Raliul Dakar 2025 a început oficial cu proba prolog, o buclă de 29 de kilometri cronometrați cu start și sosire în localitatea Bisha din Arabia Saudită. La finalul probei prolog, echipa Dacia Sandriders, aflată la prima participare în celebrul rally raid, a avut parte de un parcurs bun, cu două din cele 3 echipaje clasându-se în top 10.
Cel mai bun dintre echipajele Dacia Sandriders a fost cel format din Nasser Al-Attiyah și Edouard Boulanger. Pilotul qatarez a încheiat prima probă pe locul 3, cu un timp de 15 minute și 48 de secunde, la 20 de secunde în spatele câștigătorului probei, Henk Lategan.
Sud-africanul, secondat de Brett Cummings, se află la volanul unei Toyota Hilux pregătită de echipa de uzină Toyota Gazoo Racing. El a fost urmat în probă de echipajul format din Mattias Ekstrom și Emil Bergkvist. Fostul campion mondial de rallycross și DTM pilotează un Ford Raptor preparat de echipa de uzină Ford M-Sport. Diferența dintre Lategan și Ekstrom pe proba prolog a fost de numai o singură secundă.
Al doilea echipaj Dacia Sandriders, format din Sebastien Loeb și Fabian Lurquin, a încheiat prima probă pe locul 6, la peste 30 de secunde în spatele câștigătorilor.
Totodată, echipajul format din Cristina Guttierez și Pablo Moreno a terminat pe locul 16, la aproape un minut în spatele lui Lategan.Deși au apărut primele rezultate, timpii de pe proba prolog la clasa auto nu vor fi luați în considerare pentru clasamentul final. În schimb, piloții din top 10 își vor putea alege poziția de start pentru proba de mâine.
MANI GYENES, PRIMUL LA CLASA PILOȚILOR FĂRĂ ASISTENȚĂ
La startul Raliului Dakar 2025 este și pilotul român Emanuel Gyenes, aflat la al 15-lea start în Dakar. Sătmăreanul concurează, ca de obicei, în clasa motocicletelor, pe un KTM pregătit de echipa Autonet Motorcycle Team. Gyenes a terminat prima probă a Raliului Dakar pe locul 29. Totodată, el a încheiat pe primul loc la clasa Original by Motul, destinată piloților care vor să parcurgă raliul fără asistență.
La clasa moto, timpii din etapa prolog vor fi luați în considerare pentru clasamentul final.
CE URMEAZĂ?
Prima probă reală a Raliului Dakar va avea loc mâine, 4 ianuarie.
Toți piloții rămași în competiție vor parcurge o secțiune de 499 de kilometri, cu start și sosire tot în localitatea Bisha. Dintre cei 499 de kilometri, 413 vor fi contra cronometru.via Dakar
Magarii de marketing, folosind sigle pe produse care nu au nici o legatura.
Nu e inventat de astia, ca e demult practica asta.
Ne amintim de la Nascar unde cica ar trebui sa fie masini de serie, si ce se invart acum per acolo sunt niste masini de curse cu niste carcase de plastic si autocolante lipite. Nu e nimic in comun cu o masina de serie.
Defender va concura în categoria Stock, care este rezervată mașinilor de serie, deși reglementările sportive și tehnice vor fi actualizate în 2026 pentru a face clasa mai competitivă și pentru a permite producătorilor să arate de ce sunt capabili într-un rally-raid.
Explicând decizia de a intra în Dakar în divizia Stock, spre deosebire de clasa Ultimate, care include prototipuri de la Toyota, Dacia și Ford, directorul general al JLR Motorsport, James Barclay, a declarat:
„Pentru noi, să venim la clasa Ultimate nu este deloc autentic, Defender este vehiculul off-road original.
Dacă venim cu o mașină cu cadru spațial care arată ca un Defender, chiar nu este o abordare autentică în opinia noastră.
Am vrut ca provocarea să fie reprezentata de a aduce mașina noastră adevărată pentru a arăta de ce este capabilă și pentru a sprijini această viziune."
Pos Driver Car Time/gap
1 Guerlain Chicherit Mini 4h35m53s
2 Seth Quintero Toyota +0:50s
3 Saood Variawa Toyota +1:03s
4 Martin Prokop Ford +1:04s
5 Joao Ferreira Dacia +1:28s
6 Cristina Gutierrez Mini +1:53s
7 Carlos Sainz Ford +2:32s
8 Lucas Moraes Toyota +2:33s
9 Toby Price Toyota +3:13s
10 Henk Lategan Toyota +3:27s