Ţinta pentru noul Smart ForTwo echipat cu motorul cu trei cilindri în linie va fi atingerea unui prag de 96 grame CO2 pe kilometru. În prezent, actualul motor al lui ForTwo a fost dezvoltat de Mitsubishi, fiind folosit şi de ForFour, subcompacta realizată pe platforma lui Colt. Colaborarea dintre cele două mărci a fost stopată în 2008, când Smart a oprit producţia lui ForFour pe fondul vânzărilor slabe.
Acum, Smart va da mâna cu Ford şi cu Renault-Nissan pentru a realiza modele noi, primul punct pe listă fiind noua generaţie a lui ForTwo.Potrivit AutomotiveNews, colaborarea dintre Daimler, Renault şi Ford va atinge un nou punct, cei trei constructori plănuind să dezvolte împreună celule de hidrogen. Până în 2017, cei trei parteneri vor să dezvolte vehicule alimentate cu hidrogen, care să fie vândute publicului larg la un preţ accesibil. Motorizarea cu trei cilindri dezvoltată de Mercedes-Benz cu tehnologie Ford va fi utilizată şi de Renault. Avantajul celor de la Renault va fi capitalizat prin capacităţile de producţie, despre care reprezentanţii Daimler spun că sunt impresionante, fiind specializaţi în lucrul la scară mare.
Via AutomotiveNews (înreg.)
La ce ma refer cand afirm acest lucru ? Sa va explic:
Cand eram mic si vedeam o imagine cu un motor, nu stiam la ce sa ma uit ??? Nu incapea motorul in poza...
Acuma ? Vad un motor ce-l confund cu unul de Sthil, Mobra, Scuter...
Nu zic ca aceste motoare nu sunt bune. Sunt bune, doresc sa fie eficiente...downsizing... poluare redusa... insa mi-as dori sa vad ca marile branduri auto lanseaza si motoare noi puse pe masini normale, nu numai pe AMG-uri, M-uri, RS-uri si altele.
Pe cat facem pariu ca in maxim 20ani vor aparea masini foarte usoare cu motoare in 2 timpi ? :).
Tot asa putem povesti si despre cutiile automate care au atins deja un nivel maxim. Fiabilitatea are de suferit in urma acestor evolutii. Nu exista si nu va exista niciodata doar partea buna, trebuie sa existe si cealalta parte.
Banii dicteaza tot ce se petrece in lumea asta.........
pacat ca in ani 80-90 bani nu contau aproape deloc pt. un constructor ca Mercedes sau BMW.......
acesti constructori ofereau tot ce era mai bun pe masinjile lor.....nu existau compromisuri........
in ziua de azi.........vedem pe strazi Mercedes si Dacia care inpart aceleasi motoare........
vedem bmw cu motoare diesel de 90 de cai-putere.......
poi de ce??????? pt. ca sunt prosti........nu ar trebui sa se haladeasca in halu asta.........
un constructor de lux nu ar trebui sa faca nuci un compromis.......parerea mea.....
tot respentu pt. audi.........care e un constructor cu adevarat premium in tot ceea ce face......
pana si A1 are materiale mai calitative la interior decat bmw seria 1
parerea mea e ca doar seria3 si Z4 isi inving concurenti de la Audi...
@Scorpyon
Bmw, Mercedes, Audi, ca tot ai pomenit de diviziile de performanta, nu monteaza si motoare noi pe modelele obisnuite? Cum sa nu, acum ma gandesc daca vezi cu ochii tai cum se duce lumea auto, tot cu ochii tai ai vazut si apogeul productiei de motoare? Nu toate motoarele de acum 30 de ani erau reusite cum nici astazi nu sunt toate motoarele noi proaste, ai dreptate doar partial zic eu.
Iar daca privim in viitor (10-15 ani) am putea trage concluzia ca astea sunt printre ultimele motoare cu ardere interna.
ce spui spre final ,cred ca ai dreptate....
Platforme comune cu Infiniti, bifat. Motoare diesel de la Renault, bifat. Motor in 3 cilindri de la Ford, bifat. Ce mai urmeaza? A-klasse bazat pe Megane? Un monovolum bazat pe B-max? Te pomenesti ca in cativa ani vedem pe la Pitesti sau/si Craiova sigle de Mercedes montate pe masini. Mai ramane sa faca un low-cost bazat pe Logan si s-au rezolvat de tot.
