Daimler: Vehiculele alimentate cu hidrogen nu vor fi mai scumpe decât hibrizii diesel din 2015
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Oficialii Daimler au declarat recent că modelele alimentate cu hidrogen nu vor fi mai scumpe decât hibridele echipate cu motoare diesel. Cei de la Daimler se aşteaptă să poată oferi un asemenea vehicul pe piaţă până în 2015. Respectivul model va respecta normele Euro6, iar acesta va fi vândut în peste 1.000 de exemplare pe an începând cu 2014, spun nemţii de la Mercedes-Benz.
Cel mai probabil, Herbert Kohler se referă la Mercedes-Benz B-Klasse F-Cell. Actuala generaţie a lui B-Klasse F-Cell este oferită în Statele Unite ale Americii în regim de leasing contra sumei de 849 de dolari pe lună. Kohler a subliniat faptul că actualul B-Klasse F-Cell utilizează tehnologie extrem de costisitoare, care va fi înlocuită cu tehnologie mai accesibilă şi mai performantă pentru modelele viitoare.
Pe viitor, Mercedes-Benz va oferi versiuni alimentate cu hidrogen ale lui A-Klasse, C-Klasse şi E-Klasse. Respectivele modele vor debuta în următorii cinci ani, dacă vor fi aprobate pentru producţie.
Dacă nemţii vor reuşi să introducă platforma de propulsie cu hidrogen pe cât mai multe modele, costurile legate de aceasta vor scădea dramatic în următorii cinci ani.Via | Autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
unde sunt cei ce spuneau ca vom scapa de monopulul petrolistilor?
pe copii astia trebuie sa-i dai cu capul de masa sa priceapa ceva.
la ce te astepti amice? s-o fi gasind hidrogenul in apa si-n atmosfera, dar o mare parte stiu ca se obtine din rafinarea hdrocarburilor... oricum, consider ca pilele de combustie pe baza de hidrogen sunt o idee buna... in primul rand hidrogenul e o resursa neexploatata indeajuns si in al 2-lea rand reprezinta o alternativa de pret... ce nu va convine? mai faceti nazuri dupa jecmaneala de la statiile peco?
o alternativa de pret avantajoasa o reprezinta si exploatarea masinilor electrice.
de ce trebuie sa fiti atat de limitati in gandire?
@Dan_GRC sustii ca "un monopol se va sfarsi si va incepe altul"? adica? ce monopol? al energiei regenerative care o poti produce si singur? dar lasand asta la o parte, scrii de transformarea asta de parca s-ar produce plesnind din degete... total fals! pilele de combustie, bateriile si motoarele termice vor coexista mult si bine impreuna , pana cand se va scurge si ultima picatura de petrol peste vreo 40 de ani... deci cand vei fi tu bunic!
Stiu ca romanilor le pasa mai mult de ei decat de mediu, dar ganditi-va ca masinile electrice in afara de ecologie, ofera si un cost de 2 euro / 160 km ... asta nu va intereseaza? sau preferati sa imbogatiti petrolistii prezenti in Romania?
cine a zis ca masinile electrice vor deveni la fel de populare a iPhone-ul , a zis bine...
- prin folosirea hidrogenului influenta petrolistilor scade, monopolul acestora fiind usor diluat. Asa cum ziceai @semtex, hidrogenul se extrage (Si) din hidrocarburi. Deci (petrolistii) vor avea (inca) un cuvant greu de spus in ceea ce priveste livrarea de combustibili. Chit ca se numesc clasici ori alternativi. Si apoi nimeni nu-i opreste sa isi reorienteze afacerea in producerea de hidrogen (si din alte surse decat hidrocarburile) sau, si aici ajungem la
- energie electrica. Dupa mine abia asta poate sa le traga peste nas petrolistilor. Si asta pentru ca poate fi realizata si on-house. Bine, nu toata lumea are casa si nu toata lumea isi poate permite sa isi puna fotovoltaice pe acoperish. Dar anumite comunitati locale isi vor putea produce e.e. pentru automobile sau alte necesitati. Si sa fie clar, nu vorbesc de Romania, unde retrograzii nu vad padurea din cauza copacilor. In alta ordine de idei energia electrica pe langa faptul ca poate proveni si din altceve decat comb. fosili aceasta poate fi si perfect ecologica.
Discutia a mai fost abordata. Dar raman la ideea ca
- energia electrica este cea mai buna alternativa la combustibil fosili,
- hidrogenul (acum se pare) permite folosirea lui cu mai putine modificari ale automobilului dar ramane problema tehnologiei poluante de extragere. Prin electroliza apei consumandu-se e.e. deci e ca si cum te-ai scarpina in urechea dreapta cu mana stanga.
- comb. fosili vor ramane mult timp la putere dar e absolut infantil sa creada cineva ca ne vom scalda in ei inca 200 de ani.
parerea mea