● OPINIE Mircea Meşter: "Taxa de drum ca mod de viaţă".
Odată cu această declaraţie, Dan Şova a repetat anunţurile anterioare privind data de finalizare a proiectului, înainte de alegerile programate în anul 2016.
Şova spune că proiectul este mult mai complicat decât secţiunile din câmpie, fiind necesară săparea în piatră şi gestionarea transportului a patru milioane de metri cubi de piatră. Negocierile pentru desemnarea câştigătorului contractului de construcţie şi operare a tronsonului Comarnic – Braşov sunt în derulare de săptămână trecută, existând deja patru ofertanţi serioşi. Dialogul este programat să fie finalizat în august, ca în octombrie să se semneze contractul. Tronsonul Comarnic – Braşov va avea o lungime de 58 de kilometri. Costurile de construcţie şi operare ale acestui segment, incluzând întreţinerea anuală, se vor ridica la suma de 1.2 miliarde de euro. Noul segment de autostradă al României nu este un proiect nou, existând două tentative eşuate de realizare a proiectului în 2004 şi în 2010. Acest segment de autostradă va fi realizat în regim de parteneriat public – privat, pentru a reduce costurile aferente construcţiei din partea statului.Via Gandul
Mie mi se pare scump. La 3 euro pentru 100 km eu voi continua sa merg pe DN1.
E si normal sa puna taxa... ca la Iasi - Botosani - Suceava stam cu drumurile sparte ca sa faca "sudistilor" autostrada... daca e sa faca autostrada numai pentru bucales, atunci cei din bucales sa plateasca taxa...
Nu de alta, dar recent am bagat 12 milioane in cauciucuri pentru ca 2 anvelope NOI le-am stricat pe ruta Botosani - Darabani in drumurile vietii...
Deh, tara n-are nevoie de dezvoltare ci de aruncat banii...
Oricum taxa de 3 euro pentru aia bogatii si plictisiti e o nimica toata...
Folosesc autostrada in general in concediu (o data/ de doua ori pe an), consider ca este o suma decenta.
Pot sa folosesc ca alternativa DN-urile (fara taxa), viteza intre 50 km/h localitate si 90km/h in afara localitatii, dar pierd timp si imi e teama sa nu imi sara in fata automobilului animale/oameni sau mai rau: sa faca un nebun o depasire ne-regulamentara si sa ma loveasca in plin....ca e game over pentru mine si familia mea.
Fiecare are parerea proprie, eu o am pe a mea, in rest drum bun si spor la cat mai multe autostrazi posibil.
Salut.
lol esti tare....
In alta ordine de idei, exista rute alternative. Taxele sunt pentru autostrada. Cine nu-si permite, merge pe variante.
Fie ca vrem sa credem sau nu, taxarea este printre putinele moduri eficiente de a descongestiona traficul.
In Londra exista taxe si traficul e mult mai decent. In tarile nordice dai statului inca 3 sferturi din pretul pe masina. Noi o ducem bine cu taxele (inclusiv cu amenzile), dar stam prost la infrastructura. Nu merge sa le avem pe amandoua. Eu cred ca lucrurile se indreapta in directia corecta. Ramane de vazut daca vor si ajunge acolo :).
* pe scurt, investitorul face autostrada, statul pune la bataie pamantul pe care se face autostrada, apoi constructorul o administreaza si isi recupereaza investitia
* puteri lua exemplul Frantei unde aproape toate autostrazile sunt facute asa, dai multi bani pe taxele de autostrazi daca vrei sa le folosesti, dar cel putin dau doar cei care le folosesc iar cei ce prefera alt mijloc de transport nu ajung sa plateasca pentru cei ce le folosesc (indirect prin taxe si impozite)
Cât de penibil e să discuți despre o eventuală taxă de autostradă, când în România, s-au făcut în ultimii 20 de ani vreo 500 de kilometri de autostradă?
In acelasi timp se duc multi bucuresteni in tara si isi dau atata importanta incat este imposibil sa nu te prinda ura pe toti "sudistii".
Trecand peste importanta capitalei si a Constantei ar trebui sa va ganditi si la ce interes vest-european exista sau mai degraba nu pentru rute care nu duc nicaieri din punctul lor de vedere.
Pentru mine Bucuresti - Suceava ar fi dupa Bucuresti - Targu Mures cea mai utila autostrada. Dar in acelasi timp multumesc norocului chior ca E85 este poate cel mai bun drum din tara. Daca erau sensurile despartite si daca mai sarea peste Ramnic si Focsani unde drumurile sunt o mizerie era mai bun ca A2.
Cat despre taxa pacat ca nu vom trai sa o prindem. Daca chiar vor reusi sa mentina autostrazile la nivel impecabil banii sunt meritati. Pentru cei care vor merge pe acolo doar pentru vacante taxa este modica.
Pentru mine care m-as duce la tara sa dau 50 de lei dus intors s-ar putea sa nu merite mereu.
In Europa exista doua viziuni in ceea ce priveste constructia si circulatia pe autostrazi: in tari ca Ungaria, Austria sau Cehia exista vigneta iar in Italia sau Spania taxa de autostrada. Insa nicaieri cetateanul nu este taxat de doua ori pt. acelasi lucru. La noi se aplica ambele taxe, desi avem doar cateva petice pe care cu greu le poti numi autostrazi. Si mai mult decat atat, vigneta e obligatorie si pe drumurile nationale, adica alea construite de Ceausescu! Daca nici asta nu e tupeu...