Vânzările de maşini electrice din Europa sunt pe un trend uşor ascendent, însă reprezintă în continuare doar o cotă infimă din totalul unităţilor vândute anual.
Potrivit celor de la Daimler, există cel puţin două explicaţii pentru care maşinile electrice nu sunt mai atractive: au o autonomie redusă, iar preţul bateriilor este prea ridicat.
Astfel, Dieter Zetsche, CEO-ul Daimler, consideră că maşinile electrice trebuie să ajungă la o autonomie de 500 de kilometri pentru a deveni rezonabile din acest punct de vedere, însă a admis că este dificil de estimat cu cât ar creşte vânzările chiar şi la o astfel de valoare.
Pe de altă parte, bateriile au în prezent un cost de circa 155 de euro pe kWh, iar preţul ar trebui să scadă până la 110-120 euro pe kWh pentru ca maşinile electrice să poată lupta cu cele convenţionale.Până la atingerea unor astfel de performanţe, constructorii mizează inclusiv pe hibrizi, care reprezintă practic un compromis între autonomie ridicată şi ecologie. Între timp, Daimler mizează inclusiv pe lansarea unor versiuni de modele pe hidrogen, primul pe lista fiind un Mercedes GLC care va apărea în cursul anului viitor.
Via Motor1
Comentarii (3)