Daimler se numără printre marii producători auto care au fost nevoiţi să-şi reducă producţia în 2021, din cauza crizei de cipuri pentru industria auto.
"În urma închiderii fabricii care furniza semiconductori în Malaezia şi în alte regiuni, dificultăţile au devenit acum şi mai accentuate, astfel încât vânzările noastre în trimestrul trei din 2021 vor fi probabil semnificativ sub nivelul înregistrat în precedentele trei luni", a afirmat directorul general al Daimler, Ola Kallenius, într-un interviu acordat publicaţiei Automobilwoche.
Kallenius nu a specificat modul în care va fi afectată producţia din cauza deficitului de cipuri. Săptămâna aceasta, producţia a fost oprită parţial sau total la fabricile Daimler din Rastatt (Germania) şi Kecskemet (Ungaria). De asemenea, producţia uzinei din Bremen era deja oprită şi se lucra cu program de lucru redus la unitatea din Sindelfingen, ambele în Germania.
Şi producătorii auto americani Ford şi General Motors au anunţat joi reducerea producţiei din cauza deficitului de semiconductori.
Totuşi, Kallenius s-a declarat încrezător că Daimler este mai bine pregătită decât înainte de pandemie pentru problemele cu care se confruntă lanţurile de aprovizionare.
Daimler a extins contractele la serviciile sale de leasing, pentru a atenua temerile clienţilor care aşteaptă sosirea noilor maşini pe care le-au comandat, a explicat şeful grupului german.
Kallenius s-a abţinut să estimeze când se va încheia deficitul de semiconductori, spunând că nu se poate previziona, din cauza problemelor cu care se confruntă lanţurile de aprovizionare, în special în Malaezia.
"Ceea ce este important este că există o cerere ridicată pentru maşini.
La un moment dat, problema cipurilor va fi de asemenea rezolvată", a explicat şeful Daimler.Via Agerpres
Comentarii (0)