mai"danezul" producator de "supercar-uri" adica supermasini ca no suntem romani ,unii.O daaaaa inca o masina la un super pret ce nu va avea succes..tine-ti-o tot asa..si totusi pe cand filmuletul ala in care toate masinile rivale veyron-ului vor arata ce pot avand oponent..veyron-ul..sa vedem care pe care..nu..din cifre ,presupuneri si alte chestii is satul...doamne cu veyron-ul asta sa prostit lumea de cap...exista in state un chevrolet corvette care are 1300 de cai..da nam vazut niciunde sa zica ca e rivalul veyron-ului... uitati aici http://www.supercars.net/garages/ChevyRocks/1v2.html v-am pupat! sunt un frustrat ce uraste veyronul stiu..dar no..
    1 0
  • ptr toti desteptii....performantele nu sunt fix aceleasi....ptr ca 1) nu are tractiune integrala...si 2)are mult mai multe dotari, deci e mai grea.....iar concurenta nu consta in alea 0,5 secunde la acceleratie....ptr ca da, 0,5 sec diferenta inseamna ca-s competitoare....plus, sincer...eu mi-as lua masina asta decat un veyron.....1)ptr ca as avea tot confortul de care nu prea as avea parte in veyron...2)ptr ca e mai putin mediatizata, si deci mai speciala(da, mi se pare mai misto sa intoarca lumea capu si sa zica "wooow....ce fain...ce-i aia?" decat sa zica "wow, uite un veyron")....3)arata mult mai bine...si mai agresiv(are linii imprumutate de la Scirocco....chiar si oglinzile....)....deci da, este un concurent ptr veyron, zic eu...chiar unul veritabil...
    0 0
  • pt leni
    toti desteptii nu sint ca tine "leni" asa ca las-o balta cu linii imprumutate
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru