Danemarca: Prima staţie de schimbare rapidă a bateriei pentru maşinile electrice
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Compania Better Place a inaugurat prima staţie de înlocuire a bateriilor în regim de urgenţă pentru maşinile electrice existentă în Europa. Aceasta a fost construită în Gladaxe, în imediata vecinătate a Conpenhagăi. Deşi singurul model care poate beneficia de serviciile acestui tip de centru de schimb al bateriilor este deocamdată Renault Fluence ZE, versiunea electrică a compactei franceze, Better Place a anunţat că staţia din Gladaxe este doar prima dintre cele 20 de astfel de puncte care vor fi construite pe tot teritoriul Danemarcei.
Schimbul bateriei se face extrem de simplu şi de rapid, procesul fiind complet automat. Singurul lucru pe care şoferul trebuie să îl facă este să se autentifice printr-un card de membru şi apoi să intre în zona de schimb al bateriei. Posesorul maşinii nu este nevoit să părăsească maşina în niciun moment, desfăşurarea evenimentelor fiind foarte asemănătoare celor din cadrul unei spălătorii auto automate.
Evident, diferenţa este făcută de faptul că un braţ robotizat preia bateria descărcată de sub maşină şi o înlocuieşte cu una plină din depozitul care face parte din "arsenalul" staţiei.Better Place nu a anunţat cât costă o vizită la o astfel de staţie de încărcare, posesorul maşinii nefiind însă nevoit să suporte preţul bateriei la staţie, ea fiind închiriată printr-un abonament lunar. Foarte probabil, singurul cost efectiv care va fi văzut la finalul lunii în contul acestuia este cel de încărcare a bateriei, care variază între 1 şi 3 euro, în funcţie de ţară.
via | Puregreencars
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
3 minute timp petrecut la "benzinarie" si max. 3 euro per full-charge... clar sunt mult mai avansati decat concurenta...
ideea este una buna, dar depinde de cum va fi aplicata. tranind intr-o lume pusa pe profit (obiectivul principal al oricarei societati comerciale) am impresia ca va fi un fe; de lesa pt utilizatori. impreuna cu alte aspecte.
daca nu fac un sistem de incarcare in paralel cu acest mod de schimbare a bateriei, nu va fi bine.
vom trai si vom vedea!
sa speram ca si ceilalti producatori vor prinde din urma repede trendul, a.i. concurenta generata sa produca avantaje pt clienti
Există 3 modalitatti de incarcare a acumulatorilor:
1. poti incarca bateria de la o priza obisnuita de 220 V in garaj. Incarcarea completa necesita intre 6 si 8 ore, fiind recomandata pe timpul noptii.
2. a doua modalitate este mai rapidă, iar încarcarea se face de la statii speciale, viitoare „benzinării”. Alimentându-se de la un circuit cu 400 V, acumulatorul se va incarca in maxim 30 minute.
3. a treia modalitate e ce vedem aici, o "spalatorie" unde nu se face cu adevarat o incarcare, ci un schimb al bateriei