Regretatul Karl Benz cred ca se rasuceste in mormant. Iar Maybach cred ca se reincarneaza in Hulk ca sa-i faca zob pe cei care si-au batut joc de numele lui.
Ford a investit $1 miliard intr-o noua fabrica de motoare si transmisi in China.
Ca in toate exista o parte buna ca masinile vor fi mai performante la aceiasi bani, dar din ce in ce mai lipsite de personalitate.
Din contra... eu cred ca se va merge din ce in ce mai mult pe personalizare si optiuni interesante... mai ales la masinile de lifestyle si cele premium... n-are treaba ca sunt aceleasi platforme... totul tine de imaginatie, setarile trenului de rulare, setarile curbei de cuplu, raspunsul transmisiei, dotari, servicii etc.
Ati citit cu atentie? Astia de la Daimler vor sa preia un motor de la Ford, ca sa-l foloseasca si pe.......Renault. Actionarii lui Daimler voiau sa-l alunge din functie pe Zetsche? Mai degraba sa se arunce ei de mal!
@Scorpyon are o dreptate mare cat Everestul: praf si pulbere se vor alege din industria auto mondiala pana prin 2040 (si de cate ori am profetit eu insumi aceasta grozavie, de neconceput in gloriosul secol XX). Prins fara voie in aceasta panorama globala "intersanjabila" a automobilului, eu am senzatia unui sex in grup cu lumina stinsa --- nu mai conteaza ce diferente sau incompatibilitati ideologice & tehnice erau considerate prohibitive sau insurmontabile pana acum intre constructori, deoarece prosternarea fata de Zeus Profitus cere tunator o profunda anatemizare a scrupulelor si, implicit, a tabuurilor......
Cum? Numai Ford, Mercedes, Renault, Dacia si Nissan incap in aceeasi desaga? Loc este pentru toata lumea, asa ca nu sovaiti, poftiti si voi: Proton, Chery, Tesla, Aston Martin si Spyker (am enumerat ce mi-a trecut prin debla).
Sincer, daca as fi langa o prapastie, pe buza careia ar stationa doua grupuri a cate trei masini --- Regal (actual), Verano si Lacrosse, respectiv Riviera, Grand National si LeSabre --- ghici carui grup i-as face vant in hau imediat, fara sa ma doara inima. Eu nu accept nicicum, niciunde si nicicand compromisul in lumea auto, indiferent ce ratiuni financiare/economice/comerciale ar parea prioritare, presante, stringente. La mine, "nu" inseamna NU! Stiu, sunt "rigid", "paseist" si "nu usurez deloc situatia" :D, dar, logic, nu se poate intreprinde absolut nimic contra bolovanului masiv care se rostogoleste vertiginos la vale, dragul meu @IQ. Eventual putem sporovai dominati de o sterilitate galopanta si......noapte buna!
In cazul Mercedes acum, si eu spun ca parca e prea mult si cu Renault si cu Ford, dar conteaza produsele finite pana la urma, piata va decide daca va fi bine sau nu pt ei.
Si ca sa nu uit, @tzenu, seria 1, 3, 5, 6, 7 nu impart platformele tehnice cu alte modele de la alte marci, va imparti pe viitor seria 1 cu Mini, dar asa ca chestie, premium nu inseamna doar plansa de bord imbinata la milimetru si avand in vedere ca Audi are in spate un grup gigant, ar trebui sa apreciezi faptul ca Bmw le tine piept si ca deocamdata, cel putin modelele pe care le-am enumerat, mai ales cele cu traditie, 3, 5, 6 ,7 ca si configuratie de platforme sunt originale 100%, enumera cate marci au platforme care si le impart doar in cadrul aceleiasi marci sau intr-un grup foarte restrans cu Mini pe viitor, oricum Audi nu este una dintre ele, au progresat foarte mult si sunt foarte competitivi, de acord, dar face parte dintr-un grup mult mai potent financiar, au motor diesel de 90 de cai pe seria 1? Si Audi are doar de la 200 de cai in sus? Dc te legi de nimicuri? Gama actuala de motoare de la Bmw este sub standardele tale? Ai auzit de norme de poluare si de faptul ca toti au in gama si motorizari cu puteri mici pt a avea o medie de noxe acceptabila ca medie? Pana si Cadillac vine in Europa cu motor de 2 litri turbo, acum 10 ani era inimaginabil asa ceva, dar partea buna este faptul ca exista in continuare si motorizari de 6 litri, un simpatizant Cadillac ar trebui sa injure marca pt un motor mai mic atata timp cat mai are si altele satisfacatoare la dispozitie, dupa parerea ta.
poi cum sa nu ma deranjeze faptu ca bmw are diesel de 94hp.......
nu era de ajuns modelu 116d...........de ce sa cobori mai jos???
azi maine va aparea si modelu 112d(orice e posibil in ziua de azi)
au trecut vremurile alea cand bmw avea potoare de 90 de cai.......da de fapt stai ca au revenit.............ce porcarie.........si mai dai si 20k euro pe masina..........
