O întâlnire a miniștrilor de mediu din UE a scos la iveală o propunere interesantă care ar putea schimba radical industria auto în următoarele decenii.
Danemarca vrea interzicerea tuturor mașinilor diesel și pe benzină în Europa, până în 2040, ca parte dintr-un plan de combatere a schimbărilor climatice. Propunerea danezilor este susținută și de alte 10 țări europene, printre care se numără Lituania, Letonia, Slovenia și Bulgaria.
Anul trecut, nordicii au anunțat că vor interzice vânzarea mașinilor cu motoare tradiționale până în 2030, însă au renunțat ulterior la propunere pentru că ar fi încălcat regulile UE.
“Planul A” ar fi ca UE să interzică mașinile diesel și pe benzină în toate țările. Însă, danezii ar fi mulțumiți și dacă UE ar permite anumitor țări să impună aceste interdicții.
Țările care susțin această propunere spun că, astfel, ar fi stopat și exportul masiv de mașini second-hand din Vestul în Estul Europei.
Via Reuters
Pana in nu stiu ce an, se vor interzice toate masinile, mai putin electricele, o tehnologie superioara si curata NU are nevoie de atata ajutor, nu mai vorbesc de miliardele din bani publici acordate de multe tari la achizitia de electrice, mie acest lucru nu-mi place, aceasta fortare si disperare.
tehnologia, indiferent cat de curata sau nu este, se vinde bine in functie de pret. electricele sunt mai curate (nu vreau sa incepem discutile alea sterile cu fabricile de baterii etc etc) dar sunt si mult mai scumpe si multi nu au nevoie de consumul ala asa mic, dar au nevoie de o masina ieftina.
oricum, nu iti fa griji, pana in 2040 e cale lunga. se ,mai schimba multe pana atunci.
Sunt masini clasice mai scumpe ca electricele, care se vand mult mai bine, deci nu este vorba doar de pret.
@ verde
Este lobby intr-o parte, iar in cealalta parte nu ?
Maşinile termice consumă ENORM DE MULT OXIGEN prin ARDEREA benzinei, motorinei, etc.
OXIGENUL este GRATIS !!!
NU ESTE TAXAT!
Şi de aici prostia şi concurenţa neloială, nelegală chiar care o fac maşinile termice către cele electrice !
A se vedea Norvegia, Olanda, tari care stiu cum se face curatenie in parcul auto. Cand iti baga Olanda o taxa de prima inmatriculare (BPM) pentru diesel de vreo 15000 de euro + inca vreo 2000 euro pe an taxa de drum, sa vezi ce frumos mergi pe versiuni hibride si electrice :)
DAR CARBONUL EXTRAS DE LA KILOMETRI ADÂNCIME care dă peste cap complet ecosistemul ŞI ADAUGĂM DEZASTRU DEFRIŞĂRILOR DE PE GLOB şi nu vorbesc de ultimi 10-50 de ani, vorbesc de ultima MIE DE ANI !
Anglia era 90% păduri MASĂ VERDE ENORMĂ ÎN METRI CUBI şi 10% câmpie naturală, azi Anglia este 10% păduri şi 90% câmpie prin defrişare masivă şi oraşe !!!!
UN HECTAR DE PĂDURE VECHE, copaci de peste 8-10 metri înălţime înseamnă ENORM DE MULTĂ MASĂ VERDE METRI CUBI şi o industrie verde a menţinerii apei pe frunze!!!! în rădăcini, în sol şi DE PRODUCERE DE OXIGEN !
UN HECTAR DE GRÂU, SAU HAI PORUMB este o CU MUUUULT MAI PUŢIN ! Nu mai spun că după recoltare stă câmpul arat negru săptămâni dacă nu luni de zile NEGRU MORT nu produce DELOC OXIGEN !!!!
PETROLUL, BENZINA, DIESEL, GAZ METAN NE MĂNÂNCĂ OXIGENUL !
ok?
Bine, nu avem bani de electrice dar hai să nu ne minţim, ok???
În loc de concluzie: lua-te-ar Gaia!
PS. Motorina și benzina / Ne ucid, bătu-le-ar vina / Dar cu Edikkk la butoane / Scăpăm de aste fasoane / Să plantăm copaci grămadă / Poluarea să tot scadă / Oxigen s-avem pe stoc / Pentru orice dobitoc / Fericirea, în sfârșit / Nu mai e vis ofilit / Piere tot peisajul trist / Să tot vii, bre Antihrist!
@dan sunt de acord si cu mentinelrea unei proportii sanatoase de masini cu petrol pentru a lasa testul timpului in privinta convenientei castigate de noile tehnologi. Dar din nefericire vor ramane aici pentru totdeauna daca nu vor fi ajutate alternativele. Sper ca in curand preturile vor fi comparabile si atunci omul de rand va alege in functie de necesitati si valori morale si nu doar dupa faptul ca "e mai ieftina" si restul nu conteaza.
@
pe studii de fezabilitate, masinile electrice nu-s chiar asa "verzi". CO2-ul productiei lor,al infrastructurii retelelor si componentelor produc destul CO2. Sa nu mai amintim cat e ponderea nationala sau mondiala de energie verde fata de combustibilul fosil sau nuclear.
O electrica in ziua de azi nu scoate CO2 in oras in nasul tau direct....ci la cativa km mai incolo.
Cred, parerea mea, ca o scadere dramatica a cantitatilor de CO2 se face cu masini electrice, car sharing (eficientizarea transportului), multa miscare pe bicicleta etc.
Si da, sunt de acord cu protejarea naturii si a padurilor mai ales cu reimpaduririle ( este solutia cea mai la indemana).
Daca omenirea a reusit cu greu sa scape de benzina cu plumb (care provoca probleme neurologice celor care inhalau gazele de esapament, vezi Clair Cameron Patterson), o sa reusim, mai greu, sa scapam si de benzina si de motorina. In acelasi timp, trebuie neaparat sa scapam de carbuni si de gazele naturale obtinute prin fracturare hidraulica, acestea sunt industriile cele mai poluante.
Dle Zen, bateţi câmpii tare de tot....
1. Maşina electrică, luăm doar caroseria.... consumă la producerea ei cam tot atât cât surata ei termică, hai poate mai mult că o fi mai grea...
2. Motorul electric brush less ţine cu muuuuult mai mult decât motorul termic
3. Bateria.... va ţine cel puţin 20 de ani pe maşină şi 20 de ani ca powerwall... dar a fost anunţată viitoarea baterie care va duce cu o degradare de 90% ....ATENŢIE... 1.000.000 mile !
Aţi citit un studiu scris pe genunchi de unii poate plătiţi de industria petrolului. Mda.
Şi despre.... Km... Mai încolo ... s-a mai vorbit.
Maşina termică este şi va rămâne 100% POLUANTĂ MEREU !!!
Maşina electrică va fi în procent NEPOLUANTĂ !!
De exemplu Franţa unde are 72% energie nuclear, ce zici?
Dar majoritatea ţărilor europene, sau chiar şi SUA, Canada, Rusia... nu produc nuclear şi eolian şi hidro?
Deci maşina electrică este PROCENTUAL VERDE şi poate ajunge şi la 100% verde depinde de ţară.
DAR DACĂ ai panouri solare multe şi încarci doar acasă (da, trebuie să fii bogat, să ai banii) atunci eşti 100% verde.
La cea termică eşti 100% poluant.
Aaaaaa dacă ai termică şi hibridă, uite că reduci din poluare... dar tot prin electrificare.
Ai înţeles?!
Când se va înființa (nu numai la noi) primul club de e-pasionați și mai ales de retro-e-pasionați, să mă anunți și pe mine...
Deocamdată, îți curg balele la gură în raport cu un domeniu încă prea virtual (și în niciun caz automobilistic!). Indiscutabil că (încă) nu conduci "electrice" și nici nu se întrevăd șanse prea curând, dar clămpănești despre ele parcă băgat în...priză, aproape ceas de ceas (nu doar zi de zi), cu o seninătate patologică...În atare condiții, nu mă feresc să te etichetez drept diliul satului, pardon, al site-ului.
Pe când și o...e-exorcizare?
Acu la modul mai general-nedigerabil ,:-) actuala tehnologie în niciun caz nu face parte din natura universului, atâta timp cât e intr-o continua competiție... destructivă cu natura umană proiectată *ab initio* de Creator.
Tehnologia terrană nici măcar nu cred ca aparține omenirii, e doar o momeală a anumitor entități parazitare, pentru a ne atrofia capacitățile, pe care acum le numim supranaturale, paranormale etc. Astea care fac parte din adevărata ființă cosmică.
Cu actuala tehnologiecred că ne indepartăm de natura universului, căutând doar in exterior, bazându-ne doar pe ceea ce e tangibil. D-aia și actuala țtiință a devenit o religie periculoasă, indepartându-ne de *lumea nevăzutelor*și oferindu-ne doar ce e demonstrabil si vizibil.
Ori ...confortabil-tangibil.
...Câte dintre gandurile noastre ne mai aparțin de fapt în internautismul actual? Toți arhonțeii :-) au câte un *supra-ochi* p-aici, pe când omul bâjbâie căutând confortul tehnologic și crezând orbește in orice e oficial demonstrabil *științific*.
Nu spune nimeni că tehnologia e rea, doar că aplicată dincolo de niște limite nu va ajunge prea departe cu vreo reală *upgradare* a noastră.
Ba chiar dimpottrivă, atâta timp cât direcția aplicării ei e doar una și-i greșită, ca să nu mai vorbesc de sursa ei...
...Continuarea, în episodul aviator. :-)
Cine nu mai poate de ecologeala, sa marce banul.
Deci unde ma inscriu???
Se stie ca termicele astea incalzeste globu.. da ce sa stii face, ca vine iarna si inghetam la bibilica, asa ca propun sa mergem iarna numa cu termice...
OK???
Si vara nu-i ca iarna ... asa ca beti bere...cu copaci...
Ati inteles?!?
Deci "Zi-le Loredana" e a mea,
Bine?!?
Bateria?? Cat tine bateria??? Mii de mile, milioane... Cat vreau io, ca o tin mereu in priza (inca mai caut cheia de la garsoniera).
Asa ca: JOS POLUZIA! LA PUSCHERIE! HUOOOO!!!
E clar??
"Zi-le domnu GEEEE....dikkk" in loc de Lori...
1. prefer cresterea pana la absurt a accizelor pe benzina si motorina, la fel cum s-a facut cu tigarile (tocmai am aflat ca in Anglia un pachet de tigari este 18 lire) astfel treptat oamenii ar fi descurajati sa mai cumpere masini cu motoare termice.
2. scadearea emisiilor ar trebui facuta la nivel global si nu doar cu masinilile. Nu stiu detalii, dar daca in India si China nu se face nimic in acest sens, interzicerea masinilor electrice in Danemarta e degeaba. La fel si daca nu se "inverzesc" toate vasele de croaziera si cele de transport de marfuri.
O mașină fiabilă ce se strică greu rezultă falimentul producătorului respectiv.
Rezolvă baieții cu electricile, câte o eroare, câte un virus, mai un scurt circuit, variante sunt, un update.
Mulți dintre voi visați cam frumos despre viitorul electric, dar când vi se spune realitatea strâmbați din nas.