@dane.......oare de ce iubesc M135i si urasc 114d.........
la un bmw motoru e totu.........daca nu vrei o masina puternica.....ai alte obtiuni golf astra focus i30 auris........is destule
toata lumea e constienta ca bmw is masini sport de putere.....si acum in 2013 avem bmw cu jumate de motor .....frumos asa........
nu sunt impotrica motoarelor mici si a motoarelor diesel atata timp cat sunt puse pe masina corecta...........
un diesel de 90 de cai pe un fiat mi se pare un lucru bun.....insa pe un bmw naspa de tot..........
si sa nu intra pe 'teritoriu tehnic' ca e naspa tare pt. bmw........cel putin de la motoru de pe 114d........
2000cc si 94 de cai.........putere litrica de 47.........lucru care aminteste cumva de cobrele de la Mercedes de pe acum 30 de ani......
Si oare de ce ? Astia ca se lauda cu Otto, astia care sunt cei mai buni, astia care au inventat tot ce tine de o masina ???
Oare or fi ei asa de buni, sau doar li s-a dus vestea nejustificat ?
Cumva raporul TUV pe 2012 le-a dat o palma peste bot germanilor ingamfati ??? Unde sunt masinile alea cele germane cele mai fiabile ??? Mi se pare doar mie sau topul e dominat de japoneze in tara lor ?
http://autosworld.eu/2013/01/10/top-10-cele-mai-fiabile-masini-raportul-tuv-2013/
Unde sunt super BMW-urile in acest top ???
Oricum aveam pretentii la Mercedes. Daca BMW se aliaza cu Toyota e ok ca au ce invata de la japonezi, Dar de la Ford si CO. ?
Contrar a ceea ce-si imagineaza unii, eu preconizez ca in 5-10 ani maxim Mercedes-Benz va redeveni producatorul premium german nr. 1 la vanzari, inaintea Bmw si Audi.
Ce a reusit Nissan, nu va reusi niciun alt constructor japonez. Nu la amploarea asta cel putin. Putini stiu ca o alianta trans-oceanica intre japonezi si alti europeni sau americani e foarte dificila. VAG a aflat " the hard way".
@Raul: dar de ce nu ai vrea tu direct un Logan, ca tot motor de Renault are si e de 4 ori mai ieftin ?
Renault, Peugeot si Citroen sunt printre cei mai buni motoristi din lume: umplu service-urile de peste tot.
@eu: Toyota sta asa de prost la capitolul motorizari, ca au printre cele mai putine masini cu probleme si sunt catalogate ca fiind printre cele mai fiabile masini chiar si in Germania. Ia citeste tu un raport facut de TUV. Mentionez ca TUV nu tine cont de satisfactia clientilor sau maretul club ADAC, ci doar de problemele avute de diverse modele ajunse prin service-urile germane. Deci nu putem vorbi de ceva subiectiv, ci de o realitate clara din Germania,
http://www.automarket.ro/stiri/studiu-fiabilitate-adac-dacia-sandero-devanseaza-vw-polo-si-alte-50998.html
ADAC Pannenstatistik 2013
1. Nissan Micra
2. Mini
3. Peugeot 206
4. Audi A1
5. Dacia Sandero
6. Mazda 2
7. Ford Fusion
8. Mitsubishi Colt
9. Citroen C3
10.Renault Clio
Deci raportul TUV facut pe 8,1 milioane de masini in GERMANIA in 2012, zic eu ca este de referinta pe langa ce zic toti din ADAC sau diferite topuri de fiabilitate.
http://autosworld.eu/2013/01/10/top-10-cele-mai-fiabile-masini-raportul-tuv-2013/
Dar tu poti crede ca Dacia si Renault sunt mai bune decat VW, fiecare e liber sa creada ce vrea la urma urmei.